Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#560594
Mijn reu van 2 is altijd al een zeikerd geweest met eten. Hij krijgt dus ook maar 1 keer per dag want vaker wil hij niet eens. Regelmatig eet hij uit zichzelf een dag niet ::)
Ik voer wanneer het uitkomt, dat kan zijn om 5 uur smiddags omdat we savonds nog vroeg op pad moeten of om 10 uur savonds omdat we er dan net weer zijn of het stomweg nog niet ontdooit was... Hij vind het allemaal prima hoor, hij zal nooit zeuren om eten.
Maar wat vertering betreft, bij hem zit het ook wel heel lang in zn ´systeem´ ;)
Hij kan in de loop van de ochtend nog gerust iets uitkotsen van zn avondmaal dus zit het nog in zn maag. Ps de dag dáárop wordt er een drol van naar buiten gelaten. Zo´n 36 uur later dus! En dat kun je heel makkelijk zien als je iets van hele zonnebloempitten of mais oid. wat niet verteert toevoegd ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#562947
roefus schreef: 'Mijn hond spuugt eigenlijk nooit gal.
En 's ochtends geef ik zo'n dertig procent.
's Avonds de rest.
En ik kan heel goed aan de poep zien, wat ik erin stopte.
Iets teveel bot, dan 's ochtends geitenkeuteltjes.
(beetje te hard dus).
Ik heb nog nooit zoveel in mijn leven naar hondenpoep gekeken...bah...wat een gewoonte ;D

;Ddoe al jaar niets anders dan poepkijken ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#562953
pike kreeg 2x per dag, niet op vast uur, wel vast moment (na de ochtendwandeling en na ons eigen eten)

ben nu bezig om te schakelen na 1x per dag: 's avonds wat eerder en wat minder, 's ochtends iets meer

als ik zijn toekomstige barfmaaltijd moet gaan splitsen zit er erg weinig in de bak (ik zie dan bv 50 gram vleesbot, een kippemaagje en een brokje spier en een eetlepel groente), dan heeft hij nooit het gevoel dat hij wat gehad heeft lijkt me. Ik vind dat hij wel een voldaan gevoel moet hebben. Beter een keer per dag een lekkere bak dan twee keer per dag liflafjes ?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door