Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#553149
Angelique schreef: Oke, maar de vraag ging over hoeveel er zouden barfen. Reken je alle versvoerders dan zul je wellicht wat hoger uitkomen.
Ja je hebt gelijk. 100% Barf zal niet veel voorkomen. Hooguit een paar honderd honden in Nederland.
Door Borke
#553385
Hier op BP - 10.000+ leden - geven in de poll 28 mensen aan dat ze volledig BARF voeren aan de hond. Laten we aannemen dat ze gemiddeld 2 honden hebben dan heb je het maar over 56 honden....
Door Bianca1
#553394
Als je het alleen over volledig barf hebt zal het percentage denk ik dik beneden de 0,1 procent zitten.
maar de vraag was barf/kvv/prooidier. en ik gok dat dat weleens rond de 2% zou kunnen liggen.
Ik denk dat er wel een veel groter percentage honden is die WELEENS wat vers krijgen; pens, of hart. naast brokken. Ik denk dat dat percentage best rond de 20% zou kunnen liggen.....
Door amiwoods
#553407
Qwertu schreef: "Ach ja " zegt ze, "dat is in he tegenwoordig" ::)
dat zei een klant van me ook even terug.
ja dat vers is toch wel in hé...
ik zeg nee hoor het is eindelijk terug van weggeweest.
uiteindelijk wint het goede het toch wel van de commercie.
belt ze me gisteren op, haar nieuwe pup uit new zeeland krijgt barf bij de fokker, en ze hadden een hele disussie gehad over brokken ::)
is ze toch maar eerst wat bibi komen halen om de honden vast te laten wennen, want meteen barf dat durfde ze nog niet. de losse delen vindt ze nog eng.
en dat kan ik me heel goed voorstellen, dat vond ik in het begin ook.
hopelijk krijgen we steeds meer mensen over op vers voer. :) wat het percentage barfers is ik denk dan ook aan een 0,2%
Door Femke
#553424
AstridStraver schreef: Hier op BP - 10.000+ leden - geven in de poll 28 mensen aan dat ze volledig BARF voeren aan de hond. Laten we aannemen dat ze gemiddeld 2 honden hebben dan heb je het maar over 56 honden....
nou dit vind ik geen goede vergelijk. Ten eerste heeft Barfplaats (nog) geen 10.000 leden maar 3000.
Als je naar het aantal reacties kijkt zie je dat er 120 mensen gestemd hebben. Van die 120 mensen geeft 23% aan volledig te Barfen.
Van de mensen die stemmen "Barf en KVV" zou je eigenlijk nog een deel tot de barfers kunnen rekenen. Hier eten de honden meer en meer barf, met af en toe nog een KVV dag.
Door Borke
#553523
Femke schreef: nou dit vind ik geen goede vergelijk. Ten eerste heeft Barfplaats (nog) geen 10.000 leden maar 3000.
Als je naar het aantal reacties kijkt zie je dat er 120 mensen gestemd hebben. Van die 120 mensen geeft 23% aan volledig te Barfen.
Van de mensen die stemmen "Barf en KVV" zou je eigenlijk nog een deel tot de barfers kunnen rekenen. Hier eten de honden meer en meer barf, met af en toe nog een KVV dag.
Je hebt gelijk, waar haal ik die 10000 vandaan ???

Maar toch van de stemmers op BP zijn er 27.6 die dus BARF geven oftewel 23%. Dat is niet echt veel.
Ik weet dat niet iedereen stemt, maar ik denk dat het toch vaak de actieve leden zijn die Barfen en de minder actieven die brokken voeren..?

Volgens mij halen we geen duizenden Barfende honden in NL?
Door Femke
#553530
AstridStraver schreef: Je hebt gelijk, waar haal ik die 10000 vandaan ???

Maar toch van de stemmers op BP zijn er 27.6 die dus BARF geven oftewel 23%. Dat is niet echt veel.
Ik weet dat niet iedereen stemt, maar ik denk dat het toch vaak de actieve leden zijn die Barfen en de minder actieven die brokken voeren..?

Volgens mij halen we geen duizenden Barfende honden in NL?

dat denk ik ook niet. Nog niet. Maar zeker wel een paar honderd denk ik.
Ik voer zelf nu 3 jaar vers en nu pas stap ik over naar Barf.
Daarnaast zijn er ook nog meer barffora en e-mail lijsten in nederland dus op een paar honderd halen we zeker wel.

Laatst stuiterde ik bijna van mijn stoel toen ik hoorde dat een collega ook barft met zijn hond :o
Door Borke
#553584
Femke schreef: Maar zeker wel een paar honderd denk ik.
Dat denk ik ook wel en ik geloof ook wel dat als we een aantal jaren verder zijn dat het aantal zal toenemen.
Als er meer leveranciers komen, die ook thuis bezorgen zodat klein behuisden geen grote vriezers hoeven bij te kopen, meer goede adresjes bekend zijn.
Ik denk zeker ook dat fokkers van belang zijn, als fokker heb je veel invloed op de pupkopers!
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#553703
AstridStraver schreef: Hier op BP - 10.000+ leden - geven in de poll 28 mensen aan dat ze volledig BARF voeren aan de hond. Laten we aannemen dat ze gemiddeld 2 honden hebben dan heb je het maar over 56 honden....
Maar niet heel barfend Nederland komt op Barfplaats. Vorige week was ik nog bij mensen die nog nooit van Barfplaats gehoord hadden zelfs en toch al jaren zelf samenstellen en rauw voeren.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#553892
Rovanna schreef: Maar niet heel barfend Nederland komt op Barfplaats. Vorige week was ik nog bij mensen die nog nooit van Barfplaats gehoord hadden zelfs en toch al jaren zelf samenstellen en rauw voeren.
dat wilde ik ook net gaan neerzetten toen ik jouw posting zag ;D het grootste deel van de versvoerders heeft nog nooit van BP gehoord die voeren al jaren een kvv maar hebben of geen internet of als ze het wel hebben zitten ze niet te zoeken naar sites over hondenvoeding. Ik ken ook zat mensen die wel vers voeren maar die nog nooit van BP hebben gehoord ook die er wel van hebben gehoord maar die geen lid zijn en af en toe als gast eens meelezen. Er zijn heel veel mensen die geen lid willen worden om de één of andere reden en er zijn ook mensen die als gast lezen op bp en dan liever contact opnemen met de beheerders dan lid te worden (sommige worden dan uiteindelijk toch lid maar ook niet altijd) Ik heb ook wel eens telefoontjes van mensen die op mijn site hebben gelezen en info willen maar die er ook niets voor voelen lid te worden van een forum.
Door Lil
#554749
Tinker schreef: Ik denk ook wel dat het "in"is tegenwoordig.Maar ik weet niet of het wel weer overwaait?En hoeveel procent er barft weet ik ook niet,ik denk wel dat er meer hondeneigenaren zijn die kvv voeren dan eigenaren die barfen.
overwaaien? Ik en ook medebarfers die ik persoonlijk ken zeggen nooit meer brokken... En we steken steeds meer mensen aan.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#554912
Lil schreef: overwaaien? Ik en ook medebarfers die ik persoonlijk ken zeggen nooit meer brokken... En we steken steeds meer mensen aan.
Oke, maar er komen hier ook veel mensen op het forum binnen met de allerbeste bedoelingen, maar die in no time weer pleitos zijn en waarvan je elders dan leest dat ze weer "lekker" op de brok zitten. Maar tis natuurlijk een leuke dooddoener.....ach, hipe, waait wel over....doe IK niet aan mee ::)
Maar oké, overwaaien in de zin dat we over 10 jaar weer allemaal op de brok zitten....neuhhhhh ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door