Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#51659
yalla schreef: Ik sla ook iedere keer weer achterover als ik tijdens mijn voedingsverhaal op de hondenschool hoor dat er nog altijd dierenarsten zijn die zeer stellig beweren, dat "een hond geen vlees mag". "Geef hem maar brokjes, dat is ook goed voor zijn tanden."
Ik vraag me dan toch echt af of deze artsen tijdens een college over anatomie hebben liggen slapen.....
Ja, net zo goed als droge bikwietjes voor mijn tanden zijn, moet je zien wat er aan m'n gebit blijft plakken.
Door tieneke
#51663
yalla schreef: Ik sla ook iedere keer weer achterover als ik tijdens mijn voedingsverhaal op de hondenschool hoor dat er nog altijd dierenarsten zijn die zeer stellig beweren, dat "een hond geen vlees mag". "Geef hem maar brokjes, dat is ook goed voor zijn tanden."
Ik vraag me dan toch echt af of deze artsen tijdens een college over anatomie hebben liggen slapen.....
Net als mijn vorige Da(het lullo)
Vlees is gevaarlijk hoor als je het rauw geeft!
En kippenvlees daar krijgt hij salmonella van!
Ben blij dat ik deze Da niet meer wil zien >:(
Door Stephanie
#111686
Onze dierenarts onderzoch Banjer en Jersey en zei dat ze er zo goed uit zagen. Teon vroeg ze wat ze aten dus ik vertelde vlees enzo bla bla bla zegt ze: ja maar dat kan niet hoor, honden hebben geen afwisseling nodig geef ze maar gewoon brokken.
Nou ik dacht ik zeg maar ja en amen en ik doe toch lekker wat ik zelf wil. Maar zegt ze 10 min daarna...ja weet je de Amerikaanse bulldog is nog niet zo lang in nederland en eigenlijk weet ik nog niet zo veel van ze.........

Nou dan vraag ik me af hoe zij dan zo goed wist dat mijn honden alleen maar brokken moeten eten. ::)

Ik heb nu ook een andere da..... ;)
Door ~anna~
#111764
Dat zeggen ze bij dsz toch ook een hond heeft geen afwisseling nodig.
Soms denk ik weleens dat een da geen tijd ervoor heeft om zich in vers te verdiepen want ze zeggen ook vaak daar heb ik geen evaring mee.
En een da die vriendelijk kijkt en verder niks zegt ;) weet heus wel dat vers zo gek nog niet is.
Door Truus
#111772
Vandaag was ik bij de D.A. voor tekenspul.
We hebben nu een nieuwe jonge d.a...ik was bij de assistente......zie ik allemaal zakken met brokken staan en legio blikken.
In die blikken zat versvlees zei ze. ::)
Zelf versvlees geven is te moeilijk i.v.m. met de persentages ::)
Dus ik een pleidooi over Barfplaats en ook over alle merken compleet versvlees.
Ze wist hier even niets meer op te zeggen.

Ik heb nu echt zin om die D.A. te spreken :D
Door Jolly
#121111
Truus schreef: Vandaag was ik bij de D.A. voor tekenspul.
We hebben nu een nieuwe jonge d.a...ik was bij de assistente......zie ik allemaal zakken met brokken staan en legio blikken.
In die blikken zat versvlees zei ze. ::)
Zelf versvlees geven is te moeilijk i.v.m. met de persentages ::)
Dus ik een pleidooi over Barfplaats en ook over alle merken compleet versvlees.
Ze wist hier even niets meer op te zeggen.

Ik heb nu echt zin om die D.A. te spreken :D
he truus het is nu al weer ff wat later, heb je die Da nog gesproken????
Door Truus
#121117
Jolly schreef:

he truus het is nu al weer ff wat later, heb je die Da nog gesproken????
Nee Jol, ik heb hem nog niet nodig gehad, maar....dat komt nog wel ;)
Door lot25
#235666
Wat denk je trouwens ervan als je te horen krijgt dat je vóóral uit moet kijken met botten, dat ze daar in stikken enzo???
Of laatst, toen ik een klant bij de slager zei dat pens juist heel gezond is: "oh, dan is dat zeker wel een hele luxe hond" ??? ???
Gebruikersavatar
Door Pauline
#236081
Realiseer me na jullie verhalen dat ik tevreden mag zijn met mijn DA (was ik ook wel). Toen ik haar vertelde dat Joep kvv kreeg en dat mijn fokster had verteld over het aangepast entschema was ze het met me eens en vroeg zelfs of hij dan wel een beloningsbrokje mocht ;)
Door hiram
#410968
dat een da zegt dat honden geen vlees mogen komt waarschijnlijk omdat ze bang zijn voor het all-meat syndrome.
ze gaan er van uit dat mensen niet weten hoe je een hond fatsoenlijk rauw moet voeren (meestal waar ook) en ze krijgen natuurlijk de info vanuit de voedingsindustrie tijdens hun opleiding door hun strot gedouwd :D
Door Newbie
#418533
Ik wil niet veel zeggen hoor...Maar ik denk dat het ook komt doordat je aan zoveel dingen moet denken en dat het ook helemaal afgepast moet zijn met al die percentages enzo...Het lijkt er wel eens op dat er meer stukjes worden geschreven over hoe je een menu moet samenstellen en waar je aan moet denken, dan over hoe je een hond op moet voeden.... En ja mensen gaan liever met de hond een blokje om of met hem spelen dan die ellenlange teksten zitten lezen... Mij lijkt het ook echt heel moeilijk... Ik ben er zo een die onze pup (3 mnd kruising Shi tzu- Malthezer) brokjes geeft, omdat de fokster dat gaf en omdat de DA dat zei.....Ik ben dus inderdaad zo iemand die hem niet FATSOENLIJK rauw voer kan geven...niet uit onwil, maar vooral om de angst dat ik iets verkeerd doe. Maar goed niet getreurd ...ik ben er ook zo een die overal voor open sta en wel alle stukjes lees...Dus het begin is er ;)
Door hiram
#418732
als je er voor open staat en bereid bent er over te leren (BP is the place to be) komt het echt wel goed.
het is niet meer dan een paar simpele regeltjes in de gaten houden en voldoende varieren met vlees bottem vis groenten fruit enz.
er zijn verschillende barf-modellen van verschillende schrijvers.
kies het model dat het beste bij je past en stem dat vervolgens nog fijner af op jou en je hond.
en voor vragen....
ben je hier op de juiste plek ;D
Door herder_lover
#418738
In NL gaf ik mijn dierenarts aan dat ik rauw gaf. Was natuurlijk not-done. Nou jammer, maar ziet ze er niet goed uit dan vroeg ik? Ja dat zeker en dat zei hij ook iedere keer weer dat ik kwam. Mooie hond en zo mooi slank (oke, ze is nu 2 kilo zwaarder geworden hier ;D). Ja ze krijgt ook bot enzo. Hmm, was dat het antwoord, hij ging niet meer in discussie, maar hij raadde dan wel Rodi aan, Duck of CB. Hij had dus wel iets verstand ervan ;D
En als pens voor een luxe hond is.... hebben ze zich toch nooit in verdiept wat het eigenlijk is ;D
Hier op de Antillen geven meer mensen rauw. Goed he? Welliswaar veel gewoon uti de vuilnisbak, maarja... Maar ik heb een NL DA hier, en ook die was sceptisch, maar die kent me nog niet zo goed. Ik heb ook aangegeven dat ik de pup die een dezer dagen geboren wordt, ook op rauw zet vanwege oa de weerstand tegen alle viezigheid hier. Ja dat kon hij wel begrijpen, maarja, hij gaf oo kwel aan dat hij toch niet graag weer een hond van mij moest behandelen en dood zien gaan :'(
Nee L.. daarom ga ik nu met deze pup direct over op Barf en volledig alleen Barf.... Nouja, soms praat je tegen dovemansoren....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door