Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#527964
JR schreef: ja das ook wel wat meer dan he,hier gaat er dan zo'n 150 tot 200 gr per dag naar binnen en dan houdt t op.
en blijf je ook 150 tot 200 gram geven ???
Lesley eet gemiddeld op dit moment 800 tot 1000 gram misschien wel iets teveel ,maar beter als tekort ;D
#527983
Lesley schreef: en blijf je ook 150 tot 200 gram geven ???
Lesley eet gemiddeld op dit moment 800 tot 1000 gram misschien wel iets teveel ,maar beter als tekort ;D
pff weet niet of hij daar straks blij mee is als hij ouder is ;D .zolang hij nog zo jong is hou ik het op 50 gr per kg lichaamsgewicht,en als ik merk dat het te veel wordt dan ga ik over op 20 gr per kg lichaamsgewicht.
Door roefus
#528050
Ik vind het knap voor 'n euro de kilo.
Maar als jou dat lukt, petje af dan.
Geitenribben, kopvlees, pens...ach, dat zal me nog wel lukken (als ik geen kilometers reken).
Maar voor wat ánder materiaal, zit ik toch snel aan de 2 euro (als ik uitkijk!!!).

Ik red het niet onder de 3 euro.
Zal dan wel aan mij liggen.
Maar ik heb er vrede mee.
Door roefus
#528051
En aan een gemiddelde van drie euro, kom ik vooral doordat ik soms wat konijn inkoop, kalkoenfilet, runderriblappen enzovoorts.
Maar ik geef toe: het zou goedkoper moeten kunnen!
Ben blijkbaar niet zo goed daarin.
#528163
roefus schreef: En aan een gemiddelde van drie euro, kom ik vooral doordat ik soms wat konijn inkoop, kalkoenfilet, runderriblappen enzovoorts.
Maar ik geef toe: het zou goedkoper moeten kunnen!
Ben blijkbaar niet zo goed daarin.
Joh, ik heb tijden gehad dat ik op 5 a 6 euro de kilo zat! Maar ja, het is een kwestie van adresjes.. En wij rijden er echt voor naar de andere kant van het land. Want zelfs kopvlees kun je in veel regio's niet eens onder de 2 euro de kilo kopen! En vooral dingen als kwartel, konijn, eend, parelhoen maken het barfen duur.... Ik zou nog wel eens een echt goed adres willen hebben voor konijn.... Mijn honden vinden konijn echt heerlijk maar dit is gewoon niet langer betaalbaar...... Zulke vleessoorten halen je kilo-prijs gewoon direct op naar een eurootje of 3 de kilo.

En ja, dan scheelt het natuurlijk of je drie honden hebt tussen de 24 en de 32 kilo of een JR ;D. Wat JR de eten krijgt, stoppen mijn honden in hun holle kies ;D
#528169
Lizzy schreef: Joh, ik heb tijden gehad dat ik op 5 a 6 euro de kilo zat! Maar ja, het is een kwestie van adresjes.. En wij rijden er echt voor naar de andere kant van het land. Want zelfs kopvlees kun je in veel regio's niet eens onder de 2 euro de kilo kopen! En vooral dingen als kwartel, konijn, eend, parelhoen maken het barfen duur
Om die reden geef ik dat soort dingen dus niet. Als ik mijn honden dat ga voeren dan kan ik zelf niet meer eten. Ze moeten het maar doen met wat ze krijgen.
#528178
JR schreef: pff weet niet of hij daar straks blij mee is als hij ouder is ;D .zolang hij nog zo jong is hou ik het op 50 gr per kg lichaamsgewicht,en als ik merk dat het te veel wordt dan ga ik over op 20 gr per kg lichaamsgewicht.
heb medelijde met je hondje ??? wat is nu 20 gram per kg lichaamsgewicht ja zo wil ik wel geloven dat je 6 euro kwijt bent per maand ;D
Laatst gewijzigd door Lesley op di 11 apr 2006, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
#528202
Lesley schreef: heb medelijde met je hondje ??? wat is nu 20 gram per kg lichaamsgewicht ja zo wil ik wel geloven dat je 6 euro kwijt bent per maand ;D maar ik stop met dit onderwerp zit me alleen maar kwaad te maken >:(
Tja, je kunt je eigen kwaad maken ::), maar 20gr. per kg lichaamsgewicht is voor een volwassen hond niet echt abnormaal. Het is b.v. ook wat de meeste kvv adviseren, 20/25 gr. pkg. lichaamsgewicht. Vaak als je barft met voldoende spiervlees groeien sommigen er nog op dicht.
#528218
Ik had ook al even zitten rekenen. 20 gram per kilo voor een volwassen hond komt bij een hond van 6 kilo op 120 gram.
Onze jongste weegt dat nu en is één jaar. Nu eet ze zeker nog meer en mijn ervaring is, dat mijn honden het niet kunnen doen op 20 gram per kilo. Het blijft toch verschillend, waarschijnlijk tussen de 30 en 40 gram per kilo. Er zullen er zeker zijn, die het wel met minder doen, zoals ook al wordt gezegd, maar hier lukt dat niet.
Advies op de kvv is toch een algemeen advies, een mens moet toch zelf kijken hoe het gaat .
Ik vind wel, dat als je je hond liever ietsje te veel, dan te weinig, zoals Lesley schrijft, je op den duur toch wel een ietsje te dikke hond krijgt. Is toch jammer.
#528226
Lesley schreef: heb medelijde met je hondje ??? wat is nu 20 gram per kg lichaamsgewicht ja zo wil ik wel geloven dat je 6 euro kwijt bent per maand ;D maar ik stop met dit onderwerp zit me alleen maar kwaad te maken >:(
Hier zit een hond op 17,5 gram per kilogram lichaamsgewicht, wat is daar je antwoord dan op?
#528231
Beau zit op ruim een kilo per dag, Tunja groeit al dicht bij 600 gram.....Het is echt voeren op je ogen hoor.....als ik Tunja strict 20 gr/k lg zou geven, kon ik haar echt rollen (zij heeft mijn metabolisme, arm beest >:( ;)).
#528236
Jolly schreef: Hier zit een hond op 17,5 gram per kilogram lichaamsgewicht, wat is daar je antwoord dan op?
een pup van 3 /4 maanden heeft toch wel wat meer nodig lijkt mij,weet niet wat het gewicht van jou honden is.
#528245
Nou, voor een volwassen JR kan 20 gram per kilo lichaamsgewicht natuurlijk wel iets te weinig blijken. Het is maar een kleine hond. En een bewegelijke hond. De meeste kleine hondjes hebben meer als 2% van het lichaamsgewicht nodig. Maar ach, de tijd zal het leren, toch, hoeveel JR nodig zal hebben als ie volwassen is.

(Nu JR nog pup is wordt er 50 gram gevoerd per kilo lichaamsgewicht).
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 11 apr 2006, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door