Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#528945
Laura2004 schreef: Met kippennekken beginnen is wel handig, maar ik heb ze nog nooit platgemept. Dat vind ik absoluut niet nodig.
Oke laat ik het platmeppen achterwege,heb ik trouwens ook nooit gedaan toen ik pas begon ;)
#529100
die Bull kan aardig overweg met alles geloof ik maar let natuurlijk wel heel goed op als hij aan het eten is.
voor morgen ligt er pens uit en kippenvleugels/nekken.
hopen dat mijn ,,sjiewawa'' ;D daar een beetje enthousiast van word. zal me zeker met haar even beperken tot beginnersbarf eten. maak soms de fout om Pixie te vergelijken met die Bull :-[
en dat is denk ik niet zo heel goede vergelijking altijd ;D
ben nu levercake aan het maken voor de hondentraining van vanavond dus ben benieuwd hoe ze dat vinden smaken.
Laatst gewijzigd door Pindy op wo 12 apr 2006, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
#530297
Hey ik heb ook 2 Cihuahua's (Danu is 2,7kg en te dik en Kip is 1,9 kg), nouja 1,5 Chi want Kip is een mix. Ik ben ook begonnen met kippennekken, omdat ik het even niet makkelijk voor elkaar kreeg om ze plat te slaan heb ik ze zo maar gegeven en dat gaat hartstikke goed! Kippenvleugeltjes een tijdje later ging ook wel, kippenpoten zijn toch even wat te groot. Kuif de Chinese naakthond kan het wel aan maar die gewrichten zijn net te groot.
Nu zitten ze ook fijn aan de lams- en geitenribben, heerlijk kleine botjes zijn het want ik had om jonge geiten gevraagd bij het Islamcenter.
Mijn beesten hebben wel soms problemen met het vel van de kip, daar kunnen ze soms moeilijk doorkomen.
O ja en de nek/vleugel wel vasthouden zodat zer mooi erop kauwt.
En wat is dat een leuke naam! Pixie ;D
Laatst gewijzigd door Remke op vr 14 apr 2006, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
#530507
@Renske: dankjewel voor het compliment!! ik spaar beeldjes en die heten Pixies (soort bos elfjes) vandaar die naam hihi ;D

Pixie haalde vandaag haar neus op voor haar eigen bakje met kip maar heeft wel een kippennekje gejat van onze Bull ;D ze heeft het heel rustig gegeten en de botjes goed gekraakt. toch een stapje in de goede richting! ze krijgt nu nog wel kvv maar probeer haar gewoon steeds een beetje echt vers te geven zodat ze er toch aan gaat wennen. en als ze zo blijft stelen van Bull went ze er ook aan hihi!
#530570
pixie schreef: die Bull kan aardig overweg met alles geloof ik maar let natuurlijk wel heel goed op als hij aan het eten is.
voor morgen ligt er pens uit en kippenvleugels/nekken.
hopen dat mijn ,,sjiewawa'' ;D daar een beetje enthousiast van word. zal me zeker met haar even beperken tot beginnersbarf eten. maak soms de fout om Pixie te vergelijken met die Bull :-[
en dat is denk ik niet zo heel goede vergelijking altijd ;D
ben nu levercake aan het maken voor de hondentraining van vanavond dus ben benieuwd hoe ze dat vinden smaken.
Jouw bull kan er wel al aardig mee overweg qua eten/kauwen. Maar waar Tieneke op doelde is wat anders nl een ond moet ook leren botten te verteren! Dus hij kan ze wel heel professioneel weg kauwen maar ze maag moet het ook nog aan kunnen. Dit kun je o.a. zien door goed op de ontlasting te letten. Als het een mooie homogene drol is dan is het bot verteerd.
#530621
ik snap wat Tieneke bedoeld en zal het zeker goed in mijn achterhoofd houden.

wij doen iedere dag aan ;D drol inspectie ;D
en Bull poept ,,mooie'' drollen zal ik maar zeggen ;)

hij at hiervoor BiBi maar toen kreeg hij al met regelmaat botten dus hij is er langzaam aan aan gewend.
het gaat tot nu toe erg goed, dus ik hoop dat dat zo blijft.

ik houd het in ieder geval natuurlijk super goed in de gaten.
Laatst gewijzigd door Pindy op vr 14 apr 2006, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door