Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door noppp
#515629
Vraagje: Welke (elektrisch) mes gebruiken jullie om het vlees in kleinere delen te verdelen?
Als je het vers krijgt aangeleverd en als je het diepgevroren krijgt aangeleverd.

Ben aan het rondneuzen op het internet maar kan geen duidelijk inzicht krijgen welk mes nu uitermate geschikt is voor m.n. diepvriesvlees.
Door Lizzy
#515634
Ik probeer zoveel mogelijk het vlees niet diepgevroren aangeleverd te krijgen, precies om deze reden: om te voorkomen dat ik het moet gaan snijden. Als ik vlees toch diepgevroren geleved krijg, in de grote porties:

Mijn man gebruikt een uitbeenmes.

Ik gebruik een Japans mes. Zo een:

Afbeelding

Deze is lekker stevig en ik zweer je, ik leun er met mijn hele gewicht op om iets doorgehakt te krijgen ;D!
Door Lil
#516234
Lekker grote porties laten eten, feest ;D ;D ;D

Heb hier ook wel eens iets laten ontdooien, in porties verdeeld en weer opnieuw ingevroren. Tot nu toe geen problemen mee gehad (komt niet vaak voor).
Door Remke
#516249
Met de Carnibest deed ik het met een groot broodmes dat ik onder de hete kraan hield en dan maar zagen en weer onder het warme water, ooooh zooo vervelend... Nu laat ik het eventueel ontdooien, niet helemaal maar tot je het kan bewerken en dan weer invriezen. Maar het liefste koop ik het ook niet ingevroren.
#516348
Lizzy schreef: Ik gebruik een Japans mes. Zo een:

Afbeelding

Deze is lekker stevig en ik zweer je, ik leun er met mijn hele gewicht op om iets doorgehakt te krijgen ;D!

Waarom? tis toch de bedoeling dat je het mes het werk laat doen ???





(misschien een keer laten slijpen ;D)
Door Lizzy
#516647
Angelique schreef: Waarom? tis toch de bedoeling dat je het mes het werk laat doen ???





(misschien een keer laten slijpen ;D)
;D ;D ;D

Ik laat het dus niet helemaal ontdooien. Dus als het nog keihard is, dan is het handig om mijn hele gewicht in de strijd te gooien ;D. En dat gaat goed met dit mes omdat het zo lekker stevig is ;D
#516678
Lizzy schreef: ;D ;D ;D

Ik laat het dus niet helemaal ontdooien. Dus als het nog keihard is, dan is het handig om mijn hele gewicht in de strijd te gooien ;D. En dat gaat goed met dit mes omdat het zo lekker stevig is ;D
Ah, op die fiets. Moet zeggen dat ik laatst mijn messen even heb laten slijpen door mijn allerliefste slager en ze gleden gewoon overal doorheen, wat een luxe :D
Door Bianca1
#516979
Ik heb destijds een eletrisch dievriesmes gekocht om rollen bibi door te snijden en dat werkt dus gewoon voor geen meter; beter kun je de rol (als het om een rol gaat) een half uur tot een uur op je aanrecht leggen zodat de buitenkant engszins ontdooid raakt. Als je er dan een gewoon scherp mes in prikt en je wrikt een beetje, breek je de rol zo in tweeen ;)
Door Sofie
#521032
Angelique schreef: Ik laat wat ik bevroren aangeleverd krijg eerst iets ontdooien en daarna snij ik het gewoon met een vleesmes of uitbeenmes.
Hier dus ook...ben gewoon te lui om het helemaal bevrozen te lijf te gaan... ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door