Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roger
#44232
sylvia schreef:

Net als bij mensen dus ,de gehele wereld bevolking is ook terug te brengen tot 6 vrouwen ,bizar eigenlijk hé.
je bent me net voor maar ik dacht dat het er zeven waren en dat ze gekend zijn als "de zeven dochters van Eva !"

http://nl.wikipedia.org/wiki/Carnivora_(taxonomie) klik op indeling van de carnivoren- zo ziet het er uit volgens de huidge kennis der wetenschap.
Laatst gewijzigd door roger op za 24 jan 2004, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
#44233
sylvia schreef: Gevonden op deze site http://www.kenozoicum.nl/database/miacis.html


Dit kleine roofdiertje is de voorouder van de katten, honden en beren.
Miacis zag er uit als een wezel of een soort kat, het was een klein roofdier dat in de bomen leefden. Het is het oudst gevonden lid van de carnivora, de familie waar de katten en honden toe behoren. Miacis rende over de takken en sprong van tak tot tak, hij kon dit door de flexibele schouder -en ellebooggewrichten. Hij at kleine dieren, muizen, vogels en hagedissen, en misschien ook vogeleieren, insecten en vruchten.
Bijzonder aan Miacis is dat hij erg veel tanden en kiezen had, 44 in totaal. Bij zijn nakomelingen slonk het aantal tanden geleidelijk, de sabeltandkat Smilodon bijvoorbeeld had er nog 22 (inclusief sabels).


en dit komt van deze site http://www.addokoningderdieren.nl/alles ... edenis.htm

Naam: Leeuw
Klasse: Mammalia
Orde: Carnivora
Familie: Felidae
Soortnaam: Panthera Leo

geschiedenis van de leeuw

Miacis was de verste voorouder van de kat- en hondachtige en bewoonde 40 miljoen jaar geleden het Noord-Amerikaanse continent. Een andere, jongere, voorouder die hetzelfde gebit als de katachtige bezat, was de Nimravus. Deze soort had de lange, karakteristieke hoektanden die daarna ook vele malen is gezien bij andere voorouders van de leeuw. Een goed voorbeeld hiervan is de sabeltijger, die 12.000 jaar geleden uitstierf. Er zijn twee soorten leeuwen ontdekt, een in Noord Amerika en een op het Iberisch schiereiland, die de directe voorouders zijn van de huidige leeuw, Panthera leo. Een van deze soorten staat beter bekend als de grottenleeuw, waarvan vele grotschilderingen zijn teruggevonden in de grotten van Combarelles, in de Franse Dordogne. Deze leeuwen zijn verdwenen toen de bossen zich vermeerderden in deze streken.
In de Oudheid leefde de Panthera leo in een groot gebied dat bijna geheel Afrika besloeg, met uitzondering van het hart van de Sahara en de dichte regenwouden. Maar de leeuw kwam niet alleen in Afrika voor, ook in Griekenland, Macedonie, Palestina, Turkije, Afghanistan, Pakistan tot aan India zijn overblijfselen van de leeuw gevonden.
In het verleden is de leeuw een zeer bejaagd roofdier geweest. De laatste leeuwenpopulaties hebben nu hun toevluchtsoord gevonden in de nationale parken van Afrika en in een reservaat van India, het woud van Gir.



En ik heb ook gelezen dat de wasbeerhond al op het noord-amerikaanse continent liep terwijl deze helemaal nog geen contact hadden gehad met het europese continent dus ergens hebben er toch al hondachtigen rondgelopen die nog niets met de wolf te maken had?
Of valt de wasbeerhond niet onder de hondachtigen/soort?
#44241
http://www.wasbeerhonden.nl/Wasbeerhonden/Huisdier.html


Ik had er nog nooit van gehoord,maar ben even gaan googlen en inderdaad het zijn honden ,en volgens verschillende sites 10 duizend jaar ouder dan de wolf.
Alleen valt mij op dat deze "honden"nachtdieren zijn,anders dan de gedomesticeerde hond ,blaffen ze niet ,kwispelen niet,waken niet,en zijn weinig aan te leren.Ze zijn niet zindelijk te maken (binnenshuis) ze poepen en plassen altijd op dezelfde plek.
Er zitten zoveel gedrags verschillen tussen deze wasbeer honden en de wolf en onze gedomesticeerde hond dat ik persoonlijk meer denk aan een andere tak.
Dus dat onze hond en de wasbeerhond dus niet aan elkaar verwand zijn anders dan aan de miacis.Dit is geen hondensoort die voort komt uit de wolf.
Door roger
#44248
<<En ik heb ook gelezen dat de wasbeerhond al op het noord-amerikaanse continent liep terwijl deze helemaal nog geen contact hadden gehad met het europese continent dus ergens hebben er toch al hondachtigen rondgelopen die nog niets met de wolf te maken had?
Of valt de wasbeerhond niet onder de hondachtigen/soort?
[quote][/quote]<<

raccoons of wasberen zijn opgesplits uit de miacis 30 miljoen jaar geleden, net voor de beren en behoren ook tot de orde der carnivoren, kijk maa op de taxonomie tabellen die ik hierboven heb aangegeven.

na de beer is alleen nog de vos en de hond een afplitsing op de rechte lijn miacis tm wolf.
#44254
Afbeelding
witte wasbeerhonden


Afbeelding
wasbeerhond wildkleur

worden door de meeste mensen aangezien als wasbeer,maar is het niet,als je onderstaande foto ziet zou hij mij toch ook een beentje lichten .

Afbeelding
#44302
balupa schreef: Bedoel je dat de rangorde patronen bij honden afhangen van de aktiviteit? Heb ook weleens gelezen het, ging over trekken gedrag van honden aan de lijn ,dat het trekken aan de lijn, niet per definitie dominant gedrag hoeft te zijn.Maar vergelijkbaar is met de aktiviteit op dat moment net als bij de wolven.Er werd niet gesproken over honden die hebben leren trekken door wat voor reden dan ook.
Ja, heb ik gehoord. Barry Eaton, mijn leraar gedragstherapie, heeft daar een boekje over geschreven: Dominance, fact or fiction. Daar is wel een Nederlandse vertaling van. Alleen bekijkt hij het gewoon vanuit de hond.
gr.
Nicolette
#44334
oebaya schreef:

Ja, heb ik gehoord. Barry Eaton, mijn leraar gedragstherapie, heeft daar een boekje over geschreven: Dominance, fact or fiction. Daar is wel een Nederlandse vertaling van. Alleen bekijkt hij het gewoon vanuit de hond.
gr.
Nicolette
Het artikel wat ik gelezen had zal wel van deze schrijver zijn geweest.Zowel het artikel als het boek ga kijken of ik kan vinden.Volgens mij heeft hij ook lezingen gegeven.Bedankt voor de tip.
#44337
Luc schreef:
Trekken aan de lijn heeft niets, maar dan ook niets, met dominantie te maken.
Maar da's een andere discussie dan degene die hier nu gevoerd wordt...

Luc
Dat hoef je mij niet te vertellen het ging om de vergelijkingen die de schrijver van dit artikel maakte over de vele misverstanden over hondsgedrag.En met de vergelijkingen van het gedrag van wolven en honden.
#44343
balupa schreef: Dat hoef je mij niet te vertellen het ging om de vergelijkingen die de schrijver van dit artikel maakte over de vele misverstanden over hondsgedrag.En met de vergelijkingen van het gedrag van wolven en honden.
De vele overeenkomsten tussen wolven en honden.
Door 202spots
#44344
roger schreef: <<Ik denk dat de hond NIET van de miacis afkomt..
Wat ik heb gevonden over de Miacis,is dat het 'n
KATachtige vlees eter is...
http://www.gridclub.com/fact_gadget/pre ... /2316.html
De katten Feline familie is Felidae <<
Dory, dat vind je terug op de meeste kattenside's maar waarom weet ik ook niet, heeft het iets te maken met hetgeen ze later verzonnen hebben , ivm de commercie , het obligate en niet obligae carnivoor zij???????????
Roger,wat ik begrijp is dat er 'n Canine(dog) is en Feline (cat)
ik ga voort op hetgeen Mech aangeeft, evolutie van de wolf blz. 21? whahahahahaha, zeg me nu niet dat JIJ ook aan David L. MECH twijfeld of ie wel een integer researcher is? :D :D :D
Ik heb net zoveel vertrouwen in JOU als in Mech,misschien zelfs nog meer!!!! ;D
Wanneer het op wolven aankomt,dan weet ik dat ik altijd bij jou terecht kan...
de Miacis, dan, katten hyenas en civetkatten splitsen af ongeveer 47 mio jaar geleden
Een beetje later de wezels
30 miljoen jaar geleden de beren en een aparte tak naar de wasberen.
de vossen 15 mio jaar geleden en 20.000 jaar geleden dan de honden van de wolf
..en wanneer Roger dat zegd,dan geloof ik dat onmiddelijk!
Ik ga dus niet ver genoeg terug..... :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door