Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door amber13
#510165
Zaterdag hebben Tara en Jamie een lapje pens gehad. Jamie begon lekker te kauwen en te trekken, maar Tara wist niet echt wat ze er mee aan moest. Eerst in de bek pakken en er heel hard mee schudden, toen er aan likken, en uiteindelijk ging ze er naast zitten zielig kijken. Ook wanneer ik de pens vasthield, begon ze er niet aan te kauwen (doet ze wel met botten). Uiteindelijk heb ik de pens in stukjes gesneden en heeft ze het gewoon uit haar bakje opgegeten.
Maar het is toch juist goed voor de tanden dat ze er op kauwen? Moet ze het misschien nog leren ofzo? Valt zoiets eigenlijk wel aan te leren?

Het is wel zo, dat Tara zoiezo een beetje moet wennen aan al haar nieuwe eten. Ruim 6 jaar heeft ze brokjes enb andere ongezonde snacks gehad en dat schrokte ze altijd op. De Carnibest stond ze in het begin ook raar naar te kijken en werd met lange tanden opgegeten en ook stukken vlees en bot, moest ze erg aan wennen.
Door Lizzy
#510169
Soms helpt het om ze er eens een tijdje zielig naar te laten kijken. Laat ze maar even otteren, zou ik zeggen. En als ze het na een tijdje niet opgegeten heeft: wegnemen en de volgende maaltijd weer aanbieden. Als ze honger heeft, probeert ze misschien wat fanatieker.

En als het niet gaat lukken: ja helaas, dan niet. Pens is hier een ongeschikt tanden-poets-middel.... Mijn honden slikken lappen van 1 a 1,5 kilo in 1 keer in, zonder er 1 keer op te 'kauwen' (honden kauwen niet in de letterlijke zin des woords). Bij mijn krijgen ze pens altijd in stukjes.... En dat is op zich geen ramp want ze krijgen voldoende 'hele prooidieren', vleesbotten en lappen kopvlees.
Door Borke
#510171
Wat bij Borke bij 'nieuwe dingen' goed helpt is er een paar hapklare brokken van af snijden.
Dan krijgt hij de smaak goed te pakken en weet hij dat het lekker is en ook 'de moeite waard is'.
Daarna laat ik hem gewoon zielig kijken en haal ik het na een kwartier weg als hij het niet aanraakt. Dan eet hij dus even niet die ochtend.
Dezelfde avond bied ik het nog een keer aan, eet hij het dan nog niet dna heeft hij dus zelf een vastendag ingelast in zijn menu. Pas de volgende ochtend snij ik het in hapklare brokken als hij er dan na een kwartier nog niet aan begint. Eet hij het dan nog niet, dan weet ik echt zeker dat hij dit niet lust en dan geef ik het niet meer.
Met pens kan ik me niet indenken dat je hond dat niet lust.

Bestaan er honden die geen pens lusten (en wel ander vlees, botten, orgaanvlees eten)?
Door tieneke
#510304
Gewoon de hond alleen laten zodat ze op haar gemakje kan likken etc,grote kans dat ze dan toch gaat eten.
Anders kleiner maken en daarna steeds grotere stukken aanbieden.
Hier slikt Tara de laatste tijd haast alles in 1 keer naar binnen,gisteren zoog ze de makrelen in 1 seconde het luchtruim in,was echt komisch om te zien ;D
Tinus nam nog de moeite om te kauwen.
Met de pens hetzelfde,de grote lap is zo weg bij haar,hierna denkt ze dat ze nog meer krijgt.... ::) ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door