Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door reneetje
#536619
Ik heb vandaag zo'n 60 kilo vlees binnengehad, waaronder veel vleesbotten

Nu moet ik nog beginnen met barfen voor het eerst, en heb daar ook alwat vragen over gesteld en veel gelezen.

Nu had ik kippennekken besteld maar volgens mij zitten die er niet bij.
Nu is mijn vraag de volgende. kunnen jullie kijken wat deze foto's zijn voor vleesbot. en kan er iemand een foto plaatsten van een kippennek hoe ze eruit zien :D thnx.

Afbeelding
Afbeelding

Nu wilde ik dus eigenlijk dit geven, maar durf het niet zo goed aan voor me gevoel aangezien ik van die harde scherpe puntjes zie van die botten. of kan dit geen kwaad zolang de hond er maar goed op kauwt, voor me gevoel is het zo scherp dat het zo je slokdarm open maakt :S:S
Gebruikersavatar
Door sylvia
#536621
Dat zijn karkasjes, kun je gewoon geven.
Laatst gewijzigd door sylvia op di 25 apr 2006, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door reneetje
#536630
sylvia schreef: Dit is een kippennek

Afbeelding


Kijk anders eens op http://www.barfclub.nl daar kun je van heel veel foto's vinden
ok ja deze foto had ik idd ook gezien, maar ik dacht dat ik wel kippennekken had besteld, maar ik zie niet echt iets wat er op lijkt, maar ik vraag het lijstje nog wel even.

Ik heb net 4 karkasjes gegeven, en ik had ze zelf al goed gekraakt voor de zekerheid, maar djago ( die een erg grote bek heeft) nam ze stuk voor stuk in de bek en beet er een stuk of 4 a 5 keer sterk op en je hoorde ook echt goed de botjes kraken, hij vond het ook erg lekker, en daarna nog even een eitje als toetje dit ging er ook goed in met schaal en al, dus een goede eerste indruk alvast voor djago. maar komende weken blijf ik wel erg dicht in de buurt als die eet uiteraard. maar volgens mij komt het wel goed. wel nog morgen en de dagen erna even de ontlasting kijken of het goed zit
Door EdwinK
#536713
Leuk he, dat kraken van botten. Ik was ook zo ontzettend blij toen Brenda voor het eerst een karkas kraakte. Nu ga ik al zo langzamerhand aan andere dingen denken.
Door reneetje
#536812
Edwin en Brenda schreef: Leuk he, dat kraken van botten. Ik was ook zo ontzettend blij toen Brenda voor het eerst een karkas kraakte. Nu ga ik al zo langzamerhand aan andere dingen denken.
ik hou het deze week nog ff lekker bij karkassen met vleesbotten ,maar als ik zie dat de ontlasting goed is dan ga ik ook langzaam over op andere dingen.

als ik eenmaal door heb dat ie alles kraakt netjes, ( ik blijf er uiteraard bij) dan ga ik steeds wat verder en dingen experimenteren. opzich heeft djago wel een sterke maag dus het komt wel goed met hem. vond het een heerlijk geluid haha dat kraken, deed me goed. alleen zijn die karkassen wel erg klein voor hem, wil over een tijd best wel een groot iets geven aan hem, alleen vraag ik me dan af of dat niet TEveel eten is voor 1 maaltijd??
Door 202spots
#536813
reneetje schreef: ik alleen zijn die karkassen wel erg klein voor hem, wil over een tijd best wel een groot iets geven aan hem, alleen vraag ik me dan af of dat niet TEveel eten is voor 1 maaltijd??
Ik had even gespit, maar weet nog steeds niet wat voor merk hond je hebt?
Wel dat ie 40 kilo weegt?
Nou dan is 'n kippenek net als 'n tandestoker voor em hoor, bereid je maar vast voor om binnekort hele kippen te geven ;D
Laatst gewijzigd door mahuni op wo 26 apr 2006, 01:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door reneetje
#536815
202Spots schreef: Ik had even gespit, maar weet nog steeds niet wat voor merk hond je hebt?
Wel dat ie 40 kilo weegt?
Nou dan is 'n kippenek net als 'n tandestoker voor em hoor, bereid je maar vast voor om binnekort hele kippen te geven ;D
ok denk je dat als die kraakt dat ie dat goed kan hebben? en dan bedoel ik zijn maag.

het viel me al op met die karkassen, het viel me echt mee dat ie uberhoud de moeite nam om ze te kraken haha.

Ik heb ook nog andere karkassen, haas geloof ik, die zijn gelukkig wat groter, wat langer zegmaar, en kippenvleugels die zijn ook wat groter. maar hele kippen enzo lijkt me wel gaaf, of kopvlees, dat kan geloof ik ookwel groter zijn toch?

o ja het is een kruizing tosa inu en cao de fila de sao miguel en is 15 mnd ongeveer :D
Laatst gewijzigd door reneetje op wo 26 apr 2006, 01:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#536816
kopvlees zit geen bot in toch?
maar grote karkassen,van eend,kip,konijn dan kan ie best wel aan hoor.
Alleen kalkoen is vreselijk harde en splinter bot, dus dat is niet verstandig( Ik maal de kalkoen altijd)
Maar...WAT VOOR HOND IS 'T?????? ;D
okay...Ik zag je aanvulling...maar daar heb ik 'n foto voor nodig hoor!! ;D

WHOW!!!! Dat is 'n grote!!!! :o
Zoiets kan vast wel 'n schaap tegelijk hoor!! ;D
Laatst gewijzigd door mahuni op wo 26 apr 2006, 02:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door reneetje
#536817
202Spots schreef: kopvlees zit geen bot in toch?
maar grote karkassen,van eend,kip,konijn dan kan ie best wel aan hoor.
Alleen kalkoen is vreselijk harde en splinter bot, dus dat is niet verstandig( Ik maal de kalkoen altijd)
Maar...WAT VOOR HOND IS 'T?????? ;D
okay...Ik zag je aanvulling...maar daar heb ik 'n foto voor nodig hoor!! ;D

WHOW!!!! Dat is 'n grote!!!! :o
Zoiets kan vast wel 'n schaap tegelijk hoor!! ;D
valt wel mee hoor hoe groot, hij had groter uitgevallen kunnen zijn. hij is dus zoals eerder gezegd 15 mdn en 39 a 40 kilo. en ja wat hier nog bijkomt de komende anderhalf jaar, daar heb ik geen idee van. kan 4 kilo zijn maar net zo goed 10 daar heb ik echt geen verstand van.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door reneetje op wo 26 apr 2006, 02:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#536818
Yup WHOW!!!! :o Prachtig beest hoor! ;)

Was vergeten te vragen wat je met die rooie tang had gedaan of wat je van plan was om er mee te doen?
Toch niet kleinere stukjes mee maken he? ;)
Ook vergeten te zeggen dat je de stukken kopvlees ook niet kleiner hoeft te maken.
Ik denk dat 'n lap pens trouwens ook wel in de smaak zal vallen (ook in 1 stuk geven)
Door Filou
#536891
202Spots schreef: Soms zit er ook nog 't vel om de kippenek :-\

Is dit dan slecht?? Ik geef het ook zo hoor, als er het vel nog aan zit... ik zag er niets slechts in... Maar ja, als het niet goed is, dan haal ik het er wel af... :-\
Door Lizzy
#536894
Filou schreef: Is dit dan slecht?? Ik geef het ook zo hoor, als er het vel nog aan zit... ik zag er niets slechts in... Maar ja, als het niet goed is, dan haal ik het er wel af... :-\
Nee hoor, dat kan geen kwaad maar ik denk dat Dory het in het licht bedoelde dat als er wel vel om heen zit, de uit mekaar gepulkte nek er iets anders uit ziet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door