Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#517387
Ik ben benieuwd of dit herkenbaar is, ik kan aan de ontlasting van mijn honden de verschillende maaltijden herkennen. ::) wat ik dus bedoel is, als de een een beetje witte ontlasting heb( lamsribben of kippennekjes), hebben de andere het ook, heeft de een kleine keuteltjes hebben de andere het ook(vanmorgen), is het bij de een bijna zwart (vaak na de pens maaltijd) dan bij de andere ook..... hebben jullie dat nu ook dat je de verschil in barf onderdelen in de uitwerpselen van al je honden kan herkennen? ;D
Door tieneke
#517653
Ja zeer herkenbaar ;D
De pens word ie lekker donker van.
De hertenlever,konijnlever en kippenorgaan plus rundhart dunnetjes.
Kip is gewoon met soms wat stukjes erin.
Na de runderstrotten is ie semi-half.
Eendennekken word al wat steviger en vooral flink harder.
Vooral na de halve jonge eend of gans is ie wat dikker en vooral korreliger en witter dan normaal,persen kreng ;D ;D
Door conleeuw
#517774
geinig toch? ik vraag mij alleen af wat de buurt ervan maakt als ik weer eens diep in gedachte een drol aan het bestuderen is ;D ik weet voor een feit dat ze in een deuk lagen toen ik met een soeplepel een plasje van Bess onderschepten voor controle op blaas ontsteking...... nu hebben ze natuurlijk helemaal de bewijs dat ik niet spoor ;D Drie jaar geleden heb iemand uit de buurt mij gevraagd waarom ik zo'n apparte hond in huis heb gehaald, toen heb ik gezegd, ik wil bekend worden als "dat vrouwtje van al die honden weet je wel" ik geloof dat het mij zo langzamerhand lukt ook nog ;D
Door Audrina
#517876
Ik let er nu niet meer zo op hoe het er precies uit ziet, ik kijk alleen nog of ze van bepaalde dingen niet te dunne ontlasting krijgen. Maar in het begin deed ik het wel. ;D
M'n barfwatje-meneer doet het wel. Die had vanmorgen de honden uitgelaten en het eerste wat ie zei was "Kan wel merken dat ze gister een kalfsbot op hebben want ze poepten krijtknikkertjes". ;D
En wat je buurt er van denkt, ach lekker maling aan hebben. ;)
Door conleeuw
#517922
Audrina schreef: Ik let er nu niet meer zo op hoe het er precies uit ziet, ik kijk alleen nog of ze van bepaalde dingen niet te dunne ontlasting krijgen. Maar in het begin deed ik het wel. ;D
M'n barfwatje-meneer doet het wel. Die had vanmorgen de honden uitgelaten en het eerste wat ie zei was "Kan wel merken dat ze gister een kalfsbot op hebben want ze poepten krijtknikkertjes". ;D
En wat je buurt er van denkt, ach lekker maling aan hebben. ;)
ik heb altijd maar dan ook altijd poep inspectie gehouden, ik kan uit een veld met 100 drollen die van Bess herkennen ;D ik oefen al 15 jaar op Bessdrolherkenning ;D
Door Laura2004
#518044
conleeuw schreef: ik heb altijd maar dan ook altijd poep inspectie gehouden, ik kan uit een veld met 100 drollen die van Bess herkennen ;D ik oefen al 15 jaar op Bessdrolherkenning ;D
;D ;D
Mijn moeder is een weekje hier en we lieten gisteren de honden uit, toen heb ik ook alle drolletjes van Ziggy aangewezen, want die zijn allemaal spierwit na 1 dag ::)
Door Laura2004
#518048
Even over de ontlasting sinchronisatie. Kai en Sarah (de hond van mijn moeder) hadden idd altijd precies dezelfde ontlasting, soms wit en poederig, soms wat dunner als ze vis aten of veel orgaanvlees, als ze pens aten heel donker en stevig etc. Maar Ziggy en Kai hebben nooit dezelfde ontlasting. Kai heeft altijd goede stevige ontlasting en Ziggy vaak gelige papperige ontlasting :( Dus ik denk dat als je 2 gezonde honden hebt dat het zo is, maar als je 1 gezonde en 1 wat minder gezonde hond hebt dat het niet zo werkt.
Door tieneke
#518277
conleeuw schreef: ik heb altijd maar dan ook altijd poep inspectie gehouden, ik kan uit een veld met 100 drollen die van Bess herkennen ;D ik oefen al 15 jaar op Bessdrolherkenning ;D
Haha...een echte poep-expert ;D
Door Lil
#518490
haha, ik oefen ook al voor kakkoloog. Vanochtend oranje (geraspte worteltjes jummie). Morgen zal het wel wit zijn (kip).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door