Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rosita
#54425
Hoi paul, normaal gesproken trap ik daar ook niet in, maar ze zeggen dat Eskimo-3 (Enzymatic Therapy) vrij is van "waarneembare" PCB's en DDT andere zware metalen. Mogen ze dit dan zeggen wanneer het niet waar is ???. Ga vandaag ook even bellen naar de Hema om te vragen wat ze precies bedoelen met gezuiverde zalmolie en of dit wilde of gekweekte zalm is, of maakt dat tegenwoordig niet meer uit?

Groetjes Rosita
Door Paul_Barte
#54426
>>Hoi Paul,
Hoe zit het eigenlijk met de pure zalmolie/visolie die jij hebt?
Is die nou afkomstig van kweekzalm of van wilde zalm???
Want kweekzalm is volgens mij ook niet goed toch?<<

Bij mijn weten van geen van beide ;)
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op ma 16 feb 2004, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Rosita
#54467
Dit had ik net nog op internet gevonden over visolie, een onderzoek uitgevoerd door de FSAI in Ierland (http://www.fsai.ie/surveillance/food/surveillance_food_summarydioxins.asp). Daar staat ook de hoeveelheid PCB's van eskimo-3. Het kwam zelfs als beste uit de bus van in totaal 15 bekende merken. Weet iemand of zo'n onderzoek ook in nederland is uitgevoerd naar bekende merken en huismerken visolie ???. Ook las ik dat er in europa geen maximum is voor de hoeveelheid dioxine achtige PCB's. Denk je goed bezig te wezen met versvlees, geen chemische antioxidanten enz. en dan blijkt dat gewone visolie vol zit met onzuiverheden ::).

Groetjes Rosita
Door sharpie
#54483
>>Hoi Paul,
Hoe zit het eigenlijk met de pure zalmolie/visolie die jij hebt?
Is die nou afkomstig van kweekzalm of van wilde zalm???
Want kweekzalm is volgens mij ook niet goed toch?<<

Bij mijn weten van geen van beide 
O :-[, maar van wat voor vis dan wel ???
En uit wat voor bron is de vis in kwestie dan afkomstig ???
ben gewoon nieuwsgierig :o
Door Lizzy
#54550
Rosita schreef: Dit had ik net nog op internet gevonden over visolie, een onderzoek uitgevoerd door de FSAI in Ierland (http://www.fsai.ie/surveillance/food/surveillance_food_summarydioxins.asp). Daar staat ook de hoeveelheid PCB's van eskimo-3. Het kwam zelfs als beste uit de bus van in totaal 15 bekende merken. Weet iemand of zo'n onderzoek ook in nederland is uitgevoerd naar bekende merken en huismerken visolie ???. Ook las ik dat er in europa geen maximum is voor de hoeveelheid dioxine achtige PCB's. Denk je goed bezig te wezen met versvlees, geen chemische antioxidanten enz. en dan blijkt dat gewone visolie vol zit met onzuiverheden ::).

Groetjes Rosita
Ik heb me helemaal scheel gezocht naar consumententesten voor visolie en heb tot nu toe niks kunnen vinden.... Ik vrees overigens dat vis bijna net zo vervuild is als de visolie. Verder lees ik overal dat 1 maal per week vette vis voor de mens genoeg is. Nou, mijn honden krijgen 1 maal per week vette vis. En voor de rest geef ik ze af en toe wel lijnzaadolie. Totdat we te horen krijgen dat ook dit weer ongezond is of vervuild is met het een of ander >:(. Want ik vrees gewoon dat je wel niks meer kan eten >:(.

Overigens bevatten groentes, walnoten, diverse zaden zoals lijnzaad OOK omega 3 vetzuren.

Groetjes, Lizzy
Door Paul_Barte
#54557
sharpie schreef:

O :-[, maar van wat voor vis dan wel ???
En uit wat voor bron is de vis in kwestie dan afkomstig ???
ben gewoon nieuwsgierig :o
Vette vis zoals haring en makreel.
Door Paul_Barte
#54564
In principe wordt al dit soort zaken al nakeken bij de leverancier van de olie dus voordat de olie wordt geleverd aan het bedrijf dat er capsules van maakt.

Van iedere partij (batch) wordt een analyserapport gemaakt en nagekeken op diverse dingen zoals zware metalen, vervuiling enz.

Bij borageolie wordt gekeken naar o.a. salmonella en e-coli, gisten, schimmels, lood, cadmium, kwik, arsenicum, pesticides enz. enz.
Door ikke
#55662
Nog even een vraag.

Geven jullie elke dag visoliecapsules en Lijnzaad olie.

Of een paar keer per week.

groeten Anna
Door margreet
#58831
Ik heb gisteren ook de capsules van de hema gehaald,maar ik vind ze zo groot????geven jullie ze gewoon zo of maak je ze kapot???? :-\
Door Peet
#58836
In een stuk Carnibest...hap slik weg...Of in een stuk Fytomix, leverworst of kaas......
Geen probleem....
Door Jolly
#59004
ik heb ze van de Kruidvat en die gaan hup in de bek van Chasey en weg is het.
erg handig zo'n hond. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door