Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#575693
Echt grote botten kun je ook beter helemaal niet voeren. Dus geen poten van lam, rund, geit e.d. Kippenpoten kan weer wel.
Alleen kippenbotjes is nogal eenzijdig, je zou iig geitenribben en lamsribben kunnen voeren. Die zijn niet groot en wel goed te eten voor de meeste honden.
Verder kunnen honden bv eende- en konijnenbotjes goed baas. Dus als je aan eend of konijn kunt komen kun je dat (op termijn, als je hond aan barfeng ewend is) ook voeren.

Er zijn hier op het forum aardig wat veggies (Lizzy bv, en ik zei de gek ;D) en het is idd ff wennen om dooie beesten aan je huisdiertjes te voeren. Nou heb ik dat vroegah, dus pak 'm beet 35, 40 jaar geleden, ook altijd gevoerd dus eigenlijk is het voor mij back to my roots ;D
En verder: het went. Echt waar. Zelfs het aan stukjes knippen van eendagskuikens voor de mutskatten. OK, dat wordt niet mijn grootste hobby maar in kan het tegenwoordig wel. En weet je, als je je dieren ziet genieten van voedsel dat is zoals moeder natuur het voor ze bedoeld had, en je ziet hoe goed ze het erop doen, dat scheelt ook enorm.

Barfplaats wordt gesponsord door