Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Antonia
#517858
Saskia C. schreef: Maar ik zie dat er verschillende apparaten voor gebruikt worden. De reden waarom ik het vraag is omdat ik in de winkel vroeg of je met een blender van 600Watt ook groente kon fijnmaken en mij werd toen verteld dat het alleen voor fruit was en om te mixen ???
Ik gebruik een 600 Watt blender, en op zich gaat dat goed. Je moet alleen niet al te grote hoeveelheden tegelijk in de kan willen verwerken want dat lukt niet. Ik vind het teveel werk om een voorraadje voor een paar weken te maken, dus iedere keer als ik mijn honden groentenmix geef maak ik het vers. Is wel iedere keer een hoop afwas- en schoonmaakwerk.

Mijn blender is vrij nieuw dus ik doe het er mee, maar als ik nu opnieuw iets voor dit doel zou moeten aanschaffen dan zocht ik iets anders uit.
#517919
Ik heb op kapaza een tweedehands professionele vleesmolen gevonden en dat werkt prima!
Gast is enorm gulzig en voor hem maal ik dus de kippevleugels met het grofste mes.
Groenten doe ik met het fijnste mes (waar normaal paté mee gemalen wordt) en dat gaat perfect. Heel goed fijngemalen.

Vorige week heb ik 10 minuutjes moeten malen voor 5kg kippenvleugels, 1 knolselder, 2 kg wortelen, 1kg witloof, 1 bleekselder, 4 courgetten en wat broccoli.
Heb er afgekoelde bouillon, 1 pot yoghourt en 3 eieren bijgedaan, gemengd en klaar is kees.
Smullen dat ze deden ;D

De schoonmaak valt ook heel goed mee.
Ik kijk ook nog uit naar een Champion Juicer, maar die zijn nieuw vrij duur en tweedehands moeilijk te vinden :(
Door Breezer
#521266
Ik heb een keukenmachine van Braun. En dat vindt ik tot nu toe het prettigste werken. Ik kan er zelfs half bevroren pens mee in stukken hakken.
Laatst gewijzigd door Breezer op vr 31 mar 2006, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#521517
Breezer schreef: Ik heb een keukenmachine van Braun. En dat vindt ik tot nu toe het prettigste werken. Ik kan er zelfs half bevroren pens mee in stukken hakken.
Daar kan je denk ik wel je machiene mee naar de knoppen krijgen.... :-\
Tenzij 't bijna allemaal ontdooit is ???
Maar ik zou eigenlijk helemaal geen pens in MIJN keukenmachine willen hebben..... :-\
Door Joshii
#521555
ik heb zo'n klein goedkoop hakselmachientje van €7,50 bij de trekpleister. Werkt perfect! Ik doe er een beetje water of wildbouillon bij en, tadáááá; een mooi glad groentenmixje :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door