Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Filou
#547938
Filou is al een paar dagen geconstipeerd... ik snaphet gewoonweg niet. Waarom nu pas?? De percentages zijn sinds een paar weken :
vleesbot : 32%
vlees/vis : 36%
Orgaan : 12%
Groente : 16%
Sup: 4%

Hij heeft het nu voor de eerste keer echt moeilijk om te poepen. :-\ Hij staat soms 10-15 minuten te persen. :-\

Gisteren was ik thuis, en in de namiddag ging hij ommekeer binnen poepen... Kheb hem dan snel opgepakt, en hem buiten tussen twee geparkeerde auto's gezet... wachten wachten wachten, persen persen persen...

Dan maar weer naar binnen, en kranten op de grond gelegd. Daar perste hij voort en voort en voort. Hij ging toen effe liggen, met zn kont de lucht in :o

Ik heb hem dan bij me geroepen, en zn staart omhoog getrokken, en ik zag een klein bolletje poep uit zn holleke steken. Ik heb het er dan uitgehaald, maar ik zag dat zn holleke daarna nog niet toe was. Met een stukje keukenpapier heb ik onder zn holleke het andere stukje stront eruit geduwd. Toen ging er een ander stukje poep er vanzelf uit.

Vannacht heeft Filou binnen gepoept. Hij heeft me deze keer niet wakker gemaakt, ofwel heb ik het niet gehoord. :-\

Maandag heeft filou kippenekken gegeten met nog iets, maar ben het vergeten :-[
Dinsdag sardien en lever.
Woensdag een schedel van 500gr, 100gr yoghurt, 200gr groente.
Donderdag was vastendag.

Deze morgen heb ik hem 200gr sardien en 100gr groente gegeven. Dus nu nog even wachten...

oh ja, en vanavond geef ik hem nog een lap pens van 200gr

De poep was wel heel hard, maar als ik het dan opendrukte, viel het praktisch uitéén. Er zaten ook stukjes bot in... :-\

Maar dit is toch niet normaal hé? Wat kan ik hier nu nog aan doen??
Laatst gewijzigd door Filou op vr 12 mei 2006, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#547979
Kan hij ergens bot gepikt hebben? Want met 32% vleesbot vind ik het echt heel raar dat hij harde/droge ontlasting had.... 32% is echt niet veel.... Misschien is de schedel hem teveel geworden? Want dat in verhouding vaak erg veel bot. Misschien is dat voor hem teveel, in 1 maaltijd?
Door jon
#547980
Jee wat een gedoe he?! Aan het percentage bot kan het volgens mij niet liggen maar misschien had je er in de laatste dagen een wat moeilijk te verteren stuk bot bijzitten (misschien de schedel)?
Bij Lhaki is het ook welleens erg hard geweest en sloeg hij het poepen een dagje over (deed wel pogingen tot ontlasten). Dat was wel altijd na een in verhouding groot stuk bot.
Ik zou ook doen wat je al gedaan hebt: kiezen voor iets laxerends zoals sardien of pens, rauw eitje etc.
Door Filou
#547982
neen... hij kan geen bot gepikt hebben, of toch niet bij ons thuis. Hij heeft wel al een paar dagen bij mijn schoonouders moeten blijven, omdat wij op verplaatsing moesten... maar zij hebben mij daar niets gezegd. Ik heb haar woensdag nog gevraagd wat hij gegeten had, omdak dacht dat ze mss een verkeerd zakje uit de vriezer zou gehaald hebben. Maar neen, hij heeft vis en lever gegeten, die dinsdag...

Ik zal straks toch es vragen of dat vuilbakje van hun op de grond stond of op 't aanrecht, want als ze het op de grond zouden laten staan hebben, dan kan hij er heel gemakkellijk zn snuit in duwen denk ik... :-\

Die harde stoelgang is maandag- of dinsdagavond begonnen.
Door herder_lover
#548003
he wat vervelend. Helpt lever ook niet om te laxeren? Niet te veel, maar wel wat.
Lastig hoor, en ik denk dat die schedel idd teveel is geweest. Want ik vind jouw percentages nog vrij laag (bot/vlees). Ikzelf voer dat 50 of 60%. Misschien was de schedel met te weinig vlees?

Houd het goed in de gaten want dit is niet leuk voor Filou he? :-*
Door Filou
#549883
Ik had vorige week geen orgaanvlees in huis, wegens plaatsgebrek in de diepvriezer, alleen pens had ik.

maar ondertussen is het toch beter. Hij poept terug normaal. :)

Bedankt voor jullie reacties!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door