Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door JR
#611554
zo de melk met kefir begint al wat zuurder te ruiken en wat dikker te worden.
volgens de gebruiksaanwijzing moet ik het 24 uur op kamertemp laten staan om de kefirdrank te krijgen,maar ik wil graag een soort yoghurt achtig goedje maken,kan ik het dan langer laten staan?
ik weet niet wat het verschil is als je verse kefir of kefirpoeder gebruikt,maar bij verse kefir krijg je echt apart de wei,krijg je dat bij poederkefir ook?
Door Lizzy
#611582
JR schreef: zo de melk met kefir begint al wat zuurder te ruiken en wat dikker te worden.
volgens de gebruiksaanwijzing moet ik het 24 uur op kamertemp laten staan om de kefirdrank te krijgen,maar ik wil graag een soort yoghurt achtig goedje maken,kan ik het dan langer laten staan?
ik weet niet wat het verschil is als je verse kefir of kefirpoeder gebruikt,maar bij verse kefir krijg je echt apart de wei,krijg je dat bij poederkefir ook?
Jij hebt 'poederkefir'?

Dit vind ik erover:

"Kefir in gedroogde vorm
De voordelen van de kefir in gedroogde vorm is dat het zeer gemakkelijk in gebruik is. Wanneer U een zakje in de melk naar keuze (1 Liter koemelk, geitenmelk, schapenmelk , melk van cocosnoten, rijst of soja) heeft gedaan, kunt u steeds weer doorkweken met deze drank. De drank kunt U 24 uur of 48 uur laten staan, zodat u de smaak kan laten variëren. Gaat u op vakantie dan kunt u het beste een nieuwe drank maken door een nieuw zakje te gebruiken.

Gebruiksaanwijzing:
Benodigdheden; 1 weckfles/glazenpot met deksel, 1 liter houdbare melk, die buiten de koelkast kan worden bewaard en 1 zakje gevriesdroogde poederkefir.
Gebruik:

1 liter melk naar keuze giet u in de glazenpot. Doe een zakje poederkefir bij de melk en laat het 24 uur op kamertemperatuur staan.  Als de kefir klaar is giet u de vloeistof over in een kom of schenkkan. Maak de weckfles weer schoon met heet water, en goed naspoelen met koud water. Altijd schone borstels en handdoeken gebruiken om bacterie besmetting te voorkomen! In de glazenpot giet u weer 1 liter houdbare melk en schept drie eetlepels kefir uit de schenkkan in de nieuwe melk. Vervolgens de kefir die u net in de schenkkan hebt gedaan in de koelkast om goed te laten koelen.
Dit kunt u elke dag weer herhalen.

 
Let op dat u om de drie à vier maand weer een nieuw zakje kefir gebruikt om inteelt van vreemde bacterie te voorkomen".
Door Lizzy
#611594
Xada schreef: Heeft een hond dit echt nodig? Of is het ter vervanging van andere dingen?
Wat kefir? Of kefirkraut? En het antwoord op beide is: nee, je hond heeft het niet echt nodig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door