Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#564214
Lizzy schreef: Het menu van de honden is tegenwoordig uitgebreid met hertenvlees (uit Mill - ik vond het wel jammer dat de snippers ook echt snippertjes bleken te zijn... vinden jullie dat ook of zeur ik? Jaaa, voor die prijs zeur ik waarschijnlijk ;D).

Goed, wie van jullie honden lust geen hert?

Brutus en Linga vonden het heerlijk maar Pinkel...... ze stond echt te gruwelen!!!!!!!! Nog erger als bij kippenlever!!!!!!!!

snippers, nee toch? Ik ben nieuw op dit terrein maar weet zeker dat ik vrijdag bij Tromp STUKKEN hertevlees gezien heb. Als ik er van de week weer heen ga zal ik er nog eens goed naar kijken want omdat ik nog niet aan dat hert toe was heb ik er niet zo goed op gelet. Maar snippers heb ik daar niet gezien, van geen enkel beest.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#564237
Hier hebben ze ook geen enkel probleem met hert, met niks trouwens ::) ;D. De hertenribben uit Mill vind ik persoonlijk de mooiste en zachtste ribben die ze ooit gekregen hebben. En prachtig bevleesd. Helaas zijn ze niet altijd op voorraad...

Waar de herten en struisen vandaan komen weet ik niet, maar ze zijn ongetwijfeld 'gekweekt', dus niet wild.
Door danielle1980
#564267
nou het was erg raar hier.
shane die normaal niets lust bijna vrat t gewoon lettelijk op :o 8) 8) 8)
maar kaylee die alles lust liet het staan en weigerde het te eten. :o :-\
de rest lust alles wel dus... ;D

maar echt snippers vond ik t ook weer niet, ik had iets grover gemalen gevraagd en er waren echt hele stukken bij hoor, ook lange repen, maar paar echt kleine stukjes. :-\
mijn pyrs hebben er in ieder geval op gekauwd en het niet gewoon doorgeslikt.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 05 jun 2006, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Twiz
#564275
Oh ja, ik had ook grovere stukken gevraagd.......en gekregen.
Ik dacht eigenlijk dat alleen de struis zo fijn gemalen was.

Ik moet zeggen dat ik hert uit (zeg maar) "twee partijen" heb en dat de eerste tien kilo (van een andere partij) nu op zijn. Ik heb vandaag de eerste vier kilo van de andere partij versneden (gezaagd) dus ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet als dat ontdooit is.
Door ~Joke~
#564356
Twiz schreef:
Heb ik gelijk een vraagje.
Orgaan (hart en lever) van hert is natuurlijk goed bruikbaar in een eliminatie dieet, maar durf ik ook hertepens te geven ivm datgene wat IN de pens kan zitten.
We zijn juist bezig alle granen te vermijden, loop ik met pens dan geen kans op dingen waar ze niet tegen zou kunnen?
Even vragen wat die beesten eten. Ik neem aan dat het tamme herten zijn en in dat geval krijgen ze vast graan te eten.
Door Twiz
#564372
Ik laat de hertepens nog maar even voor wat ie is.
Ik durf niet het risico te nemen dat het graan gevoerde herten zijn. Als ik volgende keer ga halen ga ik het even navragen voordat ik ga.

Lever en hart van hert is toch wel goed?
Niet dat ik al zover ben, ik ben begonnen met alleen vlees, nu pas wat ribben erbij, en vanaf volgende week wat orgaan inpassen.
Vooralsnog zie ik geen verbetering qua jeukklachten, maar ik geef nog niet op. Ik weet dat het wel een week of acht kan duren voordat er resultaat zichtbaar is, al had ik het wel prettig gevonden enige vooruitgang te zien.
Door ~Joke~
#564392
Hart en lever van het hert is ok. Van de pens vertrouw ik schapenpens het beste omdat schapen toch overwegend gras eten. Het heeft tot nu toe nog geen problemen bij Spike gegeven.
Door Oso-Bayou
#564481
Als allereerste "vers" bot met vlees heeft Oso hertenrib gehad, (twee ribben aan elkaar) Hij heeft het lekker zitten kraken en na 10 á 12 min. lag hij met een dikke buik tevreden te slapen. :D
Voor een Husky is hij gemakkelijk, tot nu toe eet hij alles!!

Mickey
Door Laura2004
#564541
Oso-Bayou schreef: Als allereerste "vers" bot met vlees heeft Oso hertenrib gehad, (twee ribben aan elkaar) Hij heeft het lekker zitten kraken en na 10 á 12 min. lag hij met een dikke buik tevreden te slapen. :D
Voor een Husky is hij gemakkelijk, tot nu toe eet hij alles!!

Mickey
Wel heftig hoor om als eerste bot hertenribben te geven. Dat zijn niet echt beginnersbotten. :-\
Door tieneke
#564596
Laura2004 schreef: Wel heftig hoor om als eerste bot hertenribben te geven. Dat zijn niet echt beginnersbotten. :-\
Er staat zat over geschreven....begin met kippennekken,als de mensen dit niet lezen of opvolgen is dit jammer,zeker als er eens iets zou mislopen want dan krijgt barf weer een slechte naam.
Door Kynida
#564614
Binke vindt hertenkarkas wel lekker, Lilly vindt het helemaal niks, ook niet alleen het vlees, ze trekt er letterlijk haar neus voor op. Ik heb het er één keer ingekregen, maar dat was na anderhalve dag vasten, daarna heeft ze het niet meer willen eten. >:(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door