Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nelly
#57717
Peet schreef: ...vullen met gehakt, uitje, teentje knof en wat selderieblad....spekjes op hun rug leggen, even in de oven, af en toe bedruipen....en dan heeerrrlijk zelf opeten!!!! ;D ;D

Peet
Dacht ik ook al Peet! :D :P
Door Nelly
#57718
sylvia schreef:
Zou het zoveel uitmaken dat ze ouder zijn,ik bedoel dan voor het kunnen opeten van deze vogels,als ze dit zelf zouden vangen eten ze toch ook die hoender op als hij ouder is als 6 weken?
Hier in de polder bij de erf honden die ook wel eens even alleen het land van het baasje afstruinen worden ook wel fazanten en andere vogels gevangen,deze zijn ook ruimschoots ouder dan 6 weken,en dan krijgen deze honden thuis brokken van de boerenbond,vaak aardappels (veel aardappelboeren hier) en tafelresten.
Zal wel meevallen lijkt me. Wij hadden tijdje geleden fazant (voor ons zelf ;D) en daar zaten de voeten nog aan, meestal is dat niet zo. Heb met de snoeischaar de nagels eraf geknipt en de voeten als kluifje aan de honden gegeven. Ze vonden het heerlijk en hebben nergens problemen mee gehad. En dit was een uitgesproken oude fazant! :-\
Overigens kun je dat aan de kleur van het vet zien; als het vet gelig is, heb je met een ouder dier te maken.

Barfplaats wordt gesponsord door