Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#509969
missy21 schreef: ja daarom ben ik me n ook verder aan het verdiepen in het barfen...
deed het wel al deels en geef al van het begin kvv, maar heb er omdat mijn vriend zijn bouvier brokken gewent was toch maar ff brokken bij betrokken... ik ga nu lekker op rustig tempo verder proberen en zo als ik het nu merk vind ook hij het prima....

missy, mijn bull vind bijna alles best...
Gewoon zeggen dat de brokken op zijn en lekker kvv gaan geven ;) ;D ;D
Door tieneke
#509970
missy21 schreef: hihi jaa idd denk dat je de ambulance kunt laten komen hihi
Ik zeg maar helemaal niets he,wel zo verstandig?? ;D ;D
Door missy21
#509972
tieneke schreef: Gewoon zeggen dat de brokken op zijn en lekker kvv gaan geven ;) ;D ;D
als ze op zijn dan ga ik over op alleen kvv en barf ;D ;D
Laatst gewijzigd door missy21 op za 11 mar 2006, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door missy21
#509985
maar wel een leerzame site/forum dit.

kom veel bruikbare info tegen..

maar kan het voor de honden geen kwaad om dat beetje brokken wat ze nu nog krijgen meteen helemaal weg te laten?

heb wel eens gehoord van afkickverschijnselen van brokken??
Door Borke
#510136
missy21 schreef: maar kan het voor de honden geen kwaad om dat beetje brokken wat ze nu nog krijgen meteen helemaal weg te laten?

heb wel eens gehoord van afkickverschijnselen van brokken??
Neem van mij aan (wij hebben 1 hond en 6 katten die geen brokken meer eten) dat het absoluut geen kwaad kan als je dieren geen brokken meer krijgen. Sterker nog, je hebt grote kans dat jij zelf als eigenaar (en dus ook je dierenvrienden) na een aantal weken zelf kunnen zien dat het beter is om geen brokken maar vers te voeren.
De vachten worden mooier, sommigen worden vitaler en de ontlasting woordt steviger en minder, maar ja de ontlasting laat je neit aan je vrienden zien ;D

Afkickverschijnselen van brokken - nooit iets van gemerkt.
Door missy21
#510279
AstridStraver schreef:

Afkickverschijnselen van brokken - nooit iets van gemerkt.
ja ik wist het niet, daarom vroeg ik het ook. bedankt voor je reactie!! :D

ik heb intussen ook met diegene gesproken die dat had gezegd van die afkickverschinselen maar dat zou alleen het geval zijn als de brokken BHA en BHT enz bevatten...??

ben blij dat ik nu kan overstappen ;D
Door Lizzy
#510281
Misschien bedoelt deze persoon dat een hond kan gaan ontgiften wanneer hij op verse/rauwe voeding wordt gezet? Dat klopt namelijk wel: als je stopt met het geven van voer dat ongeschikt is voor de hond (brok, blik, diner): dan kan een hond gaan ontgiften. Alle troep dat zich in het lichaam heeft opgeslagen: dan moet er dan uit. Een hond kan zich daar wat vervelend van voelen en dingen als diarree of jeuk of ooguitvloeiingen van krijgen. Dat is van tijdelijke aard.

Buiten dat moeten sommige honden ook wennen aan een koolhydraat-arm dieet. Sommige honden worden in eerste instantie wat dunner/dun, als je ze over zet op een vers/rauw dieet. Maar ja, ook dat is van tijdelijke aard.
Door missy21
#510294
ja dat zal ze bedoeld hebben... heb gelukkig geen brokken gehad met die rommel erin maar dan nog vind ik brokken niks..

ik geef a van het begin deels kvv en nu ook al een tijd barf erbij dus ze zullen er wel niet zoo veel last van krijgen hoop ik...


heel erg bedankt voor je reactie ;D
Door nikèdog2000
#510341
kom ik zondag ochtend iemand tegen met een puppie
toen we stonden te praten kwam het al snel over voeding
dus ik vertellen dat ze rauw vlees en botten eten
zij heel geintreseerd
geef ik haar de website barfplaats op
IS DIE DE HEEEEEEEEEEEEELE DAG UIT DE LUCHT
Door tieneke
#510360
nikèdog2000 schreef: kom ik zondag ochtend iemand tegen met een puppie
toen we stonden te praten kwam het al snel over voeding
dus ik vertellen dat ze rauw vlees en botten eten
zij heel geintreseerd
geef ik haar de website barfplaats op
IS DIE DE HEEEEEEEEEEEEELE DAG UIT DE LUCHT




Das lekker dan ;D
Door missy21
#510428
nikèdog2000 schreef: kom ik zondag ochtend iemand tegen met een puppie
toen we stonden te praten kwam het al snel over voeding
dus ik vertellen dat ze rauw vlees en botten eten
zij heel geintreseerd
geef ik haar de website barfplaats op
IS DIE DE HEEEEEEEEEEEEELE DAG UIT DE LUCHT





hhmm ja das niet zo handig idd :-\

ik heb het idd ook gemerkt... kwam er ook niet op..

maar wat super dat die mevrouw erin geinteresseerd is!!
Laatst gewijzigd door missy21 op ma 13 mar 2006, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door