Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Pindy
#535919
Hallo,

Met onze Diesel gaat het steeds beter.
Hij is al aardig gewend aan ons, de andere dieren en natuurlijk aan zijn eten. Bij de vorige eigenaar kreeg hij BiBi en brokjes en hier natuurlijk meteen over naar alleen BiBi.

Nu wil ik hem gaan laten wennen aan barf. Hij heeft al wat kippenekjes gegeten. Die gaan zo in ze geheel erin want meneer schrokt echt vreselijk. Het lijkt mij dan ook verstandiger om Diesel meteen iets ,,groots'' te geven want alles wat hij zo kan doorslikken slikt hij ook heel in. Waarmee zou ik nu eens kunnen gaan beginnen? Een hele kip? En dan even die poten eraf want zie Diesel ervoor aan die lekker in te slikken :-\

En ik ben echt bang dat hij stikt omdat dat bij zijn vorige eigenaar een paar keer was gebeurd. Met brokken weliswaar maar toch de schrik zit er goed in hier.

En dan de kip desnoods weghalen voordat die helemaal op is? Hebben jullie goeie tips voor mij? Vind het best moeilijk omdat onze andere hond Bull meteen zo makkelijk barfte. Die kun je echt alles geven en hij eet het rustig en voorzichtig op. Ben met Diesel wat voorzichtiger daarmee.
Door Pindy
#535950
Hij schijnt dus gestikt te zijn in zijn brokken.
Vorige mensen hebben Diesel maar 4 weken in huis gehad en hadden een grote franse bull die Diesel zijn eten pikte. Misschien schrokt hij juist zo door dat. Hun gaven hem ook steeds beetjes eten. Dus een handje brokjes laten opeten en weer een handje en ga zo maar door. Nu begreep ik dat sommige honden juist erger gaan schrokken als je zo met je neus erop blijft staan. Hij eet hier ook best schrokkerig maar van stikken ,godzijdank, nog geen last gehad met kvv. En ik geef hem zijn bak voer met een steen erin zodat hij niet alles in één keer naar binnen kan slikken. En ik neem wat afstand van zijn voerbak. Blijf wel op veilige ingrijpafstand staan ;)
Hij ligt hier ook heerlijk op een bullepees of bot te kluiven dus als het geen hapslik formaat is dan snapt hij het wel. En wil toch heel graag gaan proberen te barfen met hem. Al is het maar parttime, bijvoorbeeld 3 dagen barf en 4 dagen kvv. En dan op de barf dagen de meest veilige dingen die hij kan eten. Maar nu is mijn vraag wat dan het veiligste is? Mocht het alsnog niet blijken te werken met barf blijf ik op kvv maar wil het toch een kans geven.
Laatst gewijzigd door Pindy op ma 24 apr 2006, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Pindy
#535961
ik ben een echte muts hoor haha, ik vond heel barf in het begin doodeng maar dankzij mijn Bull die er meteen zo goed raad mee wist ben ik daarmee helemaal om.

en ik houd iedere dag mijn hart vast als diesel gaat eten, ben liever te voorzichtig dan dat hij stikt! ik zal idd het bottendocument nog eens gaan bestuderen.
Door Lizzy
#535962
Als Diesel mijn hond zou zijn, dan gaf ik hem inderdaad een deel of een hele kip, eend, parelhoen, konijn (nog geen harde botten zoals geitenrib). Als jij je beter voelt als je de poten er af haalt: prima. Maar op een hele kip moet hij echt wel kluiven.
Door Pindy
#535965
Er liggen hier nog wat hele kippen in de vriezer, ik ga er eentje uithalen voor Diesel.
Hebben de bench tevoorschijn getoverd zodat Diesel in de bench rustig kan eten. Hij zat bij de vorige eigenaars heel de dag in de bench dus hij is er aan gewend :-\
Hier houden we de bench alleen om te eten zodat hij niet kan worden opgejaagd door Bull.
Ik ga van de week weer naar het Islam Center en dan zal ik eens kijken voor eend en konijn.
Door Lizzy
#535966
En zet desnoods de bench in een kamer of hal waar hij niet gestoord gaat worden. Lekker matje erin. En kijken hoe dat gaat. Zorg dat je gewoon lekker in 1 ruimte met hem bent zodat je zo nodig kunt ingrijpen en hij zich toch veilig voelt, zonder andere honden erbij (ik denk niet dat dat nodig is).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door