Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Maaikiehhh
#532408
hoi,

Een kennis vertelde mij dat ze carnibest heeft gegeven
maar weer terug is gestapt op brokken omdat de hond een doffe vacht en rode kale plekken op de zijkant van de lijfje..

ze heeft het 6weken gegeven en gaf de versie Lam/Rijst


kan iemand vertellen hoe dit komt?

maaike
Laatst gewijzigd door Maaikiehhh op di 18 apr 2006, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#532414
Dit zou wel eens met ontgiften te maken kunnen hebben. En in dat geval is het echt bijzonder jammer te noemen dat ze ermee gestopt is...
Door 202spots
#532416
Wanneer de plekken op de zijkant het spiegelbeeld zijn van elkaar, dan kan het ook met de schildklier functie te maken hebben....doffe vacht...slechte huid.. zijn naast veel andere symptomen ook teken van 'n traag werkende schildklier.
Je kan d.m.v.bloedonderzoek na laten kijken.

Ik zou in ieder geval 'n ander soort kvv de kans geven en kijken of het dan beter gaat.
Door Maaikiehhh
#532419
helaas is ze gestopt omdat de DA zei dat het kwam omdat ze voedingsstoffen te kort kwam...
en dat carnibest niet helemaal compleet is...
Door 202spots
#532424
huskylover schreef: helaas is ze gestopt omdat de DA zei dat het kwam omdat ze voedingsstoffen te kort kwam...
en dat carnibest niet helemaal compleet is...
Of het wel of niet compleet is weet ik niet...maar je hebt langer dan 6 weken nodig om eventueel tekorten te zien hoor :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#532425
huskylover schreef: helaas is ze gestopt omdat de DA zei dat het kwam omdat ze voedingsstoffen te kort kwam...
en dat carnibest niet helemaal compleet is...

Compleet is compleet, of het nu om brok gaat of vers. Het is wettelijk geregeld dat een voer pas compleet genoemd mag worden als het aan bepaalde eisen voldoet.
Jammer dat die mensen weer gestopt zijn, kan me er iets bij voorstellen als je zoveel achteruitgang ziet. Tis jammer, zeker omdat ze mede gestopt zijn om de onzinreden die de DA meegaf.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#532526
huskylover schreef: helaas ze willen blijven bij de brokken
Tja, het is niet anders, men moet natuurlijk in eerste wel zelf willen.
Door Truus
#532579
huskylover schreef: helaas is ze gestopt omdat de DA zei dat het kwam omdat ze voedingsstoffen te kort kwam...
en dat carnibest niet helemaal compleet is...

Alweer zo'n D.A. >:(. Jeetje, ze weten niet waarover ze praten. Jammer dat ze gestopt is :-\.
Door Maaikiehhh
#532584
ja vind ik ook

dit over wat hun zeiden over hun DA

Onze da niet is een toppertje echt waar.

Hij heeft echt alles over voor dieren en zal je nooit wat aansmeren(zullen er zat zijn die dat wel doen maar hij gelukkig niet).

Dus als hij echt ergens niet achter staat qua voedeing dan of het juist super goed is dan zegt hij dat.

En hij zegt dat carnibest goed is hoor alleen niet compleet.
Dat je er zeker dingen bij moet geven.
Door Truus
#532589
Het zelfde kreeg ik ook van mijn nieuwe D.A. te horen. Alleen hij weet nu dat er met mij niet te onderhandelen valt over voeding en zegt er niks meer over. De zakken brok staan op de toonbank >:(.
Hij snapt er werkelijk niks van en is toch een jonge D.A.
Door Lizzy
#532692
Ik vind het ook wel erg simpel om direct te zeggen dat het aan de DA ligt. Natuurlijk zit die DA er 200% naast. Dommere dingen kan ie niet zeggen... Maar het feit dat de mensen direct een zak brokken inladen zegt ook wel veel... Blijkbaar stonden ze er zelf niet echt achter en zijn ze blij dat ze weer brokjes mogen voeren. Want anders laat je je toch niet direct door de eerste beste DA weer op brokken sturen, zonder zelf even na te gaan of ie nou uit z'n nek klept of niet? Fora genoeg. Internet-sites genoeg. Boeken genoeg.
Door Laura2004
#532702
Lizzy schreef: Ik vind het ook wel erg simpel om direct te zeggen dat het aan de DA ligt. Natuurlijk zit die DA er 200% naast. Dommere dingen kan ie niet zeggen... Maar het feit dat de mensen direct een zak brokken inladen zegt ook wel veel... Blijkbaar stonden ze er zelf niet echt achter en zijn ze blij dat ze weer brokjes mogen voeren. Want anders laat je je toch niet direct door de eerste beste DA weer op brokken sturen, zonder zelf even na te gaan of ie nou uit z'n nek klept of niet? Fora genoeg. Internet-sites genoeg. Boeken genoeg.
Helemaal mee eens! Mijn DA kan zeggen wat hij wil, maar ik blijf barfen. Deze mensen stonden gewoon niet achter dit voer en daarom geven ze weer brokken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door