Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#535513
202Spots schreef: Wanneer er 'n hond,kat,paard,rat of maakt niet uit wat voor dier er voor 'n filmopname nodig is,dan is er iemand van de dierenbescherming op de set aanwezig om er zeker van te zijn dat er geen rare dingen met het dier gebeurd en dat alles veilig is en het dier geen pijn of wat dan ook zal hebben tijdens de "optreden"..
Denken jullie dan echt dat de voedselfabriekanten geen inspectie hebben van de dierenbescherming???
Kom nou!!!

Peta kan en hebben ook 'n heleboel goeie punten naar voren gebracht,maar als je 't mij vraagd zijn ze wel aardig doorgeslagen en nu zijn 't gewoon 'n stelletje fanatiekelingen geworden.

Ik vind de PETA ook iets te fanatiek naar mijn smaak, soms is de kuur erger dan de kwaal maar toch maakt dat de ziekte niet minder ernstig toch?
Door 202spots
#535575
sylvia schreef: Ik vind de PETA ook iets te fanatiek naar mijn smaak, soms is de kuur erger dan de kwaal maar toch maakt dat de ziekte niet minder ernstig toch?
Ik denk dat we volgens Peta allemaal schuldig zijn aan dieren mishandeling....we hebben tenslotte allemaal honden die VLEES moeten eten ......of je nou brokken of vers vlees aan ze geeft maakt niet uit...ze krijgen toch op een of andere manier 'n ander dier te eten..

Ik vraag me eigenlijk ook af of we pillen tegen de wormen mogen geven, of spul tegen de vlooien.... :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#535682
202Spots schreef: Ik denk dat we volgens Peta allemaal schuldig zijn aan dieren mishandeling....we hebben tenslotte allemaal honden die VLEES moeten eten ......of je nou brokken of vers vlees aan ze geeft maakt niet uit...ze krijgen toch op een of andere manier 'n ander dier te eten..

Ik vraag me eigenlijk ook af of we pillen tegen de wormen mogen geven, of spul tegen de vlooien.... :-\
Het is jammer dat zulke organisaties zo doorschieten he, het worden dan extremisten en extremisme is geen enkele geval positief. Het is ook erg jammer dat zo'n organisatie best wel met dingen kan komen die wel waar zijn maar die geen geloofwaardigheid meer hebben omdat iedereen denkt pffffffff heb je hun weer ::) dan ben je als dierenrechtenorganisatie je doel voorbij geschoten.

Maar ja het maakt IAMS niet schoon
Door Lizzy
#536424
sylvia schreef: Het is jammer dat zulke organisaties zo doorschieten he, het worden dan extremisten en extremisme is geen enkele geval positief. Het is ook erg jammer dat zo'n organisatie best wel met dingen kan komen die wel waar zijn maar die geen geloofwaardigheid meer hebben omdat iedereen denkt pffffffff heb je hun weer ::) dan ben je als dierenrechtenorganisatie je doel voorbij geschoten.

Maar ja het maakt IAMS niet schoon
Dit vind ik waarheid als een koe... En ja, het is verdomde jammer als organisaties doorschieten.

Maar, ik ben er eerlijk gezegd niet van overtuigt dat zij zijn doorgeslagen. Dat willen ze ons bij IAMS graag doen laten geloven, maar IS het ook zo? Ik bedoel, van mij mag iemand vinden dat dieren nooit misbruikt zouden mogen worden. Dat wil nog niet zeggen dat dat ook is waar de hele organisatie naar streeft!

En OK, als ze wel doorgeslagen zijn: dan is dat jammer want dan schiet men hun doel voorbij. Ik heb er alleen niks van gezien, ook niet binnen de NL organisatie, dat dit ook echt zo is. PETA keurt geweld altijd af en ja, ze doen wel eens schokkende dingen. So? Ik denk dat een extreem standpunt overigens wel nodig is om een punt te maken.

Maar hoe je het ook went of keert: de aandacht van jezelf afleiden door drek over een ander te vertellen... die methode is al zo oud als de weg naar Kralingen maar ik vind het eerlijk gezegd meer zeggen over de partij die de aandacht van zichzelf af wil leiden..... Ik vind het werkelijk een goedkope en onfatsoenlijke manier. Als het niet waar is, waar IAMS van wordt beschuldigt, laten ze dan een 'flinke vent' zijn en dit gewoon met bewijzen aantonen.
Door conleeuw
#536443
ja het is jammer als een organisatie een beetje of soms zelfs erg doordraaien, maar..... en nu ga ik het nog goed praten ook denk je, maar dat is niet helemaal het geval. Maar ik begrijp wel denk ik hoe het komt dat deze mensen een beetje doordraaien. Ik vindt wel dat wij organisaties nodig hebben om sommige praktijken aan de licht te brengen, want zonder deze bijna extremistische organisaties hadden wij heel veel nog steeds niet geweten/gezien. Ze duiken met hun extreme overtuiging in de donkere, duistere gebieden van de veeteelt en vleesverwerking en brengen zo de wanpraktijken aan de licht waardoor mensen zoals ik kunnen zien wat er zo allemaal speelt. De kipfilet die met vreemde eiwitten volgespoten worden, de vervoer van varkens en schapen, de wantoestanden in slachthuizen, in pluimveeteelt om maar een paar te noemen, dat zijn dingen die een doodgewone burger zoals ik eigenlijk nooit te zien zou krijgen, maar organisaties zoals Peta dringen tot in de kern van dit soort wanpraktijken door, soms met gevaar voor eigen leven omdat ook deze veeverwerkings bedrijven een bijna maffia achtige beleid voeren wat betreft openheid, ik denk dat diegene die dit soort dingen op film vast leggen mischien een beetje overdreven gedreven moeten zijn om het te kunnen doen, en als je dit soort praktijken voor jezelf heb gezien, dan wordt je mischien een beetje overdreven gedreven. Dat wil niet zeggen dat ik het goed vindt dat ze doordraaien en extremistisch worden, maar ik kan wel enigsinds begrijpen hoe dit soort attitude tot stand komen. Ook ik vindt het jammer om te horen als een soortegelijke organisatie een nertsboerderij binnen sluipen en alle nertsen vrijlaten, met als gevolg dat 70% van de dieren binnen de eerste week bezwijken omdat ze niet voor zichzelf kunnen zorgen en geen benul hebben van verkeer, en de rest wordt langzaam maar zeker om zeep geholpen door boze boeren en burgers waarvan eigen dieren de slachtoffer zijn geworden. Tuurlijk is dat dom en té, dan heb ik liever een goed doordachte aanpak waar de wetten aangepast worden. Ik wil heus wel een keer met een plakkaat ergens gaan staan om te protesteren, maar wil niet verbonden zijn aan een extreme organisatie, voorlopig moet het voor mij maar bij iets mildere organisaties blijven, hoewel zelfs die wel eens acties voeren waarvan ik denk, tss moet dat nou.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#536556
Lizzy schreef: Dit vind ik waarheid als een koe... En ja, het is verdomde jammer als organisaties doorschieten.

Maar, ik ben er eerlijk gezegd niet van overtuigt dat zij zijn doorgeslagen. Dat willen ze ons bij IAMS graag doen laten geloven, maar IS het ook zo? Ik bedoel, van mij mag iemand vinden dat dieren nooit misbruikt zouden mogen worden. Dat wil nog niet zeggen dat dat ook is waar de hele organisatie naar streeft!

En OK, als ze wel doorgeslagen zijn: dan is dat jammer want dan schiet men hun doel voorbij. Ik heb er alleen niks van gezien, ook niet binnen de NL organisatie, dat dit ook echt zo is. PETA keurt geweld altijd af en ja, ze doen wel eens schokkende dingen. So? Ik denk dat een extreem standpunt overigens wel nodig is om een punt te maken.

Maar hoe je het ook went of keert: de aandacht van jezelf afleiden door drek over een ander te vertellen... die methode is al zo oud als de weg naar Kralingen maar ik vind het eerlijk gezegd meer zeggen over de partij die de aandacht van zichzelf af wil leiden..... Ik vind het werkelijk een goedkope en onfatsoenlijke manier. Als het niet waar is, waar IAMS van wordt beschuldigt, laten ze dan een 'flinke vent' zijn en dit gewoon met bewijzen aantonen.
Ik vind de Peta zelf ook erg overtrokken en extremistisch aandoen en dat al van voor de beschuldigingen van de IAMS , maar ja zoals ik al zeg IAMS is niet schoon ook niet als een organisatie als PETA ermee mee komt
Door 202spots
#536585
Ik ben helemaal niet TEGEN misbruik of mishandeling van dieren,ik ben tenslotte ook met de plaatselijke dierenbescherming aangesloten...
En wanneer er bezwaar is tegen de "onmenselijke"
behandeling van dieren dat vind ik prima!!!
Maar wanneer er bezwaar is tegen blindegeleiden honden of service dogs ( die rolstoel "trekken"spullen van de grond raapt en andere hulp aan de baas geeft, of de dove baasje laat weten dat er iemand aan de deur belt...en ga zo maar door...tja...ja dan vind ik dat extreem...
Hier 'n andere kijk op PETA:

People for the Ethical Treatment of Animals (PETA) has been described as "by far the most successful radical organization in America." The key word is radical. PETA seeks "total animal liberation," according to its president and co-founder, Ingrid Newkirk. That means no meat or dairy, of course; but it also means no aquariums, no circuses, no hunting or fishing, no fur or leather, and no medical research using animals. PETA is even opposed to the use of seeing-eye dogs.
http://www.activistcash.com/organizatio ... cfm/oid/21
Op de link zijn andere links met artikelen...
Door 202spots
#536593
Ik zat net effe op PETA te zoeken, en de hele IAMS boycott is al 'n paar jaar geleden...
maar kwam dit tegen van vorige week en zegd mij genoeg..
Nog meer lezen?

Published : 1 week, 6 days ago (Tue, 11 Apr 2006 18:52:28 PDT)

Iams vs PETA
So my daughter emailed Iams. She wanted to let them know that we would not be using their food because of their supporting research done on animals. (To be honest though, we wouldn't feed our dogs Iams anyway.)

She found some of her information here:
http://www.petakids.com/iams.html
and
http://www.petatv.com/tvpopup/Prefs.asp?video=iams
(and no, neither my daughter or myself are members of PETA, or supporters of Iams, she was just curious.)


Iams answered her email, and this was their response, I just thought I would share it. I hope it's ok to post, if it is not, let me know and I will delete the post. Anyway, here it is for those of you who may be interested:


Dear ...:

Thank you for taking the time to contact us about our nutritional
feeding
studies. You've received some incorrect and outdated information. An
extreme
activist organization continues a misleading campaign featuring footage
that's more than a year and a half old of a facility we no longer use.
This
inaccurate account includes examples of dogs and cats that were not
part of
our studies, and makes claims of activities that we never authorized.

We want to be perfectly clear: we will not fund or participate in any
study
requiring or resulting in the euthanasia of cats or dogs. This
principle is
just one of eight points in our strict research policy that is approved
by
an independent Animal Care Advisory Board. The members of our Advisory
Board
are from respected animal welfare organizations such as the ASPCA and
the
Humane Society of the United States (HSUS). We chose these individuals
because they share our interest in reducing, refining, and replacing
animals
in research.

In addition, the Advisory Board conducts unannounced visits to review
the
care and welfare of the dogs and cats participating in our feeding
studies
at our internal and external sites.

To see a summary of recent facility reports, to view video footage of
animals in our care, or to review our research policy, please visit our
web
site at www.iamstruth.com.

You can also see a facility report by utilizing the following URL:
www.aspca.org/iams

Other important information we'd like to share:

We support the ultimate elimination of laboratory feeding studies as
scientifically valid alternatives become available. We have appointed
Dr.
Len Sauers to lead the development of alternatives to dog and cat
feeding
studies. Many don't know that beyond a few palatability (taste)
studies, no
other in-home nutritional feeding study methods have been validated. We
already use 17 alternative methods, including a non-animal option for
gastrointestinal studies and a non-animal method for measuring tartar
build-up.

We are taking full responsibility for the destiny of all dogs and cats
that
participate in our feeding studies at both internal and external sites.
Our
dogs and cats are adopted into loving homes when their help is no
longer
needed, including our retirement facility, which is a place where they
can
live their lives happily with love and affection from their human
counterparts. We know of no other company that is taking this level of
responsibility for the ongoing well-being of all the dogs and cats they
work
with.

By October 2006 we will transition our nutritional feeding studies to
be
limited to three locations for feeding studies: in pet owners' homes,
at the
Iams Pet Health and Nutrition center, and in organizations, like animal
shelters and groups that provide assistance dogs to people in need. We
are
making a significant investment in new facilities at our Pet Health and
Nutrition Center, which will enable us to create an ideal environment
while
ensuring the care and welfare of the dogs and cats who help us in our
feeding studies.

We are proactively sharing the Iams Welfare Program for dogs and cats
in an
effort to make it the norm. An Iams Behaviorist has shared our
socialization
and enrichment program with shelters, veterinarians and others to
illustrate
that it's possible to enrich and socialize in such an environment. In
addition, we recently presented our program to others in the pet food
industry. We are committed to continual improvement in this area and
are
looking to adopt best practices in animal care and nutritional research
wherever they are created. We will continue to actively search and
reapply
good ideas from around the world.

Thank you again for taking the time to contact us and for giving us the
opportunity to respond with the facts. If you need further information
or have specific questions,
please visit the Web site or contact Consumer Care
at 800-525-4267. One of our advisors will be more than happy to speak
with you about this very important issue.
Sincerely,
Iams Consumer Care, North America http://community.livejournal.com/thedog ... 01308.html
Laatst gewijzigd door mahuni op di 25 apr 2006, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#536620
202Spots schreef: Ik ben helemaal niet TEGEN misbruik of mishandeling van dieren
Volgens mij bedoel je niet wat hier staat ;)
Door 202spots
#536625
sylvia schreef: Volgens mij bedoel je niet wat hier staat ;)
Effe kijken wie er wakker was ??? ;D
Ja ik ben er dus VOOR om GEEN dieren te mishandelen want daar
ben ik TEGEN... :-\
zo wel goed ??? ;D
Door conleeuw
#536627
202Spots schreef: Effe kijken wie er wakker was ??? ;D
Ja ik ben er dus VOOR om GEEN dieren te mishandelen want daar
ben ik TEGEN... :-\
zo wel goed ??? ;D
ik snapten hem toch wel hoor ;)
Door Lizzy
#536629
202Spots schreef: Effe kijken wie er wakker was ??? ;D
Ja ik ben er dus VOOR om GEEN dieren te mishandelen want daar
ben ik TEGEN... :-\
zo wel goed ??? ;D
Ja, nou snap ik 'm ook ;D ;D ;D ;D 8) ;) :-*
Gebruikersavatar
Door Hitam
#536892
Sommige PETA mensen zijn dus tegen het houden van huisdieren. Of veganisten die hun dieren ook veganistisch willen houden.
Ik weet niet wat het officiële standpunt is van PETA in die dingen, maar mij gaan ze een beetje te ver. Hoewel ik ze wel begrijp.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door