Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yorick
#49629
Hoi,


Ik hoor soms eens tegenstrijdige dingen over het geven van eieren dus ik had graag jullie menig gehad.
Mag ik een VOLLEDIG rauw ei geven aan de honden, in de tuin bijvoorbeeld? In het eidocument staat neen want honden in de natuur eten superrrrverse eieren en de schaal van oudere eieren zijn té scherp. nochthans heben ze me al aangeraden een eitje te geven in de tuin en de schaal even open te breken om het makkelijk te maken.

Bedankt hoor!
Door Yorick
#49660
Bedankt voor de tips. Dat van Paul had ik al gelezen, daar staat in vermeld dat het gevaarlijk is wegens de scherpheid van de schelp (ik twijfel niet aan de voedingswaarde hoor, voor mij gaat het enkel om het geven al dan niet met schelp rond en daar is een beetje tegenstrijdigheid over. De ene zegt DOEN maar kleingemalen, de ander zegt NIET DOEN gevaarlijk en weer een ander zegt DOEN gewoon in zijn geheel en eventueel een klein barstje inmaken zodat het sneller gaat.

Misschien zijn dit gewoon 3 meningen en 3 waarheden, kan ook hé ;)
Door margreet
#49664
Ik geef ze altijd gewoon een heel ei,vinden ze prachtig eerst wordt er mee gejongleerd en dan misschien nog even overheen gerold totdat hij kapot is, erg leuk zit je met een hond stijf onder het eigeel :-\
Door avalon
#49830
De eierschaal geven vindt ik eng om die rede geef ik het maar niet. Ik heb altijd zoiets van bij twijfel niet doen. En Avalon is toch gevoelig op de maag dus geef ik alleen de inhoud en niet de schaal.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door