Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ydeh
#512552
Ik speel al een tijdje met de gedacht om enkele dagen te gaan barfen ipv KVV. Ik geef mijn hond nu Carnibest Natuurmix of verschillende compleet maaltijden van Bandit. Hij krijgt nu weleens een kippennekje of lamshartje maar dat is dan meer als extraatje naast zn KVV. Stel ik wil 2 dagen in de week een BARF maaltijd voor hem wil neerzetten, wat zou dan een goed "begin" zijn? Mijn 1½ jaar oude Border Collie weegt rond de 16 kg. Ik heb uiteraard al veel rondgezocht hier, maar er staat ZO VEEL informatie en verschillende menu's op dat ik er soms geen wijs uit kan worden want voor beginnende barfers geschikt is! Wie helpt?
Door Valerie*
#512783
gewoon t zelfde gewicht nemen als kvv

en dan geen dingen die in kvv zit nemen dus geen orgaan en geen kip en rund (als dat in je kvv zit)

maar wel bv vis, spiervlees (paard eend lam geit etc)
vleesbot
groentenmix eitje biogarde etc
Door Elf
#513251
Doodles wordt ook op deze manier gevoerd. Hoofdzakelijk KVV en plm 2 dagen per week barf. Wat ik heb gedaan is de Barf rekenhulp (staat in de bieb) ingevuld en die gewichten houd ik ongeveer aan. Ik geef alleen nauwelijks orgaanvlees omdat dat in KVV al genoeg zit.

Succes!
Door Lizzy
#513380
ydeh schreef:

Ik speel al een tijdje met de gedacht om enkele dagen te gaan barfen ipv KVV. Ik geef mijn hond nu Carnibest Natuurmix of verschillende compleet maaltijden van Bandit. Hij krijgt nu weleens een kippennekje of lamshartje maar dat is dan meer als extraatje naast zn KVV. Stel ik wil 2 dagen in de week een BARF maaltijd voor hem wil neerzetten, wat zou dan een goed "begin" zijn? Mijn 1½ jaar oude Border Collie weegt rond de 16 kg. Ik heb uiteraard al veel rondgezocht hier, maar er staat ZO VEEL informatie en verschillende menu's op dat ik er soms geen wijs uit kan worden want voor beginnende barfers geschikt is! Wie helpt?

Ik vind persoonlijk de beste dingen om te voeren, voor zo'n dagje of 2 naast versvlees: dingen die niet in versvlees zitten. Dus bijv. 1 maaltijdje vette vis (sardientjes bijvoorbeeld), spiervlees met bijv. wat groentemix of restjes groente van je eigen maaltijd. Eitje. Vleesbotten van dierensoorten die niet in versvlees zitten. Bijv. een deel van een hele parelhoen of eend of konijn ofzo. En later bijv. bevleesde geitenribben.

Voor 2 dagen per week hoef je qua percentages niet streng te kijken hoor.

Qua hoeveelheid kun je inderdaad wel de hoeveelheid aanhouden die je normaal met versvlees geeft.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door