Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door carlala
#561715
Hier ook een hele moeilijke eter in huis.
Ik ben sinds afgelopen zondag met BARF begonnen.
Maar de maaltijd van gisteren staat nog steeds in de koelkast.
Pens en een kippepoot (de poot is op).
Hij ruikt eraan trekt zijn neus op, zo van JAGH.
En gaat op zijn kussen liggen mokken.
Door carlala
#561964
Ja zo reageren meer mensen......

Hij heeft het geprobeerd met een groot stuk, flink aan het werk.
Ik denk dat hij het te veel moeite vond dus stopte hij.
Ik heb het in kleinere stukjes geknipt, nee hoor, wilde er niets van weten.
Heb het dus weg gehaald.
Gisteren weer voorgeschoteld, ook niet, weer weggehaald.

Zo komt hij nooit aan :(
Gebruikersavatar
Door pike
#562382
Ik heb misschien wel een verklaring voor het verschil tussen bordje op parket en bordje op plavuis.
Mijn Pike eet uit een zware stenen voerbak. Geef ik het voer in een lichter glazen schaaltje of aluminium bakje heeft hij een probleem en eet niet. KVV (is ie helemaal gek van) of geen KVV. Dan wordt ik er met veel tamtam bijgehaald. Wat is het geval: als hij eten op wil pakken schuift dat bakje een beetje over de tegels, dat maakt geluid en dat vindt ie vreselijk eng. Misschien dat Joris ook dit probleem heeft? Een klein bordje schuift natuurlijk ook makkelijker dan een groot bord, of op parket maakt het misschien minder geluid. ???
Als ik met de hond ergens ga logeren neem ik ook altijd zijn eigen voerbak mee. Een vreemde bak vertrouwd hij niet en dan gaat ie er naast liggen en heel treurig kijken. Je weet maar nooit of ze soms bijten! ;D ;D ;D
Door carlala
#562625
o, ja heel herkenbaar!

Als zijn voerbak in de vaatwasser zit, pakken we wel eens een bakje (waar ijs in heeft gezeten ofzo) dan mot meneer het niet ???

Gekke honden ::)
Door Lieve 14
#562672
carlala schreef: Ja zo reageren meer mensen......

Hij heeft het geprobeerd met een groot stuk, flink aan het werk.
Ik denk dat hij het te veel moeite vond dus stopte hij.
Ik heb het in kleinere stukjes geknipt, nee hoor, wilde er niets van weten.
Heb het dus weg gehaald.
Gisteren weer voorgeschoteld, ook niet, weer weggehaald.

Zo komt hij nooit aan :(
Ik ken dat hier ook heel goed hoor.Laatst was ik bijna wanhopig dat ik nu barf :-[erg hé...maar natuurlijk blijf ik volhouden.Soms vindt Benjo het blijkbaar allemaal iets te veel moeite.

hij is verzot op pens maar als de lap te groot is komt hij naast mij staan als om te zeggen "is dat nu nodig dat ik ZOVEEL moet doen"

Blijkbaar voelt hij wel aan dat ik me dan zorgen ga maken omdat hij NIET eet. In kleinere stukjes lukt het dan weer wel en tja spiervlees is altijd hap slik weg...evenals sardientjes bv.Bot is ook niet altijd gewonnen en soms moet ik het hem dan tot 2 dagen achter elkaar aanbieden alvorens het op is.

Blijven volhouden is de boodschap als ze echt honger hebben eten ze wel hoor!Maar ik moet toegeven volgens mij hebben ze een neus voor het feit dat wij ons zorgen maken als zij niet of moeilijk eten....Heeel lastig soms :-\

Sterkte ermee ;)
Lieve en Benjo
Door Tineke *
#562917
Hier ook zo'n muts,heeft alles gegeten maar verdomd het de laatste 2 weken om te kluiven.
Zit je dan met je barfplannen.Die andere 2 hebben gisteren genoten van runderstrot.Ik haal het nu ook weg na een kwartier ze bekijkt het maar.

Tineke
Door Marielle
#563377
Heel herkenbaar.
Een van onze honden hadden we bijna weer teruggezet op KVV totdat we besloten minder maaltijden per week te gaan voeren.
We zijn van 14 maaltijden langzamerhand terug gegaan naar 5 a 6.
Wat schetste onze verbazing. Hoe minder vaak we voerder hoe beter Noel ging eten en ook weer dingen at die ze niet meer wilde eten (een tijdje bijna alles op kip na). Nu eet ze weer vrijwel alles.
Verse vis vindt ze niet zo, maar als we die na een vastendag voeren, eet ze ook die met smaak op.

Misschien heb je er iets aan.
Kan allicht geen kwaad om het eens te proberen.

De tip over het geluid van het bakje op de plavuizen klinkt heel logisch.

Hier helpt het juist als de andere honden wel in de buurt zijn bij het eten. Dan moeten ze wel, anders pakt een ander het af.
Als er eentje slecht eet, laten we bewust een van de andere honden in de buurt. ;)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#563430
Nou gelukkig gaat het op dit moment prima. Toen ik dinsdag in het ziekenhuis lag, wilde Joris niet eten. Eddie heeft hem ook gewoon niets gegeven.
Vanaf de dag erna heeft hij werkelijk alles (lam, geit, paard, kip, CB) met smaak opgegeten. Uniek!
Door Femke
#563529
Pauline schreef: Nou gelukkig gaat het op dit moment prima. Toen ik dinsdag in het ziekenhuis lag, wilde Joris niet eten. Eddie heeft hem ook gewoon niets gegeven.
Vanaf de dag erna heeft hij werkelijk alles (lam, geit, paard, kip, CB) met smaak opgegeten. Uniek!
Is Eddie er misschien, heel stiekum, toch wat nuchterder/harder/makkelijker in dan jij?
Laatst gewijzigd door Femke op zo 04 jun 2006, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#563557
Pauline schreef: Zijn er meer mensen van wie de honden eigenlijk maar matig geinteresseerd zijn in voedsel? Dat vroeg ik me dus af n.a.v. mijn topic over Joris die moeilijk groente eet. Maar eigenlijk eet hij alles moeilijk, hij heeft zo'n duidelijke voorkeur en beslist de langste adem.

Ik denk wel eens dat als Joris een mens was geweest hij anorexia had kunnen ontwikkelen. Ik heb niet het idee dat Joris bewust niet eet, maar het lijkt wel alsof hij er domweg weinig om geeft.
Je traint toch ook met Joep en de clicker? Gaat dat dan wel van harte?
Ik weet trouwens dat er honden zijn die gewoon eten tot ze genoeg hebben en de rest laten staan. Dat lijkt me heerlijk, zulke honden 8)
Door Mevroi Kruim
#563674
Rovanna schreef: Je traint toch ook met Joep en de clicker? Gaat dat dan wel van harte?
Ik weet trouwens dat er honden zijn die gewoon eten tot ze genoeg hebben en de rest laten staan. Dat lijkt me heerlijk, zulke honden 8)
Hangt ervan af wat ze genoeg vinden :-X
Gebruikersavatar
Door chery
#564618
Ik heb weleens gehoord dat rvs bakken een statische shock kunnen geven. Mijn oudste hondje wilde er ook niet uit eten, heeft nu een stenen bak en dat gaat prima. In het begin met barf vond hij alles ook teveel moeite, maar nu na 3 maanden volledig barf, eet hij alles en wil er ook moeite voor doen!!!
maar ik geeft het eten nu het liefst gewoon in de tuin en dat gaat super!!! dus niks geen bakken meer, alleen voor water!! ;D
Door conleeuw
#564627
Rovanna schreef: Je traint toch ook met Joep en de clicker? Gaat dat dan wel van harte?
Ik weet trouwens dat er honden zijn die gewoon eten tot ze genoeg hebben en de rest laten staan. Dat lijkt me heerlijk, zulke honden 8)
wat Jazz genoeg vindt is lang niet genoeg voor haar formaat, het is dagelijks weer een terugkerende strijd om haar voldoende te laten eten. Nu gaat het redelijk, ze is de afgelopen maanden toch een beetje aangekomen, ik ben erg blij, maar bijvoorbeeld gister avond, wilden ze een kippenboudje, en meer niet ::) dat is helemaal ongeveer 300 gram, voor een hond met een gewicht van 38 kg is dat natuurlijk veel te weinig, dus, ik ga wel van alles verzinnen om haar interesse te krijgen. Soms haal ik het gewoon weg en zet het dan in de ijskast, om het na een halfuur weer tevoorschijn te toveren, soms gooi ik met haar eten ::) om haar interesse te wekken 8) soms roep ik Dot erbij om in de buurt te zitten, want hoewel ze het zelf niet wil gun zij het een ander ook niet. Soms leg ik het eten op haar bed (de theorie erachter is, als ze wil gaan liggen moet ze het wel opvreten, drie keer raden hoe sucessvol dat is..... meestal ligt er dan een deerhound uitgesterkt midden in de kamer te pitten en een stuk vlees op haar bed te stinken) nou je ziet het, ik doe van alles om haar toch aan het vreten te krijgen, en het lukt langzaam maar zeker. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door