Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Semr@
#45859
Ik wil graag weten, waar je vuile pens kunt kopen. En wat mag dit ongeveer kosten? Ik heb via de zoek functie al gekeken, maar kan hier niets over vinden. En kun je vuile pens 1 keer per week als maaltijd geven? En moet dit dan de hele dag of bijv alleen 's avonds. Ik geef mijn honden twee keer per dag eten en ze krijgen Energique. Hoe groot en zwaar is een pens? En het klopt toch, dat vuile pens erg gezond is voor de darmflora?
Veel vragen in 1 bericht, ik hoop dat jullie me niet lastig vinden. ;)
Bedankt vast.

Groetjes Mariska.
Door K@rin
#45936
Een hele pens weegt vaak tussen de 8 en de 10 kg .
Ik moest er toendertijd 7,50 gulden voor betalen, maar NA de BSE kon ik die hele pensen niet meer kopen, bij het particuliere slachthuis.
Alleen nog maar kalverpensen en die moet ik niet....
Daar gingen mijn honden gigantisch van aan de race ...
Die ruiken ook heel erg weeig doodat zij vaak een andere voeding hebben gekregen en zelf nooit gras hebben gegeten. Alleen maar opfokvoer ....
Door crutz
#46017
kan als het goed is morgenavond 15 a 20 kilo vuile lams/schapenpens ophalen ;D (zie ander topic over lamsvlees bij vraag en aanbod)

en ik hoop in de toekomst daar regelmatig weg te halen,
pens is goed voor de darmflora
EN
ze zijn er gek op, lekker scheuren, knagen, kauwen ;D
Laatst gewijzigd door crutz op do 29 jan 2004, 08:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door rob
#46021
Hoi Hoi

Ik weet niet waar je woont maar ik kan heel makkenlijk aan vuile pens komen en aan je honden te zien kun je een heeeeeeeeele tijd met een hele, mocht je intresse hebben dan hoor of lees ik het wel en mocht je nog andere dingen zoeken, wie weet!
Ik woon namenlijk in Eibergen.

Eucalopta
Door Peet
#46049
Ik kan het bij mijn dierenwinkel kopen, het zijn lappen van ca 1 kilo en kost 1,25.....

Mocht iemand een adresje weten in de kring Amersfoort-Hilversum-Utrecht, voor hele pensen of andere grote lappen vlees, dan houd ik mij graag aanbevolen voor tips!!!

Peet
Door Peet
#46051
Oh ja....Beau krijgt 2x per week een lap van een kilo, als avond eten......'s morgens een wat lichter ontbijt ivm activiteiten enzo...'s avonds kan hij dan lekker uitbuiken na de pens..... ;D burp.... ;D
Door Semr@
#46138
Ik woon in Nijverdal en werk in Rijssen, ik heb nog niet bij mijn dierenwinkel gevraagt of ze het daar verkopen, maar ik denk het niet, want ik heb er pas naar versvlees voedingen gevraagt en hij heeft het niet over pens gehad. Bij een andre zaak, heb je wel van die diepvries bakjes, maar ik wil liever verse pens proberen en die zelf in porties invriezen. Kan ik de vuile pens nou ter vervanging van het versvlees geven? En hoe vaak in de week? Zoiets kun je vast niet bij de slager krijgen of wel? Vast bedankt.

Groetjes Mariska.
Door rob
#46194
hoi hoi,

Nee ik denk niet dat je het kunt krijgen bij de "keur"slager, dan moet je ook al bij de "thuis"slachter zijn of bij het slachthuis.
En uit eigen ervaring weet ik dat die hier ook niet veel meer in de buurt zitten.
Dus neuzen en rondvragen.

Eucalipta
Door sharpie
#46201
Kan ik de vuile pens nou ter vervanging van het versvlees geven? En hoe vaak in de week?
Ja, je kan de vuile pens als vervanging van een maaltijd geven.
Bijv. 1 of 2 keer in de week een hele maaltijd pens en als tussendoortje kan je wel vaker een kleinere hoeveelheid pens geven.

Let wel op dat dierenwinkels ook vaak "gestoomde pens" verkopen, dat lijkt misschien op vuile pens, maar dat is het dus niet!!!
Ik denk ik zeg het maar even, want ik had het zelf een tijdje terug ook bij mijn dierenwinkel.
Ik dacht lekker vuile pens te kopen, maar het bleek dus gestoomt te zijn. :-\ >:(
Door K@rin
#46218
[quote="Semr@"]
Ik wil graag weten, waar je vuile pens kunt kopen. En wat mag dit ongeveer kosten? Ik heb via de zoek functie al gekeken, maar kan hier niets over vinden. En kun je vuile pens 1 keer per week als maaltijd geven? En moet dit dan de hele dag of bijv alleen 's avonds. Ik geef mijn honden twee keer per dag eten en ze krijgen Energique. Hoe groot en zwaar is een pens? En het klopt toch, dat vuile pens erg gezond is voor de darmflora?
Veel vragen in 1 bericht, ik hoop dat jullie me niet lastig vinden. ;)
Bedankt vast.

Groetjes Mariska.
[/quote]


Je kunt het OOK bij Godeschalk in Holten bestellen .......
Daar bestel je de Energique toch ook ??
Door Semr@
#46226
He, dat is een tip Karin, zal er morgen eens achteraan bellen, ze komen toch pas komende woensdag mijn bestelling brengen. Is dit dan ook verse (diepvries) vuile pens? En weet je zo wat het kost? Anders kom ik daar morgen wel achter.
Door K@rin
#46254
[quote="Semr@"]
He, dat is een tip Karin, zal er morgen eens achteraan bellen, ze komen toch pas komende woensdag mijn bestelling brengen. Is dit dan ook verse (diepvries) vuile pens? En weet je zo wat het kost? Anders kom ik daar morgen wel achter.
[/quote]

Ik weet niet wat het kost ...
Ik schat zo ca 0.80 per kg, maar dat weet ik niet zeker ...
Ja, het is diepvries vuile pens.
Door Thunder
#47468
Ik denk dat ik hier 2,5 euro betaal voor een hele pens in het slachthuis. België natuurlijk ;)
Door labranwk
#47497
Zoals Carmen net ook al postte kun je dus bij mij in de buurt bij het slachthuis. Dat ligt in Nieuwerkerkm ad IJssel. Da's dus wel een eindje bij je vandaan ;D
het kost daar €0,50 per kg, en dan moet je wel van tevoren vragen om VUILE pens, want ander skrijg je het schoon. Dit is wel echte schapenpens, dus dat is wel super!
Door Semr@
#47764
Helaas, dan ben ik aan benzine veel te veel kwijt. Ik zal eens rond vragen in de buurt, wie weet heb ik geluk. Als iemand tips heeft, in de buurt van Nijverdal, hoor ik het graag, ook voor recreatiebotten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door