Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#549487
Angelique schreef: Nope, ik heb er hier eentje die 'm niet heeft. Maar die heeft verder ook maar één stand -25 :-X
Oke maar die staat dus eigenlijk altijd te loeien
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 14 mei 2006, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#549489
Angelique schreef: Ik denk dat EN iets te warm, EN het invriesknopje vergeten EN een dagje bewaren in de koelkast net iets teveel geweest is. Ik heb het ook eens met een partijtje kip gehad, maar toen kreeg ik al meteen het idee dat het niet helemaal vers geweest was en dat het daardoor eerder wegliep. Vooral het invriesknoppie niet vergeten is wel belangrijk, anders duurt het echt te lang voordat het zaakje zo bevroren is gaat het rijpingsproces vrolijk verder in je vriezer. :-\
de kip was wel goed vers want met verpakken rook ik nog helemaal niets. Deze partij moet dus gewoon na het ontdooien meteen op. Loebas krijgt meteen nog even een shot prodier ;) die loopt nog steeds te mutsen
Gebruikersavatar
Door sylvia
#549506
Femke schreef: de kip was wel goed vers want met verpakken rook ik nog helemaal niets. Deze partij moet dus gewoon na het ontdooien meteen op. Loebas krijgt meteen nog even een shot prodier ;) die loopt nog steeds te mutsen
Wel ja gewoon opvoeren hoor, ik heb dat ook een keer gehad met kippennekken, de honden aten ze gewoon op de katten haalde er hun neus voor op.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#549568
sylvia schreef: Is dat die mega grote die je in Zundert al had?
Nee, die heeft wel veel knopjes. Deze zonder knopjes(ijsjesvriezer) was een occasionnetje (voor weinig ;D)
Door tieneke
#549576
Bernadette schreef: Dat is toch geen probleem, een hond kan vlees toch gewoon hebben dat al een paar dagen uit de vriezer is? Ook als het al is gaan "werken" ...
In het ergste geval zal het wat dunner zijn wat eruit komt vanachter ;D ;D
Door EdwinK
#549577
Angelique schreef: Nope, ik heb er hier eentje die 'm niet heeft. Maar die heeft verder ook maar één stand -25 :-X
Lijkt mijn vriezer wel. Ook geen schakelaar en -25/ - 28
Gebruikersavatar
Door Nitus
#549606
In de gebruiksaanwijzing van mijn vriezer (jaja, ik lees idd altijd éérst de gebruiksaanwijzingen ;)) staat dat als je van plan bent om veel in te vriezen je 24 uur VOORDAT je het vlees (of wat dan ook) erin doet je vriezer al op de superfrost stand moet zetten, zodat alles sneller wordt ingevroren.
Laatst gewijzigd door Nitus op ma 15 mei 2006, 00:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#549617
Nitus schreef: In de gebruiksaanwijzing van mijn vriezer (jaja, ik lees idd altijd éérst de gebruiksaanwijzingen ;)) staat dat als je van plan bent om veel in te vriezen je 24 uur VOORDAT je het vlees (of wat dan ook) erin doet je vriezer al op de superfrost stand moet zetten, zodat alles sneller wordt ingevroren.
Wat goed van jou, ik lees die dingen alleen als ik een apparaat niet zonder gebruiksaanwijzing aan de gang krijg ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#549676
Bernadette schreef: Dat is toch geen probleem, een hond kan vlees toch gewoon hebben dat al een paar dagen uit de vriezer is? Ook als het al is gaan "werken" ...
Het kan wel, maar als je een zaikerd hebt vreten ze het niet ;D
Door Mevroi Kruim
#549798
75 kilo tegelijk invriezen is ook wel heeeeel erg veel :o
Mijn vriezer is nieuw en redelijk groot en speciaal op invriescapaciteit gekocht en die kan volgens de gebruiksaanwijzing ;D (en de verkoper) 25 kilo per keer baas. Met invriesknopje ;D
Ik mik er ook gerust meer in en dat gaat meestal wel goed maar het duurt dan wel langer voordat het echt door en door bevroren is en dan is de kans op tikkie minder vers wel veel groter.
Niet dat de honden daar ook maar enige last van hebben 8) maar de katten wel :-X
Door Femke
#549813
Kruimel schreef: 75 kilo tegelijk invriezen is ook wel heeeeel erg veel :o
Mijn vriezer is nieuw en redelijk groot en speciaal op invriescapaciteit gekocht en die kan volgens de gebruiksaanwijzing ;D (en de verkoper) 25 kilo per keer baas. Met invriesknopje ;D
Ik mik er ook gerust meer in en dat gaat meestal wel goed maar het duurt dan wel langer voordat het echt door en door bevroren is en dan is de kans op tikkie minder vers wel veel groter.
Niet dat de honden daar ook maar enige last van hebben 8) maar de katten wel :-X
excuus, een kilo of 20 is doorgegaan naar een ander. Maar dan nog, ik had geen keus, 't was in de vriezer of buiten laten staan :-\


en als ik eerlijk ben: het zal wel altijd bij deze hoeveelheden invriezen blijven, aangezien in takkeneinden moet rijden voor het vlees haal ik grote partijen in één keer want het kost me wel een hele tank benzine per keer (of een halve als het hengelo wordt, maar dan nog)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door