Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#526073
Ik zaag de penslappen gewoon met een broodmes als ze nog een beetje bevroren zijn. Dat gaat het beste. Overigens kun je ook pensstukken en gemalen pens kopen hoor.
Door conleeuw
#526402
ik ga vanmiddag alle tools die ik heb ertegenaan gooien, ik heb een vleesschaar! die ga ik als eerst inzetten. Zoonlief ga alle slachtmessen even vlijmscherp maken, en dan ga ik pogen om effe snel ;D een aantal pensen in stukken te demonteren ;) hulp van J.C hoef ik bij de snijden zelf niet te verwachten hij grilt al bij het idee. Ik heb de pensen gister avond in de vriezer gegooid, nu ga ik voor het eerst half gevroren pensen opdelen ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#526406
conleeuw schreef: ik ga vanmiddag alle tools die ik heb ertegenaan gooien, ik heb een vleesschaar! die ga ik als eerst inzetten. Zoonlief ga alle slachtmessen even vlijmscherp maken, en dan ga ik pogen om effe snel ;D een aantal pensen in stukken te demonteren ;) hulp van J.C hoef ik bij de snijden zelf niet te verwachten hij grilt al bij het idee. Ik heb de pensen gister avond in de vriezer gegooid, nu ga ik voor het eerst half gevroren pensen opdelen ;)
Nou, als je messen scherp genoeg zijn moet dat een makkie worden. Succes :).
Door Xada
#526740
Ik heb vandaag net 6 pensen opgedeeld in stukjes (ca. 400 tot 500 gram per stuk). Ik doe het met een heel scherp mes dat eigenlijk bedoeld is om bevroren dingen te snijden. Ik ben er drie uur mee bezig geweest. ;D
Door conleeuw
#526827
Nitus schreef: Nou, als je messen scherp genoeg zijn moet dat een makkie worden. Succes :).
messen waren super scherp en ja hoor ging erdoor als een hete mes door boter ;D easy peasy ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door