Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roefus
#555401
Lizzy schreef: Aha, dus eigenlijk doet hij niet met groente maar met alles weer moeilijk... Pfff, vervelend he..... Ik kan me voorstellen dat je van zoiets helemaal nerveus wordt! Maak je om de groente nou niet druk. Zonder overleeft hij ook (en nogmaals, geef hem desnoods chlorella in de plaats van groente! Dat lust iedere hond en gaat om kleine hoeveelheden heel fijn poeder, smikkelt hij zo weg). Als de groente gekookt is, hoef je het niet fijn meer te maken. Want met het koken vernietig je ook de plantencellen, net als met pureren. Je kunt de rauwe groentemix ook overgieten met gekookt water, maar volgens mij wordt dat een giga-blubber-zooi en eet hij dat helemaal niet... Ik zou eerder kiezen voor echt gekookte groente en dan 1 soort per keer. Zo doet Angelique het volgens mij ook, haar honden vinden het rauw ook niet te knagen.

En verder weet ik niet in hoeverre honden zoiets oppikken.... Misschien moet je je er gewoon eens helemaaaaaaaal niet meer druk om maken. "Eet je niet? Nou, dan niet, krijg je dit de volgende maaltijd weer aangeboden, daaaaaaaag Joris". En als ie alleen CB wil eten: nou, geef je dat toch. Ik bedoel, het moet allemaal wel leuk blijven Pauline, ook (vooral) voor jou!
Lizzy, wat is chlorella precies?
En haal je dat bij de drogist of reformzaak?

En overigens, ik had de broccoli en andijvie ook nauwelijks geprakt (had ook dat idee dat het al zacht genoeg was).
En yes, hij at gewoon de roosjes broccoli.
Terwijl Roef nomraal over zijn nek gaat van broccoli ??? ::)
Door roefus
#555408
Pauline schreef: Nou Roefus je hebt gelijk. Ik ga het ook proberen. Vandaag heeft hij dus al CB op, dus de groente zit er al in. Maar morgenvroeg ga ik even naar de markt en dan ga ik groente halen, koken en dan zien we het wel.
Wel fijn dat hij de CB zo opeet.
Hij houdt gewoon van afwisseling ;D

(bij Roefus gaat de rest wel goed, als ik er maar geen groentenmix bij deed).
Gebruikersavatar
Door Pauline
#555426
roefus schreef: Hij houdt gewoon van afwisseling ;D
We zeggen het als grap, maar zal ik je eens wat vertellen..... Als ik Joris 2 dagen achter elkaar geit geef, eet hij het de eerste dag wel en de tweede dag niet! En dat is eigenlijk met alles zo.
De dingen die hij dag 1 met smaak eet, wil hij dag 2 niet meer hebben. 1 uitzondering: KIP. Kip gaat er werkelijk (behalve de lever) altijd in.
Door Lizzy
#555460
Zeg, voor Pauline/Roefus: als jullie nou toch chlorella besteld hebben: probeer het zelf ook eens in te nemen! Ik neem het al jaren en ik zou niet meer zonder willen.... Ik neem de eerste pillen op nuchtere maag en dat werkt beter als koffie. Ik ben gelijk (op een prettige manier) wakker. Ik voel me fitter. Mijn huid is er veel beter uit gaan zien. Ik heb minder problemen met de spijsvertering (ben een beetje een probleemklantje - ik neem ook probiotica trouwens en dat heb ik ook wel nodig). Maar goed, ik ben dus al jarenlang een zeer enthousiaste gebruiker! (pfff, ik zou zo in reclamespotje kunnen ;D. Maar geloof me, ik heb er geen belang bij om het aan te bevelen).
Door roefus
#555462
Pauline schreef: We zeggen het als grap, maar zal ik je eens wat vertellen..... Als ik Joris 2 dagen achter elkaar geit geef, eet hij het de eerste dag wel en de tweede dag niet! En dat is eigenlijk met alles zo.
De dingen die hij dag 1 met smaak eet, wil hij dag 2 niet meer hebben. 1 uitzondering: KIP. Kip gaat er werkelijk (behalve de lever) altijd in.
Weet je, we zeggen het ook wel als grap (maar de ondertoon was ernstig :D).
Soms denk ik: het zijn net kindjes.
Pffff...en je zult zien dat net de meest iele en magere het presteert om 'heus niet zo maar alles te eten'.
En dan kun je je behoorlijk druk maken over 'dit is toch te eenzijdig' en 'dit kan niet meer gezond zijn'.

Toch geloof ik dat je soms je verstand maar even in de wilgen moet hangen.
En doodgewoon denken 'als jij niet eet, dan heb je dikke pech'.
Ennn...'IK maak me nergens druk om, hoor".
En maar goed die rol spelen (want allicht maak je je stiekem tóch druk).

Als ik zo over jouw inkopen lees, dan is er afwisseling zat.
Door roefus
#555465
Lizzy schreef: Zeg, voor Pauline/Roefus: als jullie nou toch chlorella besteld hebben: probeer het zelf ook eens in te nemen! Ik neem het al jaren en ik zou niet meer zonder willen.... Ik neem de eerste pillen op nuchtere maag en dat werkt beter als koffie. Ik ben gelijk (op een prettige manier) wakker. Ik voel me fitter. Mijn huid is er veel beter uit gaan zien. Ik heb minder problemen met de spijsvertering (ben een beetje een probleemklantje - ik neem ook probiotica trouwens en dat heb ik ook wel nodig). Maar goed, ik ben dus al jarenlang een zeer enthousiaste gebruiker! (pfff, ik zou zo in reclamespotje kunnen ;D. Maar geloof me, ik heb er geen belang bij om het aan te bevelen).
;D ;D Inderdaad niet gek om er een reclamespotje over te beginnen ;D
Ik heb overigens de poeder besteld (leek me voor Roef makkelijker, haha...en ik denk dat ik Sjors er ook wat van ga geven).
Maar...na jouw 'reclame' :D: ik ga het zelf ook proberen!
Een betere huid??? Tsjakka ! ;D
En als het bevalt, dan bestel ik 'n volgende keer toch ook maar de tablet-vorm erbij !
Door Mevroi Kruim
#555517
Nou dames, als die chlorella bevalt laat het dan ff weten dan koop ik ook een potje! Ben al aan de spirulina maar da's toch anders geloof ik.

Plientje, het gaat goed komen joh! Maak je maar niet druk, Joris verhongert echt niet, daar istie veel te slim voor. Tis gewoon een kat, he Roefus? ;D ;D ;D

PS Lizzy, als ik jou was kocht ik aandelen chlorella en vroeg ik een bijdrage van de firma ;D ;D
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op di 23 mei 2006, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#555563
Kruimel schreef: Nou dames, als die chlorella bevalt laat het dan ff weten dan koop ik ook een potje! Ben al aan de spirulina maar da's toch anders geloof ik.
:D Ik doe het voor de 'schoonheid', hè???? :D
Mocht ik nog knapper worden dan ik al ben ;D ;D ;D dan krijg je meteen een spoed-pb ::)
Door Mevroi Kruim
#555575
roefus schreef: :D Ik doe het voor de 'schoonheid', hè???? :D
Mocht ik nog knapper worden dan ik al ben ;D ;D ;D dan krijg je meteen een spoed-pb ::)
MET foto neem ik aan?
Wel ff waarschuwen, dat ik niet gelijk geheel verblind ben ;D ;D ;D
Door roefus
#555587
Kruimel schreef: MET foto neem ik aan?
Wel ff waarschuwen, dat ik niet gelijk geheel verblind ben ;D ;D ;D
foto voor...en na gebruik (grinnik). ;D ;D ;D
jaja...dat wordt oogverblindend ::) ;D

Sorry, Pauline...geloof dat ik nu even door je topic heen zwets.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door