Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door reneetje
#537232
Hallo allemaal, ik heb gister voor het eerst karkassen aan djago gegeven ( voor het eerst dus gebarft) en dit beviel goed, hij vond het heerlijk en kraakte het goed.

Nu wil ik nu ik dit weet een goed weekmenu maken. met voornamenlijk wel makkelijke vleesbotten.

djago is 40 kilo en nu is mijn vraag, wat zouden jullie naast vleesbotten de eerste week geven aan groente en overige en spiervlees om mee te beginnen?

Ik gok zelf dat lang niet elke hond groente super lekker zal vinden, dus misschien is de ene groente meer in trek dan de andere en kan je het zo opbouwen??

is pens ook spiervlees of niet?
Door Lizzy
#537271
Het ligt er een beetje aan. Is hij erg gevoelig op de maag of heeft hij andere gezondheidsproblemen?

Als hij geen problemen heeft, dan kun je gewoon lekker beginnen en hoef je bijv. niet iedere week 1 nieuw iets te introduceren. Je kunt dus eigenlijk uit alle vleessoorten kiezen. Bijv. runderkopvlkees. Of lamsvlees. Of geitenvlees. Of pens. Pens is trouwens orgaanvlees.

Je kunt qua groentemix ook beginnen met hele kleine beetjes. En dat mengen met wat vlees of pens (en eventueel een lepeltje yoghurt). De gemiddelde hond eet het dan wel op hoor! Mijn honden vinden alle groentes lekker. Maar de honden die moeilijk doen, die zullen eerder vallen voor makkelijke groentes als : worteltjes, andijvie, courgettes, bietje, pompoen, sperzieboontjes (sperzieboontjes moet je even de kook overheen doen), witlof
Door reneetje
#537273
Lizzy schreef: Het ligt er een beetje aan. Is hij erg gevoelig op de maag of heeft hij andere gezondheidsproblemen?

Als hij geen problemen heeft, dan kun je gewoon lekker beginnen en hoef je bijv. niet iedere week 1 nieuw iets te introduceren. Je kunt dus eigenlijk uit alle vleessoorten kiezen. Bijv. runderkopvlkees. Of lamsvlees. Of geitenvlees. Of pens. Pens is trouwens orgaanvlees.

Je kunt qua groentemix ook beginnen met hele kleine beetjes. En dat mengen met wat vlees of pens (en eventueel een lepeltje yoghurt). De gemiddelde hond eet het dan wel op hoor! Mijn honden vinden alle groentes lekker. Maar de honden die moeilijk doen, die zullen eerder vallen voor makkelijke groentes als : worteltjes, andijvie, courgettes, bietje, pompoen, sperzieboontjes (sperzieboontjes moet je even de kook overheen doen), witlof
top thnx voor je antwoord, hij is zelf niet erg moeilijk en zijn maag is opzich ook niet zo moeilijk denk ik. hij heeft vandaag wel iets van gal gespuugd, maar dit was het enige. voor de rest was ik erg blij dat toen ik net weer naar buiten ging hij netjes zijn behoefte heeft gedaan, dus er is niets geblokkeerd e.d.



EN NOG EVEN EEN VRAAGJE

Stel ik vraag aan de groente boer hier voor versafval zegmaar, wat is allemaal gezond voor djago? stel hij heeft wat stronken van witlof en stukken groente die hij niet kan verkopen ( bovenkant van wortels enzo) of moet hij precies dezelfde gedeeltes hebben als onszelf?
Laatst gewijzigd door reneetje op wo 26 apr 2006, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#537302
reneetje schreef: Stel ik vraag aan de groente boer hier voor versafval zegmaar, wat is allemaal gezond voor djago? stel hij heeft wat stronken van witlof en stukken groente die hij niet kan verkopen ( bovenkant van wortels enzo) of moet hij precies dezelfde gedeeltes hebben als onszelf?
Die moet je te vriend houwen!!!
Pak ALLES aan wat je kan krijgen!!! ;D
Niet TEveel spinzie geven, en de "pit" van witlof is erg bitter, die haal ik er voor onszelf ook uit, en geef ik ook niet aan de honden, de lof van de wortels kan je OOK gebruiken, (niet TEveel er van want is ook 'n aparte smaak) De blad van rooie biet is ook heel gezond, en van alle groentes die je voor niks kan krijgen, daar snijd je de slechte plekken vanaf of haal de beschadigde blaadjes eraf, en gebruik de rest.
Wel alles eerst fijnmalen he? ;)
En begin met 1 eetlepel of zo door wat geknipte pens of genipte sardientjes.
Rauw eitje door de groentemix word ook wel gegeten.

Van gratis fruit kan je eventueel fruitmixje maken en met cottage cheese of yoghurt als extra geven 8)
Laatst gewijzigd door mahuni op wo 26 apr 2006, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door