Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bianca1
#521035
hier idem, op 'vleesdag' komt de keukenweegschaal en de voorraad diepvrieszakjes tevoorschijn ;D en dan is het per vlees(bot)soort afwegen, verpakken en invriezen. En dan gaat het in dozen of zakken wederom per vleessoort op vaste plaatsen in de vrieskist want ik heb een hekel aan zoeken in een openstaande vrieskist ivm de fijne ontdooiklus eens in de zoveel tijd... ::)
Door Bianca1
#521037
ik leg trouwens ook voorraden aan voor langere tijd en daarom vind ik het handiger om geen hele dagmenu's samen in te vriezen, want met alle vlees apart kun je nog eens wijzigen in je menu als er iets niet bevalt of je wilt eens wat anders samen geven...
Door Borke
#521112
Ik vries alles in in halve dagporties en sorteer dat in de vriezer per diersoort in tassen in de lades en een lade is met allerlei orgaanvlees ook weer in tassen gesorteerd.

Al het vlees dateer ik en soms weeg ik het ook, hangt er van af wat het is.

Groentemix vries ik in in plastic bakjes die daarna de vaatwasser in gaan. Dat was een goede investering, want die bakjes lekken tenminste niet met het ontdooien.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door