Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#536480
Voor mij is agressie grommen naar elkaar en elkaar willen verwonden of bijten. Ik snap niet waarom mensen zo schrikken van dat woord. Als mijn hond mijn andere hond wil grijpen en verwonden of het nu om een bot te verdedigen is of door een andere irritatie dan is dat toch gewoon agressie, maar dat neemt niet weg dat ik het gedrag wel begrijp. Honden hebben nu eenmaal agressie in zich, dat is toch niet erg. Maar als jullie het liever baknijd noemen dan vind ik dat ook goed ;)
Door EstherVanPuck
#536484
Puck deed het vroeger wel bij Kala, die greep ze echt als hij bij haar bak kwam. Nooit gaten gehad....

Nu eten ze CB binnen zo'n 50cm van elkaar vandaan. Barf krijgen ze buiten en zet ik ze zeker 2 meter van elkaar af, om te voorkomen dat ze te erg gaan schrokken om het eerder op te hebben dan de ander. Puck gaat altijd staan wachten bij Storm, die vooral bij zalmkop, dan een grommetje laat. Ik stuur Puck altijd weg, Storm mag van mij in zijn eigen tempo en rust zijn eten opeten.

Overigens kan ik gewoon bij het eten komen en hou ook geregeld vast voor Storm. Kan ie veiliger en beter kauwen.
Door mutsie
#536518
Bij eten binnen dan geef ik ze altijd in een vaste volgorde eten op dezelfde plek. Ik roep de naam en geef ze dus omstebeurt. Jesse en max naast elkaar en ietsje verder spottie. En inderdaad Max heeft ook zo van die ''enge heddur'' praktijken en begint ook fluisterend doch dringend over dikke konten en zo bij jesse.....

Bij ribben pak ik de kleedjes (dan beginnen ze al opgewonden te rennen). Ieder heeft z'n eigen vaste plek zo'n meter van elkaar en dat gaat goed. Als er 1 te dicht bij de ander komt op een te vroeg tijdstip dan wordt er hevig gegromd. Daarna komen ze me altijd even bedanken :)

Met spottie gaat het nu ook goed. Dat was echt erg. In 1 seconde had die haar bak leeg en dook in de bakken van de anderen, die even geen woef over de lippen kregen van schrik.
En als er maar 1 in de buurt kwam van haar bak dan leek het wel een monster. Ik kon ook niet bij haar bot komen. Gelukkig heeft ze nu het vertrouwen dat wat zij krijgt ook van haar is, een bot kan ik nu gewoon afpakken.

Karin
Gebruikersavatar
Door Pauline
#536581
Ik zet ze zo'n meter uit elkaar als ze buiten eten. Binnen hooguit 50 cm. Ondanks dat Joep veel sneller eet dan Joris zal hij nooit proberen te pikken uit Joris' bak. Die zal dat ook niet toelaten hoor, hoeft ook niet.

Wil Joris niet meer, dan kan ik Joep rustig het commando geven: Toe maar Joep eet maar op, ook al staat Joris dan op 5 cm, daar heeft hij (tot op heden) geen problemen mee.

Als ze kipkluifjes krijgen, zoals daarnet, zitten ze gebroedelijk naast elkaar en krijgen om en om een kluifje. Geen enkel probleem.
Door Domestic_Dog
#536604
Mijn eigen drie honden kunnen op zich wel in 1 kamer eten. Ik leg dan wel heel nadrukkelijk het bot op hun eigen plek neer en daar blijven ze dan wel liggen en eten. Ze kunnen elkaar ook niet zien op die manier en dat scheelt een hoop.
Nu met de 4e erbij (oppashond) geef ik die buiten zijn botten, niet dat er aanleiding voor is maar meer voor mijn eigen gemoedsrust. En ook dat van de honden. Ik wil wel dat ze er een beetje van genieten en niet hap slik weg staan te schrokken om het maar zo gauw mogelijk weg te hebben ;D
Door *Natasja*
#536663
Als ze Bibi eten, staan ze gewoon naast elkaar. Maar als ze iets BARF-igs krijgen zoals ribben of kippevleugels, staat Beau in de keuken en Benthe in de bijkeuken, met de deur ertussen dicht. Ik merk dat Benthe dan veel rustiger eet, dus beter.
Door Pindy
#536763
ik heb ook verschil gemerkt toen Bull en Pixie overgingen op kvv en barf, en nu met Diesel erbij is Bull nog feller op zijn eten.
ik geef ze dan ook apart eten. wel lastig met een klein huisje hoor. de bench is namelijk onwijs groot en staat er alleen om te eten, neemt erg veel plek in beslag helaas. ga nu proberen Bull op het balkon eten te geven en diesel binnen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#536794
Bij het klaarmaken van het eten hebben de honden hun eigen plek om te wachten totdat ze hun eten krijgen, Carnibest krijgen ze tegelijkertijd in dezelfde ruimte, maar wel met een paar meter ertussen, BARF krijgen ze in verschillende ruimtes, maar dat is meer vanuit praktisch oogpunt (minder dekentjes schoon te maken).
Ook bij BARF moeten ze allebei netjes op hun plek blijven zitten wachten. Doet eentje dat niet dan stop ik met klaarmaken en zet de overtreder terug op z'n plek voordat ik verder ga met eten klaarmaken.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#536986
Vanmorgen allemaal een hele kip gekregen; Dommelsch in de kennel, Wodka in het de tussengang en Breezer in de garage. Prima, geen problemen! Voor Dommelsch is het goed te moeten werken op haar kip, ze kraakt dan prima. Breezer en Wodka lijken wel volleerde BARFers, zo netjes en rustig ze eten. Alles ligt hier nu heerlijk uit te buiken en te verteren.

Gisteravond kregen ze nog kvv en dat heb ik ze weer op hun vertrouwde plekken (Wodka en Dommelsch naast elkaar en Breezer op een meter afstand gegeven, ook dat ging weer zonder problemen. We komen er wel! ;)
Door danielle1980
#537211
ja die van ons kunnen samen eten.
we hebben 3 standaards voor 5 honden allemaal in een straal van 4 meter.

als we pens geven is het anders dan zitten er 2 binnen en 2 buiten, anders gaan ze op de bank op het plait liggen ( daar liggen ze met barf altijd namelijk )

heel soms eet shane in de bench, shane ligt heel veel in de bench en soms ie zo gemakzuchtig dat ie in de bench wil blijven.
met botten is dat wel zo handig want hij eet heel erg langzaam. ::)
Door ~Joke~
#537218
We zijn net terug van vakantie in Spanje, daar maakte ik de volgende foto van mijn etende drie-tal:
Afbeelding
Ze zijn alleen bezig met hun eigen eten. Ik sta er natuurlijk wel bij. Thuis zit er meer afstand tussen het stel.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op wo 26 apr 2006, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door