Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Robin*
#526220
ik heb op internet gekeken voor een vleesmolen.
wat voor vleesmolen is goed in gebruik (voor kippenekken, vleugels, karkassen, vis, ribben van klein vee enz? ik zie hier porkert nr. 5 en nr8 en nr20 enz. maar ik heb geen idee welke ik nou moet bestellen ???
Door 202spots
#526226
Robin86 schreef: ik heb op internet gekeken voor een vleesmolen.
wat voor vleesmolen is goed in gebruik (voor kippenekken, vleugels, karkassen, vis, ribben van klein vee enz? ik zie hier porkert nr. 5 en nr8 en nr20 enz. maar ik heb geen idee welke ik nou moet bestellen ???
Ik denk dat de lager de nummer, de kleiner de gaatjes zijn van die plaat waar de gemalen spul doorheengedraaid word.
Dus nr 5 word heel fijn gemalen en nr 20 heel grof.
Ik denk dat de meeste nr. 12 of hoger gebruiken dacht ik.
Je kan wel alle gevolgelte en vis malen maar er is geen enkele vleesmolen die de botten van klein vee kan malen.
Success!
Door tieneke
#526608
Ik zou een nummer 12 nemen met extra grote snijplaat,want in de standaard snijplaat van net 4 mm krijg je never en nooit gemalen bot doorheen.
Er zijn mensen die dit wel deden met eend en toen liep de molen in de soep,wormpie brak af.
Hoe hoger het nummer des te groter is de vulopening ;)
Ribben zou ik niet doen.
Door maja
#526628
ik heb vorige week een porkert 12 besteld en er zit standaard een 4,5 mm snijplaat bij
ik wil een losse snijplaat bijbestellen
hoeveel mm moet ik hebben ze hebben tot 16mm
het is voor vleugels voor pups.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door