Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#535440
De slager schreef: goedendag,

Ik zag de topic staan en dacht ik ga maar eens kijken.
Ik zag meteen in oogopslag dat het geen lamsrib is, want een lam is een diertje tussen de 15 en 30 kilo. Deze rib is zeker afkomstig van een dier dat 30 tot 45 kilo heeft gewogen, dus het kan afkomstig zijn van een schaap of geit. Want ook lammetje kan nooit zoveel vet bevatten, omdat het een beestje is van 1 jaar.

Dus als ik u was, zou ik even terug gaan naar de slager in kwestie en vragen of het een echte lamsrib was. Kijk even op http://www.barfclub.nl/islam en dan naar beneden scrollen en bij prijzelijst en fotogallerij klikken. Daar kunt u zien hoe een lamsrib eruit hoort te zien.

Ik hoop u hiermee beetje geinformeerd te hebben,
mvg De slager
Dit vindt ik dus echt leuk, de slager reageert en geef meteen kundige infromatie. ;D
Door Jojo
#535634
De slager schreef: goedendag,

Ik zag de topic staan en dacht ik ga maar eens kijken.
Ik zag meteen in oogopslag dat het geen lamsrib is, want een lam is een diertje tussen de 15 en 30 kilo. Deze rib is zeker afkomstig van een dier dat 30 tot 45 kilo heeft gewogen, dus het kan afkomstig zijn van een schaap of geit. Want ook lammetje kan nooit zoveel vet bevatten, omdat het een beestje is van 1 jaar.

Dus als ik u was, zou ik even terug gaan naar de slager in kwestie en vragen of het een echte lamsrib was. Kijk even op http://www.barfclub.nl/islam en dan naar beneden scrollen en bij prijzelijst en fotogallerij klikken. Daar kunt u zien hoe een lamsrib eruit hoort te zien.

Ik hoop u hiermee beetje geinformeerd te hebben,
mvg De slager
:o Meen je dat nou? Dat ik gewoon schaperibben aan het voeren ben? Want Geit is het niet, die heb ik ook er bij. Ze komen altijd met een halve borstkas aan, die ze terplekke voor me in enkele ribjes zagen.... Ik zal toch nog eens navragen als ik volgende week de eende- en kippenekken en konijnen op ga halen ???
Gebruikersavatar
Door chery
#536588
Ik heb even gekeken op die site en zo waren ze vorige keer ook!! goed bevleesd, zullen we nu toch schaap hebben gekregen, jojo? Kan dit kwaad, is het te hard?
Vraag maar even goed als je er komt!!! En vraag maar LAMS ribben mee!!
Door Jojo
#537138
beau en senna schreef: Ik heb even gekeken op die site en zo waren ze vorige keer ook!! goed bevleesd, zullen we nu toch schaap hebben gekregen, jojo? Kan dit kwaad, is het te hard?
Vraag maar even goed als je er komt!!! En vraag maar LAMS ribben mee!!
Gister zo´n nieuwe rib gegeven, en ik meende echt dat ie harder was want ze gingen niet echt makkelijk stuk volgen Joey ;) Die vorigen waren volgens mij echt zachter. Maar wel even groot, en een lammetje zal toch kortere ribbetjes hebben als een schaap ???
Door Hanny
#537187
Ik heb hier gisteren geitenribben gekocht, zagen er net zo vet uit, als die ribben bij jullie. Ik vraag me af, of dit wat ik heb gekocht geit is, zou dan ook nog van jonge geit zijn.
De ribben en het vele vet zitten in een zak in de vriezer, die gaan maandag met het vuilnis mee.
Ik kon de ribben niet met een snoeischaar doorkrijgen, dus zo jong zal deze vette geit wel niet zijn geweest.
Voor mij de laatste keer, dat ik hier bij het slachthuis ben geweest, maar eens verder zoeken.
Ik hield 2 kilo vlees over en had €10 betaald, duur vleesje.
In ieder geval een goede leerschool, daar niet meer heen.

Hanny
Door Doedels
#538930
Miekie schreef: Ik heb tijdens mijn opleiding geleerd dat schapevet in blokjes(dus hard vet)niet goed door het hondelichaam kan worden opgenomen,omdat het smeltpunt van schapevet hoger ligt dan de temperatuur v/h lichaam,Beter is om vloeibaar vet/olie te gebruiken als vetbron.
Ik heb ook wel gemerkt dat de honden in het asiel waar ik werk het vaak gewoon weer uitpoepen,zie je allemaal witte brokjes zitten..
Hebben jullie wel de ervaring dat je hond er echt dikker,glanzender van wordt,of heb ik me iets wijs laten maken op school? ???
Eeeh, op welke opleiding heb jij gezeten? Vet wordt in het lichaam afgebroken tot vetzuren en daarna pas opgenomen in het bloed. Zowel harde als vloeibare vetten kunnen worden verteerd. Het ene vet is beter dan het andere, maar het is weer al te simpel om te stellen dat alle vloeibare vetten beter zijn dan vaste vetten. Ik zou mijn hond b.v. geen slaolie geven, maar visolie weer wel. Ik vraag me af of de witte stukjes in de ontlasting van de asielhonden, vet stukjes zijn. Te veel en slecht verteerd vet leidt meestal tot vetdiarree. Honden kunnen natuurlijk wel dikker worden als ze meer vet (Kcal) krijgen. Afhankelijk van het soort vet kan de vacht er ook van opknappen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door