Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yorick
#48030
Hoi,



Ik dacht net een vraagje te stellen over vuile pens dus kan ik het meteen hier neerzetten als niemand er wat op tegen heeft tenminste.

In mijn dierenzaak verkopen ze ook vuile pens maar dan wel in bevroren toestand. Aangezien jullie spreken over lappen en scheuren vraag ik me af of deze pens wel 'the real thing' is. Het is bijna zwart en er kan niet aan gescheurd worden hoor, je kan het echt mengen in het etensbakje. Het stinkt wel verschrikkelijk. Het is verpakt per 500 gram en is net een dikke rolworst. Is dit wat jullie bdoelen of moet ik op zoek naar de echte?
Door wilco
#48201
ja want ik ben vandaag ook naar de dierenspeciaalzaak geweest en heb ook pens meegenomen,
ik had ook de keuze blanke pens van Rodi en ander merk,maar volgens hier is blanke pens te schoon?
en heb ik dit merk gekocht
Stawi dierenvoeding mulder-winterswijk 400gram,het ziet er donker van kleur uit ,hoe kan ik zien dat ie gestoomd is of maakt dat uit dan?(staat wel op vers ingevroren)...
Door tieneke
#48213
In blanke pens zitten niet die belangrijke enzymen etc voor een gezonde darmflora.
Dus inderdaad laten liggen ;)
Ja een grote lap vuile pens is natuurlijk prachtig,alleen moet je het wel kunnen kopen.
Informeer eens bij een versvlees-dealer ;D
Meestal verkopen deze mensen lappen pens,botten,etc.
Door wilco
#48271
dus zo'n bakje is niet goed ???

en zo'n bakje hoeveel mag je daar de hond van geven en mag je het mengen of hoe zit dat met pens ,
moet ik dat anders behandelen als versvlees?
Door tieneke
#48279
Hoi Wilco,met een bakje vuile donkere pens is niets mis mee hoor! ;)
Het stinkt alleen veel meer dan een verse pens :P
Als je kompleet versvlees geeft kun je dit probleemloos 1a 2 keer per week als hoofdmaaltijd geven.
Is heel erg goed voor de darmflora.
Zit er geen zelfslachtende slager bij jou in de buurt?
Of ga het eens bij de marokkaanse slager vragen?
Door tieneke
#48287
En je hoeft het niet te mengen hoor,gewoon zo geven.
Als richtlijn ong het versvleesgewicht aanhouden wat je nu voert.
En gewoon net zo behandelen als het andere versvlees.
Gestoomde pens? :o
Is weer nieuw zeker?
Als je de pens van Rodi,stawi,smuldier koopt is het in ieder geval niet gestoomt :D
Door Yorick
#48579
Ik heb even gekeken wat op de verpakking staat: het is van het merk DEGOMET (afkomstig uit Asse) en het enige wat er nog op vermeld staat is: enkelvoudig voeder voor kat & hond, pens - pance.

Hoe kan ik nu te weten komen of dit 'het' is ??? In de dierenwinkel zeggen ze wel dat het idd vuile pens is maar ja, daar zeggen ze ook dat bepaalde brokken goed zijn
Door sharpie
#48596
Volgens mij zijn al die merk pakjes pens (behalve de blanke pens) wel gewoon vuile pens.
Al heb je betere en iets mindere merken volgens mij.
Je zou eens een echte vuile verse pens moeten vergelijken met zo'n merk pakje, dan kan je misschien zien en ruiken of het opelkaar lijkt.

Wat gestoomde pens betreft:
Bij mijn dierenwinkel verkopen ze dat ingevroren in gesneden stukken.
Het zijn mini vierkante lapjes, toen ik vroeg of het vuile pens was, zeiden ze dat het gestoomd was.
Gestoomde pens is dus "niet" goed, omdat het dan toch verhit is geweest e.d.
Door Yorick
#48601
[quote="sharpie"]
Volgens mij zijn al die merk pakjes pens (behalve de blanke pens) wel gewoon vuile pens.
Al heb je betere en iets mindere merken volgens mij.
Je zou eens een echte vuile verse pens moeten vergelijken met zo'n merk pakje, dan kan je misschien zien en ruiken of het opelkaar lijkt. [/quote]

Leuk werkje ;D ;D Ik zal eens onderzoeken of ik aan een lap verse vuile pens kan geraken, wie weet via mijn slager want die is zich uit de naad aan het werken voor me om alle ingrediënten te vinden en het is hem goed aan het lukken ook de schat :-*
Door Janet
#48620
Verse pens en pens uit zo'n pakje lijken wel qua 'zicht' op elkaar. De geur is anders. Verse pens ruikt groen (of het stinkt ;D) terwijl pens uit zo'n pakje, zéker die van mindere kwaliteit, iedereen uit huis verjaagt qua geur.
Kep laatst 5 kilo pens in de keuken zitten wegsnijden, er is duidelijk verschil ;D.
Door crutz
#48794
[quote="Janet"]
Verse pens en pens uit zo'n pakje lijken wel qua 'zicht' op elkaar. De geur is anders. Verse pens ruikt groen (of het stinkt ;D) terwijl pens uit zo'n pakje, zéker die van mindere kwaliteit, iedereen uit huis verjaagt qua geur.
Kep laatst 5 kilo pens in de keuken zitten wegsnijden, er is duidelijk verschil ;D.
[/quote]

stinkt een stukkie minder he ;Dechte verse pens ;)
Door jeanne
#48827
Pens? Ik weet alles van pens (ahum)
Heb onlangs een hele koeienpens in stukken gesneden, viel me reuze mee:
Afbeelding
meer foto's staan op mijn fotopic
Was beslist voor herhaling vatbaar, ik geef het 1 keer in de week ipv van een avondmaaltijd. Madam werkt het binnen 10 minuten naar binnen en ligt vervolgens de hele avond uit te buiken, hahaha
Door Truus
#48835
[quote="tieneke"]
Ja mijn man ligt nog bij te komen! ;D ;D
[/quote]

Waarvan ??? ::)
Door tieneke
#48838
[quote="Truus"]
[quote="tieneke"]
Ja mijn man ligt nog bij te komen! ;D ;D
[/quote]

Waarvan ??? ::)
[/quote]
Van de inhoud van een vuile ongewassen pens ;) ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door