Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door amber13
#527575
Zo, ik bestook jullie gelijk weer met heel veel vragen :-[

Hoe vaak in de week kan je bepaalde dingen geven,
bijvoorbeeld pens, hierover heb ik al het een en ander gelezen, maar mag je ook 2 soorten pens geven in 1 week. Bv op dinsdag lamspens en op vrijdag runderpens, of is dat te vaak, omdat pens toch ook een licht laxerende werking heeft?

En lamsribben, hoe vaak in de week mag ik die geven? In m'n menu's heb ik het maar 1 keer per week verwerkt. Kan dit vaker?
Door Hanny
#527585
Volgens mij, wat ik heb begrepen, maakt het niets uit, hoe vaak je iets geeft, als je de totaal hoeveelheid maar in de gaten houdt. Dus iedere dag een klein stukje
pens geeft dezelfde totaal hoeveelheid als één maal per week en groter lapje. Iedere dag een klein beetje vind ik lastig, maar er zal niets op tegen zijn.
Door Lizzy
#527621
Ik geef 2 pens maaltijden per week. En ik geef 2 keer per week lams of geitenribben (ik voer wel 14 maaltijden per week). Maar, ik sluit me bij Hanny aan. Je kunt 1 keer per week een kilo pens geven of 2 keer per week 500 gram. En oh, je mag best een keer een week 20% pens geven, op het totaal! Geef je de week erop niks of 5%. Het komt allemaal niet zo krap, maar het gaat dus inderdaad om het totaalplaatje. Als je 40% of 50% vleesbotten per week wilt voeren, dan is het het mooiste als je daar ook wat afwisseling in hebt. Dus bijv. 20% vleesbotten van bijv. kip en 20% van bijv. lamsribben.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 10 apr 2006, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door