Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#608264
Gelukkig dat het goed gegaan is met Jamie en zijn geitenribben.

Een van mijn honden is een enorme schrokker en ik heb een tijd haar botten vastgehouden en haar 'gecoacht' bij het eten. Daar werd het dus echt veel en veel erger van.
Ze krijgt haar eten in de hal (daar ligt zeil) weg van de andere honden en ik zorg dat ik op dat moment achteloos in de keuken dingen doe, van daaruit kan ik haar in het vizier houden maar niet zo nadrukkelijk dat zij het idee krijgt dat ik me met haar eten ga bemoeien. En dit werkt super!
Ze krijgt overigens altijd dingen die groot genoeg zijn en als dat niet het geval is zorg ik dat het zo klein is dat als ze het doorslikt het ook geen probleem is.
#608328
bas rouge schreef: Ze krijgt overigens altijd dingen die groot genoeg zijn en als dat niet het geval is zorg ik dat het zo klein is dat als ze het doorslikt het ook geen probleem is.

Maar wat doe jij dan met het stuk dat niet meer groot genoeg is omdat er al een groot stuk opgegeten is, maar nog wel te groot eigenlijk om in één keer door te slikket? Neem je dat weg?

Evelyn
#609068
evelyn02 schreef: Maar wat doe jij dan met het stuk dat niet meer groot genoeg is omdat er al een groot stuk opgegeten is, maar nog wel te groot eigenlijk om in één keer door te slikket? Neem je dat weg?

Evelyn
Nee, ik neem niks weg. Als ik haar rustig heb laten eten dan eet ze ook dat laatste stuk veilig op, ze kraakt en cruncht en slikt dan door. Als ze het idee heeft dat ik haar in de gaten houd dan gaat het dus veel te idioot.
Ik heb echt moeten werken aan een afstand en geen interesse veinzen. In de deuropening naar haar kijken gaat niet, dan is ze al gealarmeerd. Gewoon rommelen in de keuken (en dus van daaruit een oogje in het zeil houden) is geen probleem voor haar.
#609072
Als ik een bot geef dat groot genoeg is, dan eten ze alle drie ook het laatste kleine stukje keurig op. Dat in tegenstelling als je ze een te klein bot geeft. Op de een of andere manier denk ik dat een te klein bot gewoon onnatuurlijk is en de meeste honden daar met hap-slik op reageren. Of in ieder geval: veel honden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door