Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#527006
o, ja iswel eens eerder geweest wat het kost en blijft leuk.

Ik heb een heel schema gemaakt met de bijbehorende prijzen.
Het duurst is het spiervlees. Het oncourante rundvlees voor € 3,50 ga ik nu inwisselen voor kopvlees van 1,25/kg. Ziet er naar mijn idee net zo goed uit. (alleen geen heel prooidier). Paardenvlees = 2,75 de kg.

Ik heb drie honden van ca. 19-23 kg.
Eerst voerde ik carnibest en was ik € 135,00 per maand kwijt (incl. wat lamsribben en pensstaafjes).

Nu met barf ca. 80-90,00 dus aanzienlijk goedkoper.
Maar je moet wel groot inslaan zodat je niet zo vaak hoeft te rijden.
Ik kan nog wel iets goedkoper maar dan moet ik gewoon een pensmaaltijd extra geven.

Tinker als je supermarkt-barf wil doen, (daar is niets mis mee) maar je vind gewoon niet de goedkopere materialen.

+ dat mijn honden echt een ''activiteit'' erbij hebben:
De Maaltijd, kauwen, knagen. Met kvv is het 'slobber en weg.....


Karin
#527136
Tinker schreef: Ik ben met twee hondjes van 6,5 kilo nu 30 Euro kwijt per maand aan KVV.Ik wil fulltime gaan Barfen maar kom nu nog niet echt goedkoper dan plm.5 Euro per kilo uit aan vlees.We zijn nu nog zwevende Barfer's,we proberen steeds menu's uit en lezen en lezen en lezen......Maar het word steeds leuker en we worden steeds wijzer,dus we komen er wel.
ik ben ook eens gaan rekenen wat ik nu ongeveer kwijt ben en dat is stukken goed koper als kvv
ik zit op gemiddeld 1 a 2 euro de kilovlees
alleen lamsribben zijn het duurst 3.98 kilo
ik voert 6 verschilende diersoorten en heb 3 hondjes van 6.5 kilo
en ben ongeveer 4.50 p/week kwijt
ik voer rund, paard ,geit, lam,kip, vis, ei en groenten
#527211
Ik ben per hond per week ca. 6,50 kwijt.
En ze eten ca 500 gram per dag.(spiervlees = 2,75, 3,50, 1,25 /kg)
Dat zou voor een jack russel ca. 2,50 per week zijn.
ca. 10,00 per maand.

Maar als je dan een extra pensmaaltijd geeft of alleen kopvlees als spiervlees dan drukt dit aardig de kosten.

Karin
#527268
Laura2004 schreef: Ik (nou ja, de honden 8)) barf fulltime en ze eten: geitenribben, lamsvlees, lams, kalfs en geitenorganen, vis, groentes, eend, kalfsribben, rundvlees, pens en kip.
Ben ik toch heel benieuwd hoe je dat doet,alles wat je hier beschrijft is toch duurder dan 1 euro per kilo,30 dagen twee honden voor 35 euro,dat wil ik ook wel :-\
#527301
margreet schreef: Ben ik toch heel benieuwd hoe je dat doet,alles wat je hier beschrijft is toch duurder dan 1 euro per kilo,30 dagen twee honden voor 35 euro,dat wil ik ook wel :-\
Ik heb voor meer dan 2 maanden vlees gehaald deze week in Rotterdam en ik kwam op 70 euro uit. Misschien dat ik het verkeerd heb berekend, maar volgens mij kom je dan uit op het bedrag wat ik heb gezegd, maar ik kan me ook vergissen hoor, want ik ben niet echt een reken wonder.
#527312
geitenribben kosten 1 euro per kilo, kip kost 1.25 per kilo, lams en rundergehakt kost 2 euro per kilo, kalfsribben (kaal) iets van 25 cent per kilo. Pens kost 1 euro per kilo en het enige wat duur is is de eendenpoten die kosten 2.95 euro per kilo en het orgaanvlees kost 2 euro per kilo. En de groentes krijg ik gratis op de markt. En ik krijg ook het visafval gratis op de markt.
#527329
JR schreef: ik ben zo;n € 6,- per maand kwijt,maar ja,heb ook maar een kleine hond natuurlijk!
Mijn hond eet ook 200g per dag, maar ik ben wel veel meer kwijt.
De laatste keer had ik 6,5 kilo vlees (waaronder lamsribben, pens, kippenek, vleugels en karkas, hart, k. maag, testikel, rund en geitevlees (dus voor ong 32 dagen) en voldoende groente voor 10 dagen mix en dat kostte rond de 24 euro. Soms ben ik minder kwijt omdat ik van mijn vader lamribben, vlees etc. - van een heel lam dat hij voor zichzelf koopt- krijg (voor mij gratis, maar hij betaald dat natuurlijk gewoon) of omdat ik toevallig tegen iets aan loop. Als ik wat vaker afsnijsel of gehakt geef dan wordt het wel goedkoper.
#527657
pixie schreef: ik begin zelf te denken dat barfen goedkoper is dan kvv?
kan zijn dat ik er naast zit hoor.
maar wij voeren BiBi en hebben een chihuahua van bijna 3 kilo Pixie en een Olde English Bulldog Bully van 16 weken die 16 kilo weegt.
voeren Bully ongeveer 750 gram en Pixie 250 gram per dag. ik weet dat dit veel lijkt maar als ik ze minder geef vallen ze gewoon vreselijk in.
dus ik voer naar mijn gevoel en wat mijn oog ziet.
per dag gaat er hier dus een rol BiBi van een kilo doorheen dus 2.20 euro.
Als je je adresjes hebt ben je zeker stukken goedkoper uit ;)
In Nederland kregen ze nog cb en aten samen per dag ongeveer 2,5 kilox 2,30 was dus 5,75 per dag :-Xreken even uit per maand :o
Is gewoon haast niet te betalen met 2 grote honden,hier betaal ik heel erg weinig voor vlees etc en hou ik het eerlijk gezegd niet eens bij wat het kost.
Maar in Nederland kocht ik bijvoorbeeld vlees/pens etc voor nog geen euro per kilo en had ook nog gratis adressen,ja en dan wordt het echt leuk buiten dat je honden zoveel meer genieten van het sleur en vreetfestijn :P
#527665
JR schreef: ik ben zo;n € 6,- per maand kwijt,maar ja,heb ook maar een kleine hond natuurlijk!
dat zou beteken dat je ongeveer 20 euri cent per dag kwijt bent
goedkope kostganger ::)zal ik maar niet zeggen wat ik kwijt ben per maand,zou het ook niet weten moet ik het eerst uitrekenen ;D
#527864
boyboris schreef: geloof er ook niks van van die jr ;D
hoe lang geef je dat al dan. ;D

weet niet wat ik kwijt ben haal altijd genoeg op voorraad.en waneer bob weer wat over heb.
belt ie me of ik dit of dat nog wil hebben.en
zeg nooit nee ;D
ik geef t nog niet,heb wel alles al in bestelling en de prijzen (Ongeveer)doorgekregen,dus ik heb al berekend wat ik ongeveer kwijt ga zijn.kan de ene maand wat meer als de andere zijn,maar t zit echt rond de €6,- hoor!
#527954
JR schreef: ik geef t nog niet,heb wel alles al in bestelling en de prijzen (Ongeveer)doorgekregen,dus ik heb al berekend wat ik ongeveer kwijt ga zijn.kan de ene maand wat meer als de andere zijn,maar t zit echt rond de €6,- hoor!
zo dat is dan wel erg goedkoop ;D
6,20 euri eten deze al per 2 dagen aan kvv
wat ik bij bob haal scheeld er aan maar eten
dan ook nog eens en ons of 7 per bull per dag
dus 1,2 kg per dag per bull :P ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door