Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roefus
#512722
geer schreef: Briefje gestuurd naar het AD!
;D ;D ;D niet naar die Wageningse hooge heer?
Pfff....als al die jongeren hier zo fanatiek zijn...ik ga ook maar 's in de pen kruipen ;D
Door Qwertu
#512818
Boefke schreef: Tjonge, nou ik ben wel een fan van leuke mailtjes sturen ;D (ook al krijg ik bijna nooit antwoord >:() Zal eens kijken of ik de komende dagen iets in elkaar kan flansen. Misschien wil Qwertu helpen?
Ik zal morgen even je PB's beantwoorden ;)

Iemand trouwens het artikel in Dogma gelezen van Tjalling Huisman?
Door Qwertu
#512819
roefus schreef: ;D ;D ;D niet naar die Wageningse hooge heer?
Pfff....als al die jongeren hier zo fanatiek zijn...ik ga ook maar 's in de pen kruipen ;D
Jaahaa Christa! Dan kun je niet achterblijven he! ;D
Door Femke
#514163
roefus schreef: ;D ;D ;D niet naar die Wageningse hooge heer?
Pfff....als al die jongeren hier zo fanatiek zijn...ik ga ook maar 's in de pen kruipen ;D
ik heb gemaild (hem rechtstreeks, niet via de redactie van een dagblad), had niet verwacht dat ik antwoord terug zou krijgen van de Wageningse hoge heer.
Heb een lange en prettige reactie terug gekregen. We waren het op zich wel met elkaar eens, maar hij vond dat het voor de gemiddelde nederlander niet mogelijk was om hun hond een half hert in de week te voeren, en hun katten een stuk of 8 muizen.
Zijn insteek was, dat mensen beter blik konden voeren dan brok, maar het allerbeste was rauw vlees, dat was hij wel met me eens.

Ik heb gisteravond nog terug gemaild dat ik mijn hond ook geen half hert in de week voer, maar dat het prima alternatieven zijn in de vorm van commerciële rauwe vleesvoedingen. Ik ben benieuwd wat hij hierop reageert.

Overigens was de insteek van mijn mailtje dat ik wilde weten waarom er uit wageningen, Utrecht en Leeuwarden geen eerlijke voorlichting komt over voeding.

Hier antwoordde hij op:

Verder zou ik U willen uitnodigen om een van mijn colleges over voeding van honden en katten te volgen zodat U Uw kritiek omtrent "de eerlijkheid" van onderwijs naar de voeding van honden en katten kunt toetsen. Onze studenten Dierwetenschappen in Wageningen krijgen sinds vorig jaar onderwijs in de voeding van huisdieren vanuit een evolutionair, fysiologisch en metabolisch oogpunt.

Nou goed, het begin is er. Deze studenten zijn over een jaar of 6?? klaar met hun opleiding, over 25 jaar zijn ze geen groentjes meer in de veterinaire wereld, en als ze dan nog niet gehersenspoeld zijn voor de brokkenindustrie komt er misschien nog een keer een doorbraak in de opinie van dierenartsen in Nederland.


Nogmaals, het was een prettige mailwisseling (ik krijg lang, uitgebreid antwoord, en het was zeker geen standaard mail) maar ik ben nog niet overtuigd dat er een revolutie komende is ;)


Misschien kunnen we eens met z'n allen naar één van zijn colleges ;)
Door jon
#514229
Femke schreef: iOverigens was de insteek van mijn mailtje dat ik wilde weten waarom er uit wageningen, Utrecht en Leeuwarden geen eerlijke voorlichting komt over voeding.

Hier antwoordde hij op:

Verder zou ik U willen uitnodigen om een van mijn colleges over voeding van honden en katten te volgen zodat U Uw kritiek omtrent "de eerlijkheid" van onderwijs naar de voeding van honden en katten kunt toetsen. Onze studenten Dierwetenschappen in Wageningen krijgen sinds vorig jaar onderwijs in de voeding van huisdieren vanuit een evolutionair, fysiologisch en metabolisch oogpunt.

Nou goed, het begin is er. Deze studenten zijn over een jaar of 6?? klaar met hun opleiding, over 25 jaar zijn ze geen groentjes meer in de veterinaire wereld, en als ze dan nog niet gehersenspoeld zijn voor de brokkenindustrie komt er misschien nog een keer een doorbraak in de opinie van dierenartsen in Nederland.


Nogmaals, het was een prettige mailwisseling (ik krijg lang, uitgebreid antwoord, en het was zeker geen standaard mail) maar ik ben nog niet overtuigd dat er een revolutie komende is ;)


Misschien kunnen we eens met z'n allen naar één van zijn colleges ;)
Nou als je gaat wil ik in ieder geval wel mee!
Laatst gewijzigd door jon op zo 19 mar 2006, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elvira
#514375
Als iedereen een mailtje stuurt en uitgenodigd wordt, wordt het nog gezellig met z'n allen (barfplaats-bijeenkomst). ;D
Door Ster
#515080
Femke schreef: ik heb gemaild (hem rechtstreeks, niet via de redactie van een dagblad), had niet verwacht dat ik antwoord terug zou krijgen van de Wageningse hoge heer.
Misschien kunnen we eens met z'n allen naar één van zijn colleges ;)
He Femke, wat goed joh!!! Idd een goed idee om ook echt naar zijn college te gaan! Ben benieuwd naar zijn reactie op je laatste mail.
Door conleeuw
#515244
ik zou ook wel zo'n lezing willen bezoeken, lijk mij nou echt interessant, wij hebben het vaak over wat er wel al dan niet op de universiteit aan voedingsleer gegeven wordt....... ;)
Door Mevroi Kruim
#515264
Dit is dus niet de veterinaire faculteit, in Wageningen leiden ze geen dierenartsen op. Dus als we willen weten wat dierenartsen van voeding weten moeten we Helen vragen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door