Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#597790
Qwertu schreef: Ja, dat valt me ook op. Niet om een veer in Lizzy d'r reet te steken  ;D, maar ze is steeds weer bereid om een goede, volledige uitleg te geven. Ook bij het onderdeel van de barf menu's rekent ze steeds weer uit hoeveel percentage alles is en wat er verbeterd kan worden.
Dus ook hier: petje af
Staat d'r vast geweldig!  ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#598194
Qwertu schreef: ;D
Waarom wil je er in godsnaam op kijken  :-X   ;D  ;D
;) Gewoon schieuwnierig aangelegen... 8)
Door missy21
#619357
Qwertu schreef: Ja, dat valt me ook op. Niet om een veer in Lizzy d'r reet te steken  ;D, maar ze is steeds weer bereid om een goede, volledige uitleg te geven. Ook bij het onderdeel van de barf menu's rekent ze steeds weer uit hoeveel percentage alles is en wat er verbeterd kan worden.
Dus ook hier: petje af

sluit ik me helemaal bij aan, inderdaad petje af :)
Door annemiek23
#620538
Hoi

ik begrijp wel gedeeltelijk waar suzanne het over heeft.sommige adviezen die hier gegeven worden zijn wel wat kort door de bocht.meestal wel gevolgd door iemand die er wat meer uitleg geeft, maar ik begrijp wel wat ze bedoelt.
Door annemiek23
#620553
ik heb wel even naar wat voorbeelden gezocht, bij medisch.

Topic Axel heeft iets in zijn keel.

Er word door een aantal mensen gereageerd met, das vast kennelhoest, geef maar honing en kamille.

Update, ik ben even naar de da geweest, ABkuur gekregen, het was een ontsteking van het strottenhoofd.

Natuurlijk is het ieders eigen verantwoording om bij problemen een dierenarts in te schakelen, en dat heeft deze baas gelukkig gedaan, maar als ze alle adviezen had opgevolgd had de hond veel langer met de onsteking doorgelopen, want je kijkt eerst even een tijdje aan of het werkt.

Nog een voorbeeld.

Stukje plastic lepel.

Een hond heeft een stukje plastic lepel opgegeten, help wat moet ik doen.
1e 2 reacties: laten braken!
Daarna komt iemand die zegt, nee niet doen, dat stukje lepel kan veel beschadigen op de terugweg en moet ingekapseld worden
Wat als deze baas bij de 1e 2 reacties denkt, ja, das een goed idee, ik laat hem braken........
ik kan me voorstellen dat ze denkt, deze mensen hebben er blijkbaar verstand van, dat ga ik doen!
Wat susanne denk ik bedoelt zijn zaken zoals hierboven beschreven.

ik vind dit overigens best wel een leerzaam en leuk forum, en lees regelmatig mee, maar ben het wel gedeeltelijk met suzanne eens.
groetjes annemiek
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#620557
Nou ik helemaal niet.
Ik lees hier een heleboel.
En ik vind dat er juist vaak wordt geadviseerd om naar de DA te gaan.
tuurlijk niet altijd. en ook niet elk advies is het beste advies. Maar er worden vaak zoveel reakties gegeven dat ik het  ook je eigen verantwoording vind om er de beste uit te halen.
::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#620559
Joh, ga nog even door dan weten wij ook nog wel leuke anekdotes uit de DSZ aan te halen. ::)

En Axel had op 5 augustus iets in zijn keel terwijl dit topic van 10 juli dateert. En verder vind ik het van jou wel heel kort door de bocht om "ons" op van alles en nog wat te bekritiseren terwijl je zelf "alleen maar meeluisterd". Als je ons dan blijkbaar zo dom vind wees dan zelf ook een keer zo flink om te vertellen wat JIJ zou doen in een bepaalde situatie.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#620561
annemiek23 schreef: ik heb wel even naar wat voorbeelden gezocht, bij medisch.

Topic Axel heeft iets in zijn keel.

Er word door een aantal mensen gereageerd met, das vast kennelhoest, geef maar honing en kamille.

Update, ik ben even naar de da geweest, ABkuur gekregen, het was een ontsteking van het strottenhoofd.

Natuurlijk is het ieders eigen verantwoording om bij problemen een dierenarts in te schakelen, en dat heeft deze baas gelukkig gedaan, maar als ze alle adviezen had opgevolgd had de hond veel langer met de onsteking doorgelopen, want je kijkt eerst even een tijdje aan of het werkt.

Nog een voorbeeld.

Stukje plastic lepel.

Een hond heeft een stukje plastic lepel opgegeten, help wat moet ik doen.
1e 2 reacties: laten braken!
Daarna komt iemand die zegt, nee niet doen, dat stukje lepel kan veel beschadigen op de terugweg en moet ingekapseld worden
Wat als deze baas bij de 1e 2 reacties denkt, ja, das een goed idee, ik laat hem braken........
ik kan me voorstellen dat ze denkt, deze mensen hebben er blijkbaar verstand van, dat ga ik doen!
Wat susanne denk ik bedoelt zijn zaken zoals hierboven beschreven.

ik vind dit overigens best wel een leerzaam en leuk forum, en lees regelmatig mee, maar ben het wel gedeeltelijk met suzanne eens.
groetjes annemiek
De kritiek van Suzanne ging specifiek over het advies om te gaan barfen, en daar hebben deze twee voorbeelden niets mee te maken.
Door roefus
#620564
Ik denk dat je een forum als een soort marktplaats moet zien, waar jijzelf ook loopt  :D
Je legt een probleem neer en mensen geven antwoord.
Daar kunnen goeie en wat minder goeie oplossingen bijzitten.
Jijzelf dient je verstand erbij te houden en te filteren.

Naarmate je langer rondloopt krijg je ook wel een soort feeling, over degenen die meepraten en neem je wat de één zegt wat meer voor 'waar' aan dan wat de ander zegt.
Of wat het meest bij jouw eigen gedachten past.

Het mag duidelijk zijn, dat iedereen die hier wat zegt, zelf niet op dat moment die hond of kat ziet.
Dat doet degene die de vraag stelt, of het probleem opwerpt.
Dus die moet zelf de verantwoording nemen.

Adviezen zijn goed bedoeld, een veelal bruikbaar.
En de tip 'bij twijfel naar de da' wordt héél vaak gegeven.
Lees nog maar eens wat meer.
Door Oso-Bayou
#620566
annemiek23 schreef: sommige adviezen die hier gegeven worden zijn wel wat kort door de bocht.meestal wel gevolgd door iemand die er wat meer uitleg geeft, maar ik begrijp wel wat ze bedoelt.
Als je een antwoord op een gestelde vraag meteen (in paniek) uitvoert, ja dan kun je zelf verkeerd bezig zijn. Ik vind dat je in zo'n situatie niet moet vragen maar naar een DA gaan, als je tijd hebt om te vragen, kun je ook even wachten wat de reacties zijn, binnen een half uur heb je vaak al 7 a 8 reacties. Dit vind ik het fijne van dit forum, de een vult de ander aan.

Als er een medisch probleem is, dus niet accuut, stel je vraag en lees de reacties die je binnen een uurtje krijgt. Heel leerzaam en divers genoeg om zelf je keuze te maken. Op deze manier ben ik door de dierenarts van dit forum verwezen naar een andere DA die zich buiten barf specifiek bezig houdt  met de hartklachten en de schildklierproblematiek van mijn hond.
Van zijn maag-darmklachten is hij af nadat ik radicaal gestopt ben met brokken en zelf ben gaan samenstellen afgewisseld met KKV omdat mijn voorraad niet altijd optimaal is.
Door 202Spots
#620567
annemiek23 schreef: ik heb wel even naar wat voorbeelden gezocht, bij medisch.
Topic Axel heeft iets in zijn keel.
Nog een voorbeeld.
Stukje plastic lepel.
WOW!!!!!
Alleen al bij Vragen & Problemen over gezondheid zijn er 144 pages met 2871 onderwerpen met ik weet niet hoeveel reacties in totaal op alle onderwerpen staan, maar in ieder geval  52.669 keer bekeken zijn.
Maar jij hebt er dus TWEE voorbeelden uitgehaald !!Toch knap gevonden hoor!! ;)
Maar je heb nog 'n kans wanneer je verder zoekt bij
Alternatieve geneeswijzen en vaccinatie/Parasieten/Wormen ??? ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door