Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dunja
#579028
[quote="Rajzcek"]
Nou daar ben ik dan weer met een ervaring.Onze Cairn-Terrier van nu zo'n dikke vier en een halve maand,wordt helemaal natuurlijk gevoerd.Laatst waren wij terug bij de fokker om haar voor het eerst te laten trimmen.De fokster zei meteen toen ze de deur open deed voor ons:tjeetje die is een stuk groter als haar zusje.Wij natuurlijk zeer benieuwd....en ja hoor onze meid was niet alleen wat groter maar VEEL droger gespierd!De fokker heeft haar zusje gehouden,nu kunnen wij deze twee regelmatig blijven vergelijken.Zusje krijgt voornamelijk droogvoer en we zagen nu al verschil.Ook is onze pup zonder enige moeite door het wisselen heen gekomen (vroeg),en er zit een geweldig sterk gebit nu voor ;D.Onze ervaring met natuurlijk voeren is dat de honden niet kleiner blijven door natuurlijk voeren,maar droger en gespierder (minder slungelig)zijn.Onze honden hebben allemaal een flinke maat voor het ras waartoe zij behoren.Even afwachten wat onze Cairn straks op de show gaat doen,met als concurente haar zusje.En ziet de keurmeester verschil in hoe ze beiden gevoerd worden??Wordt spannend!!
[/quote]


Ja, spannend. Ben benieuwd!! laat je t even weten?
Nou heb gisteren weer een paar zusjes van Dunja gezien, maar dan van foto's, hoe ze nu zijn.
En Dunja is echt droger en gespierder. Minder puppy vet zeg maar. Heb toch het gevoel dat het door t barfen komt.
Door Antonia
#581406
Enya, mijn Ierse Wolfshondteefje is nu 8 maanden. Zij komt uit een nest van 4, 3 teefjes en 1 reutje. In het nest was zij de grootste. De fokster voert brokken (Cavom). Enya is de enige pup uit dit nest die sinds ze bij ons is geen brokken meer krijgt.
Onlangs was de jongehondendag van de (Belgische) rasvereniging, daar kwam het nest voor het eerst weer bij elkaar. Toen was Enya niet langer de grootste, haar twee zusjes en broer waren op onderdelen hoger en zeker veel pafferiger. Enya heeft een hele mooie lange maar vooral rechte rug, ze groeit rustiger en veel gelijkmatiger op, heeft niet van de groeischeuten zoals haar nestgenootjes waardoor ze soms van achter en dan weer van voren ineens omhoog schieten. Enya is ook ranker en droger en heeft gelukkig nog geen last gehad van groeipijnen (alledrie haar nestgenoten wel).
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#589254
Onze 3 honden krijgen nu bijna een jaar lang een kvv maaltijd en in het weekend of op een andere vrije dag een soort van Barf maaltijd. Naar mijn idee doen ze het goed op deze voeding ( op 1 na maar daar heb ik in een ander topic over geschreven) ontlasting is goed e.d.

Toch moet ik eerlijk zeggen dat ik voor de rest weinig tot geen veranderingen heb gezien sinds ik ze vers geef. Iedereen praat over een betere conditie, droger en gespierder. Qua uiterlijk zijn ze voor mij niet veranderd het afgelopen jaar of zou ik het door hun dikke lange vachten minder goed zien?

Gr. Jolanda
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door