Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#519386
Kruimel schreef: Sluit me (weer eens) helemaal bij Lizzy aan ;)
Die da denkt misschien dat visolie hetzelfde is als levertraan?

En vit. E kun je overdoseren, zeker als er in het voer ook nog veel selenium zit. Komt hier geloof ik niet zo vaak voor maar ik ken iemand die drie paarden verloren heeft door overdoserinf van vit E plus selenium. Ik ben zelf liever wat voorzichtig met die vetoplosbare vitamines.
Ik vind dat je met vitamine preparaten geven sowieso erg voorzichtig moet zijn . bij complete voeding liever te weinig dan te veel.
Door Lizzy
#519410
Eerlijk gezegd zou ik dat vitamine E verhaal van je DA gewoon vergeten.... Ik vind het nergens op gebaseerd. En in Carnibest zit genoeg vitamine E. Ik zelf zou gewoon lekker de visolie blijven geven. Misschien een beetje meer, voor tijdelijk. Op zich kan de visolie van de HEMA ook hoor. Daar zit ook nog wat borage-olie in. En dus wat extra vitamine E dat volgens mij niet uit tarwe is gewonnen. Denoods wissel je deze capsules weer af met de gewone visolie capsules die jij al hebt!

En inderdaad, ik ben het helemaal met je eens dat je met vitamines uit moet kijken! Voor je het weet geef je teveel!
Door pallas
#519419
Lizzy schreef: Eerlijk gezegd zou ik dat vitamine E verhaal van je DA gewoon vergeten.... Ik vind het nergens op gebaseerd. En in Carnibest zit genoeg vitamine E. Ik zelf zou gewoon lekker de visolie blijven geven. Misschien een beetje meer, voor tijdelijk. Op zich kan de visolie van de HEMA ook hoor. Daar zit ook nog wat borage-olie in. En dus wat extra vitamine E dat volgens mij niet uit tarwe is gewonnen. Denoods wissel je deze capsules weer af met de gewone visolie capsules die jij al hebt!

En inderdaad, ik ben het helemaal met je eens dat je met vitamines uit moet kijken! Voor je het weet geef je teveel!

doen we! badankt.
Door pallas
#520169
vandaag visolie van de hema erbij gegeven, 't zijn net pedaalemmers, bek open voer erin en bek weer dicht.
ik ben benieuwd of het helpt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door