Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#542716
Ik ben al een tijdje met jullie aan het meelezen en ik denk dat af en toe wat barfen ook wel wat voor mij is (naast de Energique die ik wil geven). Ik wil het alleen niet te ingewikkeld maken. Ik heb geen grote vriezer waar ik vlees in kan bewaren en wil niet een paar keer per week naar de slager (is niet om de hoek), ik wil mijn spulletjes gewoon bij de supermarkt kopen. Maar de dingen die ik lees, kun je vaak niet in een gewone supermarkt kopen. Wat raden jullie mij aan? Welk vlees uit de supermarkt is geschikt?
#542721
Ik persoonlijk haal best veel bij mijn supermarkt (Lekker & Laag). Ik haal kipdrumsticks (ze hebben ook kippenvleugeltjes), kippenlevertjes, runderlever, runderhart, rundergehakt, rundersoepvlees. Meestal wacht ik tot ze het hebben afgeprijsd dan is het best redelijk betaalbaar. Uit de diepvries zalmfillets, sardines en konijndelen. Ik zag laatst dat ze zelfs krokodil verkochten maar dat ga ik toch maar niet aan mijn hond geven!
#542726
Leuk dat je reageert, Mieke.
Oh, dus dat heb je allemaal wel in de supermarkt? Ik heb er eigenlijk nooit op gelet (ik ga naar de C1000), maar ik zal morgen eens kijken. Geef je dat vlees allemaal rauw? Ik ben zo bang voor ziektes. En aan welke hoeveelheden moet ik denken? Ik heb echt geen idee. Pfff, moeilijk hoor!!
#542744
Sommige honden (ik denk vooral grote honden) eten een ei in zijn geheel ik plet het schilletje wel behoorlijk anders eet Skik het niet.

Verder heb ik hier gelezen dat als je KVV geeft en je wilt daarnaast Barfen dat je beter iets kunt geven dat niet in de KVV zit dus geen orgaanvlees want dat zit er genoeg in.

Maar Lizzy kan je daar vast een heel goed advies over geven. (laat ik liever aan de echte kenners over, ik ben nog maar een beginnelingetje!)
#542761
Lizzy, ik weet niet hoe het zal verlopen (ik krijg haar pas over 3/4 week), maar nu denk ik dat ik de Energique sowieso elke dag ga geven, maar een paar keer in de week wil ik de avondmaaltijd vervangen door iets anders...

Bovendien heeft ze als pup van 8 weken natuurlijk andere behoeften dan als volwassen hond.

Ik vind het maar lastig hoor... Ondanks dat ik als een gek aan het inlezen ben op deze site... :S
#542766
ik kocht ook bij de C1000 (o.a.) en dan gewoon kipfilet, kippenpoten, kipvleugels, kipkarbonades, rundvlees, lever van verschillende dieren, vis, koolvis, zalm. En de rest bij de Islamiet ofzo

eieren, gewoon lekker geven gaat prima hoor! Toen ik het Brandy voor het eerst gaf, ging ze ertegen blaffen en grommen (rolde ook zomaar weg ;)). Tot dat ze zag dat de andere honden het anders wel even van haar wilden overnemen, koos ze lettelijk "eieren voor haar geld" en begon er aan te knagen. Wel ff raar natuurlijk toen er een drap uit kwam en ze is er nog niet gek op, maar die andere twee wel hoor.

Ook kan je bij de C1000 smuldier kopen.
#542769
Ik haal bij de supermarkt (c1000) voornamelijk alles van de kip, dit is als het in de aanbieding is best goedkoop zoals deze week kippenpoten 1 kilo voor 1,99.
Daarnaast runderlappen, soepvlees, koolvis, eieren, en soms wat groenten.
Ik weet niet of je een visboer in de buurt hebt, maar daar zou je vissenkoppen of andere onderdelen kunnen halen.
#543087
Juf-Marjan schreef: Ja inderdaad, is ook zo. Ik ben steeds bang voor bacteriën...
het maagzuur van de hond kan een hoop aan.
het, de zuurgraad, is hoger dan dat van de mens.
we geven alles rauw.
geen varkensvlees, ergens in de bibliotheek staat waarom niet.
#543089
Juf-Marjan schreef: Is het minder goed/lekker als ik het toch even kook?
Och, het lekker zal mekaar niet bijten. Maar koken veranderd de structuur waardoor het minder goed verteerbaar wordt. Botten worden loeihard en gaan splinteren en daarbij, je kookt alle vitaminen kapot. Daarbij is je hond gebouwd om rauw te verteren en is gekookt dus niet optimaal. Bacterietjes hoef je niet bang voor te zijn daar heeft je hond een afweersysteem voor gekregen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door