Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#579783
Filou schreef: mijn schoonfamilie ging er soep van maken, dacht ik... nu ja... 't was toch een volwassen schaap, dus ja... geen kop voor filou. Ben toch al blij voor die vuile pens... zonder wormen ;D

Nu gingen ze mij ook een stuk van de lever geven, maar kvrees dat die aan mn neus voorbij vliegt, want we liggen in ruzie, mn schoonfamilie en ik :-[
Dus voortaan misschien ook geen pens meer :-\
Snel bijleggen die ruzie voor het volgende schaap geslacht wordt ;)
Door tieneke
#579816
Filou schreef: zal nu wel een tijdje duren, denk ik... :)
Maar je hebt toch wel andere adressen of is het nog zo moeilijk om aan vlees/bot te komen?
Door Filou
#580448
als bot geef ik nu kip, steenbok en zalmkoppen...
vleesnijdsels kalkoen, sardienachtigen, kippewit
Door tieneke
#580453
Filou schreef: als bot geef ik nu kip, steenbok en zalmkoppen...
vleesnijdsels kalkoen, sardienachtigen, kippewit
Is toch een aardige variatie ;)
Door Filou
#580457
oh ja... en orgaan geef ik dan rund en schaap... :)

ja, ik geef eigenlijk alleen de ribben, maar koop wel van het lam... Ik heb nu ook ruggewervels gekocht voor een prijsje, maar ik vind ze gelijk wat te hard. Zo om de paar weken, krijgt Filou ook een lamsschedeltje van max 500gr. met alles erop en eraan.
Door tieneke
#580461
Filou schreef: oh ja... en orgaan geef ik dan rund en schaap... :)

ja, ik geef eigenlijk alleen de ribben, maar koop wel van het lam... Ik heb nu ook ruggewervels gekocht voor een prijsje, maar ik vind ze gelijk wat te hard. Zo om de paar weken, krijgt Filou ook een lamsschedeltje van max 500gr. met alles erop en eraan.
Ik tel 5 verschillende diersoorten en 2 soorten vis is hartstikke goed joh!!
Ben zelf nog steeds op zoek naar goed hertenvlees/ribben en heb er gisteren eindelijk 1 gevonden...op ruim 4 uur rijden :-\
We gaan eerdaags een grote vriezer erbij kopen en reken maar dat ie dan vol gaat met ribben en vlees :P
Eergisteren weer een grote partij rundvlees/pens/hart/strotten gehaald die zit gelukkig maar op 1 uur rijden pffff ben al blij dat ik deze adressen heb,in het begin dat we hier woonden lag ik hele nachten wakker....zag me honden in gedachten al op brokkies :-X
Door Filou
#580463
heb soms wel andere soorten ook, zoals over een paar weken die visjes die we eigenhandig gevangen hebben. Maar ik reken ze bij de vissnijdsels...

Ik ben met BARF begonnen toen ik al in Turkije zat, maar ja... ik panikeerde wel omdat schaap en rund zo duur waren. Filou heeft een hele tijd op groenten/fruit, sardien en kip gestaan... :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door