Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#608729
Jullie gaan nog gek worden van mijn vragen, maar daar komt er weer eentje:
Bono en Sem vinden vis ook lekker (wat niet  :D) Maar in de menu's waarin ik af en toe even meegluur; zie ik eigenlijk altijd maar één soort vis per week staan. Kan niet ergens terug vinden dat 't, om welke reden dan ook, niet goed is voor honden om vaker vis te eten... Dus; kan ik 2 keer per week vis op een menu zetten of toch maar liever niet?

Alvast bedankt weer  :)
Door 202Spots
#608877
Ja hoor,ik geef kip ook meer dan 1 keer per week,dus je kan best wel 2 keer per week vis geven.
Maar ik zou niet MEER dan 2 vis dagen hebben, de rest gewoon de andere afwisseling aanhouden.
Door tieneke
#609095
Hier krijgen ze ook wel eens een extra grote vette vis gewoon omdat het zo gezond is.
Door Borke
#609322
De meeste mensen hebben meer moeite om voor een redelijke prijs aan vis te komen, vlees is dan gemakkelijker. Daar komt ook bij dat niet alle honden dol op vis zijn.

Kon ik goed aan vis komen en was mijn hond er dol op dan zou ik het soms wel 2x per week geven, zeker als je verschillende vissoorten geeft bijvoorbeeld zalmkop er sardines of makreel. Lekkere vette vis dus.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#609335
oké, bedankt voor de antwoorden!  :)
Ik zat inderdaad te denken aan één keer zalmkop en één keer sardines/makreel/evt andere vette vis afwisselend geven per week.

groetjes Inge
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#609348
Vis op de markt is meestal wel te betalen. Zelf geef ik eens per week zalmkop en af en toe makreel of sardienes.
Door Lennox
#611412
Geven jullie de vis dan met graten en al? Of enkel filetjes?
Kan me voorstellen dat er lekker gekluifd wordt op allerlei beentjes van
runderen en gevogelte maar een vissegraat is toch nog iets anders é??

Of heb ik het alweer fout?
Door Lizzy
#611414
Lennox schreef: Geven jullie de vis dan met graten en al? Of enkel filetjes?
Kan me voorstellen dat er lekker gekluifd wordt op allerlei beentjes van
runderen en gevogelte maar een vissegraat is toch nog iets anders é??

Of heb ik het alweer fout?
Hier krijgen ze vis met graat en al. Maar, wel altijd rauw. Graten zijn namelijk relatief zacht (koop maar eens een heel sardientje en ontleed deze zelf!), als de vis nog rauw is. Ga je de vis verhitten, dan worden de graten hard! En dat moet je dus niet hebben. Vandaar: vis kun je prima geven met graat, maar altijd rauw.
Door ~Joke~
#611423
Het is toch niet goed om vaker dan eens per week vis te geven in verband met kwik en andere vervuiling? Zwangere vrouwen mogen het zelfs maar 1 keer per maand eten toch?
Verder bevatten sommige vissoorten die als ze rauw gegeven worden een enzym dat vit B afbreekt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door