Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#525814
Nog maar een vraagje ::)
Ik probeer het formaat van de stukken vlees wat te vergroten voor Joey omdat ik het standpunt achter het waarom voeren van grote stukken vlees wel kan waarderen.
Maar ik weet niet of het aan zn bullenkeeltje ligt of dat het een leerproces is voor hem maar hij stikt zich soms de moord er in. Kotsen, kokhalzen, nog eens een paar keer moeilijk slikken enzo is het gevolg. Na 2 pogingen van doorslikken maar toch weer uitkotsen (of eigenlijk heet dat regurgiteren, niet?) wil hij het eigenlijk niet meer en deinst hij er voor terug :-\
Kan dit komen omdat het een kortsnuit is en misschien een ander bekkie en keeltje heeft?! Of moet hij het echt op deze manier leren dat het niet gaat in 1 keer?!
Door Jojo
#525847
Euh tja, hoe ga ik dat omschrijven ::)
Zo groot als.......een ei? dan niet zo dik hè ;)
Door Lieve 14
#525848
Ben helemaal niet zo ervaren ;) maar wou toch even reageren omdat ik ook een notaire kortsnuit heb nl een shih-tzu...

Die denkt soms ook dat hij een hele grote vleesetende wolf is. ;D Als hij weer zo'n bui heeft dan wil ik nog wel eens overnemen en houd ik het stuk net zo lang vast tot hij rustiger eet...hij heeft ondertussen heel goed begrepen dat ik dat doe als hij begint te gulpen...en omdat hij liever geen assistentie heeft neemt hij dan alles mooi tussen zijn voorpootjes ::)

Naar mijn bescheiden mening heeft het niets te zien met zijn korte snuit of zijn bekje...het is gewoon wennen en een beetje opletten, ze leren het wel .In het begin was het voor mij ook erg schrikken als Benjo zich begon te "wurgen "in een stuk vlees of een bot...tegenwoordig komt dat steeds minder voor...want anders komt het bazinnetje zich moeien ;D

Veel succes verder!
Lieve
Door Jojo
#525859
Hmm, nou dit wolfje vind, hoe liever vrouwtje me komt helpen hoe beter :-\
Uit veiligheidsoverweging eten we het laatste stukje rib of eendenek bv. 'samen' op. Dat houd ik dus vast, anders gaat het mis. Maar ook een botsliert (zachte buigzame 'splinter' kan bij hem al reden tot kokken zijn als die wat ongelukkig door zn keel gaat. En dan is zo'n stukje maar een 5 cm en flexibel....
Door Lizzy
#526324
Op zich zijn stukjes vlees die wat kleiner gesneden zijn voor jouw hond ook prima hoor. Honden 'kauwen' (ze kauwen niet en nooit omdat ze geen echte kauwbeweging kunnen maken) toch niet op vlees, tenzij het stuk vlees heeeeeel groot is en ze moeten rukken en sleuren. Ik zou de stukjes dus wat fijner snijden als ei-grootte.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#526417
Hier heb ik er ook 1 die zo snel alles zonder kauwen naar binnen gooit dat alles er weer net zo hard uit komt of dat ze er bijna de moord in steekt en dat het daarna ook nog een keer weer terug komt. Die ene die krijgt van mij dus hapklaren inslikbare stukjes en het probleem is opgelost.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door