Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door uniteddogs
#538342
Vraagje haalt iemand hier zijn vlees ect?
www.slagerijstefanhaak.nl
Ik geef mijn honden nu vers maar een dag of 2 p/w barf erbij lijkt mij wel wat.
Heb 9 honden dus veel tijd ervoor heb ik niet, dus leek dit me wel een oplossing.
Alleen wat vraagjes, hij biedt pakketten aan. Moeten ze dat dan per dag binnen krijgen?
Wil ook vis gaan geven, hoeveel mogen ze daarvan ?
Ik heb honden van 4 kilo tot 23 kilo.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met advies wat ik ze als eerste kan geven.
Ze krijgen nu al geregeld kippennekken ect.
Laatst gewijzigd door uniteddogs op vr 28 apr 2006, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#538352
Hij biedt o.a. dit aan:

Ingrediënten Barf Compleet

30% Runder kopvlees
20% Runder pens
10% Gemalen runderbot
10% Lamshart
15% Runderhart
5% Lamsvlees
5% Kippenlever
5% Groentenmix

Voedingssupplementen:
Zeewier, calcit, visolie, distelolie en zalmolie.
€ 3,00 per kilo

=======

Alleen het feit al dat hij het BARF compleet noemt geeft al aan dat hij geen verstand heeft van hondenvoeding en wat barf is. Ik zou zeggen: schoenmaker, blijf bij je leest. Je bent slager en hebt dus niet automatisch ook verstand van hondenvoeding.... (hij had ook de moeite kunnen nemen om op Internet even op te zoeken wat dat nou is, BARF ::)).

En ja sorry, maar BARF laat je niet samenstellen door een slager..... Jij stelt het zelf samen. Dus losse ingredientenverkoop oftewel BARF onderdelen: prima!

Alleen zijn zijn prijzen voor losse barf-onderdelen natuurlijk ook om te huilen... Runderhart voor 5,95 de kilo.... Geitenvlees met been voor 7 euro de kilo.... Runderkopvlees is wel een aardige prijs. Dus ik zou zeggen dat je sommige van je LOSSE barf-ingredienten daar prima kunt kopen! Ik zou wel om ongemalen vlees en orgaanvlees vragen. En andere: daarvoor kun je beter wat verder rijden, bijv. naar R'dam, om naar het Islam Center te gaan.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 28 apr 2006, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#538353
Deze link is misschien wel handig voor je om door te nemen:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=17448

Je kunt prima beginnen met kippennekken. Daarna bijv kippenvleugels (even inknippen). Maar ook met delen van hele parelhoen, eend, kip, konijn, fazant. En daarna bijv. geitenribben, lamsribben, kalfswervels, etc.

Qua hoeveelheid: een volwassen hond eet 2% tot 8% van zijn lichaamsgewicht. 2% is voor de grote honden en 8% is voor de hele kleine, zeer actieve honden.

Qua vis kun je het beste beginnen met hele/rauwe sardientjes. Ik zou beginnen met 1 sardien (of een halve) per hond. Om even te kijken hoe het bevalt. Maar als het goed valt dan mag je 1 maaltijd met alleen vis geven hoor (dus net zo veel vis als dat je anders vlees zou geven).
Door Cindy de Wolf
#538356
Ik sluit me aan bij Lizzy. Ik heb enige tijd geleden wel bij hem gekocht maar toen zat er helemaal geen bot in. Het enige wat ik nu nog interessant vind is het feit dat hij hele konijnen aanbiedt voor 3.95, dat is op zich, lijkt mij, niet te duur.

Cindy
Door uniteddogs
#538375
Bedankt voor de snelle racties :)
Heeft iemand het adres van Rotterdam? Dichterbij ook voor mij.
De kippenvleugels krijgen ze al erg lang. Daarom wil ik nu wat anders. Ik ga de sardientjes eens proberen. Kopen jullie die oook daar of bij de vishandel?
Hele konijnen ect is dus echt alles er nog in?
Kan je dat goed doormidden zagen zodat ik bv 1 konijn kan verdelen of is het te koop in delen.
Hum zal ik wel even mezelf er toe moeten zetten omdat te geven :P
Maar ja kip geef ik ze ook dus waarom geen konijn.
En dan heeft mijn portugeesje eens wat anders te eten. Die kan namelijk niet tegen rund.
Door uniteddogs
#538390
Bedankt ga er van de week eens shoppen.

Nog een vraagje, mogen ze ook rauwe makreel?
Die vangt mijn vader altijd van de zomer , verser kan niet.
Door Lizzy
#538530
uniteddogs schreef: Bedankt ga er van de week eens shoppen.

Nog een vraagje, mogen ze ook rauwe makreel?
Die vangt mijn vader altijd van de zomer , verser kan niet.
Ja hoor, die mogen ze zeker! Leo gaat ook wel eens zeevissen en dat vinden de hondjes heel leuk :D!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door