Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jon
#538828
Ik heb al eerder eens geschreven dat ik het idee heb dat Lhaki heel goed weet wat ie wel en wat ie niet moet eten.
Van de week had ik tam konijn (karkas met poot) op de markt gekocht. Nou dat werd dus niks. Ik met mijn eigenwijze hoofd wat vlees er af gesneden en het hem nogmaals voorgezet. Omdat ie niets anders kreeg at ie het uiteindelijk zichtbaar tegen heug en meug op. Volgende dag fikse diaree, dag erna ook weer wat bloed erbij en drabbig. Kan dat eigenlijk of moet ik me zorgen maken dat ie toch niet helemaal goed op het barfen reageert???
Door geer
#538834
Ik denk dat dat wel kan ja, maar of het perse bedorven oid is weet ik niet. Ik merk hier dat voedsel dat ze met lange tanden onder enige dwang eten, en vaak ook niet zo prettig weer uitkomt. Meestal kotsen en soms diarree... Maar...Sophie kan hetzelfde met smaak eten ('t is meestal Ted die iets niet lust) en nergens last van hebben. Het lijkt wel of ze aanvoelen wat ze niet zo lekker verteren...
Door jon
#538841
Ik denk ook niet dat het bedorven was maar dat ie inderdaad voelt dat het niet lekker gaat vallen. Dat bloed verontrust me gewoon. :-\
Door Doedels
#538872
Petr geeft ook heel goed aan of iets niet goed voor hem is. Als hij met lange tanden eet, heeft hij later ook altijd diarree. Sinds kort eet hij helemaal geen verse vis meer. Hij kreeg van alle soorten vis diarree en wil het nu niet eens meer aanraken. Ik heb me er maar bij neergelegd dat niet alles even goed voor hem is. Hafan lust alles, maar die heeft ook nooit maag/darm klachten.
Door Doedels
#538876
jon schreef: Ik denk ook niet dat het bedorven was maar dat ie inderdaad voelt dat het niet lekker gaat vallen. Dat bloed verontrust me gewoon. :-\
Bij heftige diarree komt wel vaker bloed mee. Het is niet iets waar je direct maatregelen tegen hoeft te nemen. Wel goed in de gaten houden, natuurlijk. Gaat het al beter met Lhaki?
Door Jojo
#538915
Denk je niet dat hij het niet wilde eten omdat hij sowieso al niet zo lekker was en dus liever niet at?!
Door jon
#538964
Doedels schreef: Bij heftige diarree komt wel vaker bloed mee. Het is niet iets waar je direct maatregelen tegen hoeft te nemen. Wel goed in de gaten houden, natuurlijk. Gaat het al beter met Lhaki?
Ja, maar zijn ontlasting was vandaag nou niet bepaald mooi te noemen. :(
Door jon
#538966
Jojo schreef: Denk je niet dat hij het niet wilde eten omdat hij sowieso al niet zo lekker was en dus liever niet at?!
Nee, die indruk had ik niet want hij reageerde in eerste instantie heel enthousiast toen ik z'n eten uitpakte en verder heeft ie sinds het konijn gewoon goed gegeten. Het kan natuurlijk wel iets anders zijn. Omdat ie ook wat is afgevallen in de laatste weken zat ik in de richting van wormen te denken (maar dat valt niet onder deze categorie vragen en problemen). >:( ;)
Door Lizzy
#539038
Ik denk dat honden heel goed weten wat ze niet moeten eten. En ik denk dat het met bedorven zijn niks te maken heeft. Pinkel heeft aan sommige voedingsmiddelen echt een gloeiende hekel. Als ze dat toch op eet omdat ze bang is dat een ander het opeet, dan wordt ze daarna onherroepelijk misselijk en niet goed....

Maar, misschien is het niet gek om eens een mestonderzoekje te laten doen hoor!
Door jon
#539235
Nou vandaag weer prachtige ontlasting, mooi compact en prima van kleur. Het is vast dat konijn geweest hoor. K moet gewoon beter naar dat beest luisteren... >:( >:(
Gebruikersavatar
Door sylvia
#539250
jon schreef: Nou vandaag weer prachtige ontlasting, mooi compact en prima van kleur. Het is vast dat konijn geweest hoor. K moet gewoon beter naar dat beest luisteren... >:( >:(

Ja ik denk dat je dat niet nog een keer gebeurd
Door jon
#539265
[quote="sylvia"]
Ja ik denk dat je dat niet nog een keer gebeurd
[/quote] Nee, het zal nooit meer voorkomen, ik ben een braaf baasje en leer snel! ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door