Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Miekie
#575347
Is er een maximum aan wat ik aan lever mag geven per week?Ze krijgen nu ong. 200 gram p.week.Vayu is 24 kilo en Jonas 34 kilo. ???
Laatst gewijzigd door Miekie op do 22 jun 2006, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#575485
Ik denk dat een % of 4 a 5 van het totaal per week ruim voldoende is. Qua vitamine A behoefte heb je aan minder per week al genoeg.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#575675
Maar hoe zit het eigenlijk met de vit A als ik naast 1xp.week 5% lever ook af en toe hart voer?Wordt dat dan niet teveel?
Door 202Spots
#575684
Miekie schreef: Maar hoe zit het eigenlijk met de vit A als ik naast 1xp.week 5% lever ook af en toe hart voer?Wordt dat dan niet teveel?
Hart bevat geen Vit A... ;)
Je kan gerust meer dan 1 soort orgaan geven, lever,hart, maag/pens ,nier e.d elk orgaan heeft verschil in voedingswaardes. ;)
Houd alleen de totale hoeveelheid in de gaten.
Door Lizzy
#575685
Miekie schreef: Maar hoe zit het eigenlijk met de vit A als ik naast 1xp.week 5% lever ook af en toe hart voer?Wordt dat dan niet teveel?
Hart bevat nauwelijks vitamine A. Dus nee, dat wordt niet teveel. In totaal mag je best 15% orgaanvlees (inclusief pens0 geven hoor, per week.
Door Lizzy
#575756
Miekie schreef: En ik maar denken dat hart een vit A-bom is! ;DErg leerzaam,zo'n forum!
;D ;D ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door