Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#552832
Lizzy schreef: Jodium zit ook in : eieren, olijfolie, ganzenvlees, kabeljauw, schelvis, schol, kortom: zeevis, biergist (hetgeen ik afraad te geven), havervlokken, rijst, brood, wortel, groene kool, sla, andijvie, kortom: in diverse groentes en in waterkers en zeegroentes en zeewier dus meer als 'normaal', appel, peer, banaan, kortom: fruit. De behoeftes van de hond aan jodium zijn betrekkelijk laag en ik vraag me af of supplementeren met kelp derhalve nodig is..... Ik denk zelf van niet. Maar, ik denk niet dat het kwaad kan om af en toe wat zeewier of waterkers of zeegroentes door de groentemix te doen.
oh gelukkig, het verbaasde me al dat ik dit nog nooit had gehoord. Ze krijgen regelmatig groentemix en fruit, dus ik hoop dat ze daar genoeg aan hebben.
Door 202Spots
#552915
Ik doe altijd kelppoeder door de groentemix.
Ik denk dat er toch iets waardevols in de verschillende mineralen zit wat nuttig is.
Ik laat ook regelmatig 'n hele bloedonderzoek doen wat ook de complete thyroid test er bij heeft, en ik kan alleen maar zeggen dat tot nog toe de bloedwaardes en de thyroidtests als uitstekend terug zijn gekomen.
Wanneer ik klaar ben met Cis d'r laatste X-Rays, (dat zal ong.eind june worden) dan ben ik van plan om voor haar en Tor weer de complete bloedtest te laten doen door Dr.Dodds.
Ik ben er eigenlijk ook wel zeker van dat Kelp goed is voor Cis omdat ze nu maar 'n halve thyroid heeft, en kelp de thyroid functie steunt.
Door Lizzy
#553161
Laura2004 schreef: Waar kan je kelp kopen?
In Nederland koop je niet zo gemakkelijk kelp. Dr Vogel heeft kelptabletten, dat wel. En zeewier kun je gewoon kopen bij de reformwinkel.
Door maja
#553317
Laura2004 schreef: Waar kan je kelp kopen?
gewoon bij de kruitvat!!! en reformzaak
Door herder_lover
#553448
Lizzy schreef: Jodium zit ook in : eieren, olijfolie, ganzenvlees, kabeljauw, schelvis, schol, kortom: zeevis, biergist (hetgeen ik afraad te geven), havervlokken, rijst, brood, wortel, groene kool, sla, andijvie, kortom: in diverse groentes en in waterkers en zeegroentes en zeewier dus meer als 'normaal', appel, peer, banaan, kortom: fruit.
Hmm, dus als ik mijn honden regelamtig ei, vis, olijfolie, sla geef, komt dat wel goed. Zeewier en dat soort dingen heb ik hier niet gevonden
Door tieneke
#553522
herder_lover schreef: Hmm, dus als ik mijn honden regelamtig ei, vis, olijfolie, sla geef, komt dat wel goed. Zeewier en dat soort dingen heb ik hier niet gevonden
Ik hou het maar bij de gangbare produkten die ze nu krijgen.
Onze vorige Leonberger was zwaar ziek en kreeg allerlei goede en dure supplementen etc,bij gezonde honden zie ik daar eerlijk gezegd het nut niet van in.
Ze krijgen hier groentenmix,visoliecapsules en fruithap,eitje,yoghurt met probiotica en cottage-cheese plus nog vette vis en plakje kaas etc etc...denk dat ze wel op de goede weg zijn qua gezondheid ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door