Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door reneetje
#530114
Ik heb hier een potje visolie capsules van de trekpleister gekocht, ( staat bij voor bloeddruk) hierin zit 660mg per 1000 mg gezuiverde visolie in.

Wat ik mij nu afvraag, stel ik geef in mijn menu weinig tot geen vis hoeveel caspules kan ik het beste geven aan een hond van 40 kilo.

En kan die ook teveel visolie binnen krijgen of wordt dit gewoon afgescheiden net zoals teveel aan vitaminen?
Door Lizzy
#530298
Nou, ik denk wel dat ook voor visolie geldt dat je niet moet overdrijven. Of je werkelijk teveel omega 3 vetzuur binnen kunt krijgen....? Ik weet het eigenlijk niet. Ik denk dat het wel kan maar dat je dan over echt absurt hoge doseringen praat en dat dat niet aan de orde is hier.

Wat staat er als aanbevolen hoeveelheid op de verpakking? Ik neem zelf altijd maximaal de helft van de volwassen mensen dosering. Je kunt ook een keer of 2 a 3 per week 1 capsule geven. Kijken hoe dat bevalt.
Door Remke
#530320
reneetje schreef: Ik heb hier een potje visolie capsules van de trekpleister gekocht, ( staat bij voor bloeddruk) hierin zit 660mg per 1000 mg gezuiverde visolie in.

Wat ik mij nu afvraag, stel ik geef in mijn menu weinig tot geen vis hoeveel caspules kan ik het beste geven aan een hond van 40 kilo.

En kan die ook teveel visolie binnen krijgen of wordt dit gewoon afgescheiden net zoals teveel aan vitaminen?
Niet alle vitamienes worden gewoon afgescheiden btw. Maar dit is een vetzuur en dat kan volgens mij geen kwaad.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door